Tehnologie
Mazda şi-a dotat noul CX-5 cu toate sistemele necesare în ziua de azi. În cadrul evenimentului de la Prejmer, accentul s-a pus pe SCBS (Smart City Braking System). Este un sistem de frânare automată în caz de obstacol care acţionează dacă cel de la volan este neatent. Este eficient până la viteze de 15 km/oră, adică în cozile din oraș, oprind complet maşina. Peste această viteză, reduce semnificativ viteza, dar nu frânează complet.
CX-5 mai are câteva sisteme utile pentru siguranţă. Avem atât asistare pentru unghiul mort cu averizare sonoră şi sistem pentru monitorizarea maşinii din spate (RVM), precum şi High Beam Control System, ce permite schimbarea automată a fazei lungi cu cea de întâlnire. Mai există avertizare pentru părăsirea accidentală a benzii de rulare şi un sistem de navigaţie opţional TomTom. Informaţiile sunt afişate pe un display tactil de 5.8 inch a cărui grafică ar putea fi mai modernă. Sistemele multimedia poti fi controlate şi prin intermediul interfeţei HMI (Human Machine Interface), un buton rotativ şi o serie de butoane clasice amplasate pe consola centrală, lângă schimbătorul de viteze. Sistemul este inspirat de cele folosite de Mercedes sau BMW şi poate fi acţionat şi de către pasager.
Mai avem şi sistem Start-Stop, denumit i-stop în vocabularul Mazda. Acest sistem opreşte motorul când maşina staţionează pentru a reduce consumul de carburant şi emisiile poluante. Interesant este că funcţionarea lui este condiţionată de presiunea aplicată pedalei de frână, cel puţin în cazul modelelor dotate cu cutie de viteze automată. Dacă presiunea aplicată pedalei nu este foarte mare, motorul nu este oprit, foarte util când eşti în mijlocul intersecţiei şi cedezi trecerea. Dacă apăsăm mai hotărât pe frână, motorul este oprit şi reporneşte automat în momentul în care eliberăm pedala de frână.
Mazda este o marca care merita multa atentie si care db2 tine garada sus si produc motoare cu o fiabilitate deplina.Masinile japoneze,sunt o investitie pe termen lun,dar insa o marca care sufera la capitolul imagine in Romania,unde masinile japoneze nu primesc atata atentie pe cat merita.