4.3
de Silvian Irimia, Foto: Dragoș Savu, vineri, 25 aprilie

Universal apreciat

În multe cazuri, lumea împătimiților auto poate fi asociată cu fotbalul. De ce spun asta? Gândiți-vă că fotbalul este un lucru care, pe cât de mult unește, pe atât dezbină. Jumătate din populația Terrei poate spune că este un fan al fotbalului. Totuși, printre cele mai mari rivalități, certuri, scandaluri le vedeți în cadrul sportului preferat al mapamondului.

Nu există o echipă iubită de toată lumea, nici măcar Real Madrid. Ei bine, cam așa putem spune că este și lumea auto. Toți îndrăgim mașinile, dar fiecare este cu preferința și afinitatea lui. Clar, aceste rivalități sunt lăsate, cât de cât, deoparte atunci când vorbim despre mărci și modele speciale, incredibile, precum Pagani, Koenigsegg, Mercedes-AMG One și așa mai departe.

De când sunt pasionat de mașini și, mai ales, de când am intrat în această sferă a industriei auto, pot spune că a existat o singură mașină de care am auzit numai de bine. Indiferent că am vorbit cu oameni din afara domeniului și care nu au nicio pasiune pentru mașini, pasionați, fanatici, importatori sau alți jurnaliști, nimeni n-a avut de zis ceva de rău.

Bine, acum să se înțeleagă. Nu este mașina perfectă care face totul bine. Nici pe departe. Dar cumva, bifează toate căsuțele pentru orice clasă socială, orice gen, orice vârstă și așa mai departe. Astfel, tu vei cam începe să uiți de lucrurile care te deranjează.

Mașina la care mă refer este Mazda3. Și haideți să vă explic de ce Mazda3 este potrivită pentru oricine. De exemplu, doamnele și domnișoarele vor fi mai atrase de o mașină frumoasă și o culoare atrăgătoare. Mazda3 este o mașină cu forme atât de frumoase, încât, la 6 ani de la lansare, nici măcar n-a avut nevoie de un facelift. De culoare, nu mai comentez, pentru că oricum toată lumea e îndrăgostită de acel Roșu Solar Crystal.

Mazda3 este și o mașină cu un aspect „tineresc”, perfectă pentru un cuplu tânăr. Deoarece vine și într-o variantă sedan, putem spune că Mazda3 este și o mașină practică, încăpătoare pentru 5 persoane, cu loc decent în portbagaj. Iar dacă ne concentrăm pe pasionații auto, trebuie să înțelegeți că o Mazda3 se conduce absolut minunat. Dacă optezi și pentru cutia de viteze manuală, nu vei avea nimic de obiectat.

Totuși, pentru a înțelege mai bine, v-am pregătit în testul care urmează mai multe informații, dar și un video explicativ cu Mazda3. Și dacă vă întrebați de ce testăm o Mazda3 în 2025 care arată exact ca modelul de lansare, vă anunț că a primit o nouă motorizare.

PREZENTAREA VIDEO PENTRU MAZDA3

  • ds, vineri, 25.04.2025 14:11

    Or fi ei Focus, Golf și 308 principalii concurenți la consum și putere dar, sincer, cred că Mazda le dă clasă la toate capitolele. Superbă mașină din toate punctele de vedere: motorizare, estetic, preț.

  • CS05, vineri, 25.04.2025 14:42

    De acord cu @ds. De asemenea, mentionez ca ati selectat gresit tag-ul modelului in titlu. Apare ca fiind Skyactiv-X 186 AWD, in loc de Skyactiv-G 140, Manual, FWD. Spor!

  • Jeremy Clarkson, vineri, 25.04.2025 16:20

    "Admirata din lateral, Mazda 3 este precum un caine care nu isi refuza nevoile fiziologice." (Top Gear)

  • Elektrikkk, vineri, 25.04.2025 20:30

    Bagi benzină în maşină, poluantă se cheamă că este.

