Tinuta de drum
Când am testat versiunea pe benzină a modelului CX-5, nu ne-a plăcut modul în care suspensia filtrează denivelările. Am pus acest lucru pe seama jantelor de 19 inch. Acum nu am mai părăsit asfaltul și am mers direct la noul circuit de karting de la Prejmer. Am avut din nou la dispoziție un CX-5 cu roți de 19 inch. Pe DN1, nivelul de confort a fost ok, asfaltul bun fiind elementul pe care se simte cel mai bine această suspensie. Însă la circuit am putut pune la încercare ținuta de drum în condiții de pilotaj împins aproape de limită.
Ne-a ajutat Vali Porcișteanu, campion național la raliuri în 2011. Apoi am trecut la volan și am încercat să abordăm virajele de pe circuit cât mai rapid posibil. CX-5 este un SUV destul de mare, inerția este la fel de mare. Mașina se înclină destul de mult pe viraje, de foarte multe ori roata spate de interiorul virajului fiind în aer. Am aflat însă că CX-5 are un comportament la limită extrem de intuitiv, putând fi controlată cu ușurință atunci când intervine subvirarea. Corecția din volan și accelerație sunt suficiente pentru a readuce CX-5-ul pe trasa ideală. Am testat reacțile la limită fără sisteme electronice tocmai pentru a vedea comportamentul în cazul unei asemenea situații.
Mazda este o marca care merita multa atentie si care db2 tine garada sus si produc motoare cu o fiabilitate deplina.Masinile japoneze,sunt o investitie pe termen lun,dar insa o marca care sufera la capitolul imagine in Romania,unde masinile japoneze nu primesc atata atentie pe cat merita.