  • Andrei, vineri, 25.04.2025 21:22

    Masina asta ar fi putut fi viitoarea mea alegere, dar: portbagajul este mic, locurile din spate sunt chinuite si are geamuri mici, iar singurul motor care merita este cel de 186 de cai putere. Si ma dispera instrumentarul apei. La toate masinile e pe mijloc la 90, la Mazda e la 100 si acul sta la 90, de parca e mereu hipotermica :)))

  • zarnesteanu, vineri, 25.04.2025 22:00

    @Jeremy Clarkson, daca nu ma insel, expresia ii apartine lui Matt Watson. Pe chestia asta Mazda l-a "blacklisted" :):):) N-a mai vazut nici o masina la test de atunci. Deci nu e chiar universala admiratia pentru mazda 2. De la mine sigur nu vine.

  • Banditos, vineri, 25.04.2025 22:39

    Sedanul e mai reusit din orice unghi. Hatch-ul, nu. In rest nu ma pronunt, fiecare masoara dupa buget.

  • parere, sâmbătă, 26.04.2025 07:48

    Am testat si nu m-a convins deloc. Are ceva Mazda in masinile lor care nu este compatibil cu stilul meu. Motoare de turatie, nimic tehnologic avansat (de acolo si consumul mare desi ei se marketizeaza altfel). Plus suprafetele alea care se zgarie si cand te uiti la ele, materialele sunt vizual bune dar pe termen lung nu fac fata utilizarii unui om obisnuit. Prea mult plastic glossy, prea multa musama care imita piele veritabila.

  • alex_cu_a_mic, sâmbătă, 26.04.2025 08:50

    La consum e cat un 1.0-1.2 turbo pe o masina similara.

  • dan_grc, sâmbătă, 26.04.2025 11:42

    Sedanul arată mai bine, prețul este ok, mai rar sub 30k la o compactă dotată decent .

  • Nsrei, luni, 28.04.2025 06:12

    Wow. 140 cp din 2.5 litri. Așa performanta mai rar. Honda avea motorul 1.6 vti de 150 de cai, golf GTI avea 1.8 140 cp. Opel avea motorul 1.8 mpi de 140 de cai, Suzuki motorul de 1.6 și 136 cp. Dar na Mazda e buna , mergeți voi cu ea. Eu as alege Suzuki 1.6

  • Wolf, luni, 28.04.2025 06:30

    Ce hidoșenie. Daca mi as lua vreodată un hatch asta ar fi printre ultimele la care m as gândi. Total oribil designul și înghesuită , poate pt mini doamne mașina asta :))

  • alex_cu_a_mic, luni, 28.04.2025 09:54

    Wow, suntem pasionati auto dar nu stim cum se joaca puterile la motoarele aspirate pe banzina. Cuplurile insa nu mint. 1.6 de la Suziki, motor bun dealtfel, are cuplu de 1.6 ~150nm la 4800rpm si puterea de 136cp la aproape 7000rpm!! Motorul de Mazda are cuplu de motor de 2.5 adica ~240nm la 3300rpm si puterea de 140cp la 5000rpm. Si mult succes sa obtii consum mult mai bun la 130 cu un 1.6 pe o masina similara decat 2.4-ul asta. Eventual ne dai si example.

  • Testarossa, luni, 28.04.2025 10:32

    @Andrei: Am eu sedan X186 manuala. Sedanul are portbagajul mai mare ca hatch-ul si pe bancheta se sta mai lejer la sedan comparativ cu hatch-ul.

  • Banditos, luni, 28.04.2025 10:49

    Observ, " decat".....foarte important consumul la 130. E viteza medie, minima, e aia zilnica, e aia de rutina pana la cumparaturi si inapoi? Nu ma pricep, de aia intreb. Multumesc.

  • alex_cu_a_mic, luni, 28.04.2025 11:34

    @Banditos Consumul la 130 e un etalon pentru cat de aerodinamica e masina. Un consum de 6 la 130 inseamna probabil 5% la 110 si aproape de 4% la 90. Intreg setupul de fata pare unul centrat pe eficienta.

  • GabiA, luni, 28.04.2025 13:53

    Mega tehnologie Mazda: 140 CP din motor de 2.5. De ce sa-ti iei asa ceva cand poti sa-ti iei un golf cu motor si tehnologie din secolul acesta?!