Maserati GranTurismo Sport facelift

4.7 V8 AT6 460CP

Interior

5.0

Dacă dincolo de geamul lui Ghibli am întâlnit un habitaclu cu trăsături pământene, coborât parcă de pe Olimp pentru a se amesteca printre pământeni şi dorinţele lor digitale, în cazul lui Quattroporte l-am redescoperit pe Poseidon. Puţin blazat, cu trăsături îmbătrânite, străduindu-se să fie cât mai contemporan, dar fermecător prin exclusivismul pe care îl inspiră.

E de prisos să vorbim despre calitatea materialelor. Piele moale şi fină, inserţii de aluminiu şi crom, toate completate de elemente din fibră de carbon, atent finisate şi cu un aspect plăcut la nivelul planşei de bord şi al portierelor.

Ecranul sistemului multimedia oferă un aspect contemporan habitaclului, în vreme ce afişajul color încearcă să anime panoul instrumentelor de bord. Inutil după mine, pentru că designul ceasurilor este la fel de atrăgător şi acum. Iar albastrul Maserati inspiră respect.

Acelaşi sentiment îl nutreşti şi după ce iei loc în scaunele sport, frumos profilate, îmbrăcate în piele albastră şi cusute cu aţă de aceeaşi culoare. Din nefericire, respectul pare să se estompeze uşor după ce petreci mai mult timp în scaune şi începi să te resimţi.

Spaţiile de depozitare sunt mulţumitoare, iar cele două locuri pentru pasagerii de pe ultimul rând, surpriză sau nu, este generos chiar şi pentru adulţi. Portbagajul este destul de mic, dar, aşa cum am spus-o şi în cazul lui Nissan 370Z, câtă vreme poate înghiţi aparatură fotografului nostru este încăpător.

În fond, când eşti proprietar de GranTurismo e nevoie de spaţiu doar pentru o periuţă de dinţi. Restul se cumpără.

  • ScorpyonVAG, marţi, 30.07.2013 11:09

    Toate frumoase, dar nu mi-as lua o asemenea masina pentru consumul pe care il are.

  • Vasilica, marţi, 30.07.2013 11:24

    Pai la banii aia de ce sa nu imi iau un 911 si gata am terminat orice poveste, sau GT-R

  • ztele, marţi, 30.07.2013 11:29

    @Vasilica: pentru ca nu e Maserati.

  • Vasilica, marţi, 30.07.2013 11:30

    Corect nici Maserati nu e Porsche mai au mult pana acolo. Anii lumina!

  • Pavl, marţi, 30.07.2013 11:52

    Vedeti ca ati scapat niste mici greseli si numele Ghibli prin text. In rest, masina e alceva decat germanele. Greu de spus insa pentru ce as opta daca as avea banii.

  • gorilla, marţi, 30.07.2013 12:47

    Sunt de parere ca un Camaro ZL1 e o alegere mai buna. Sportivul american arata mai bine,e mai puternic si e cam la jumatate de pret fata de acest Maserati.

  • gogu, marţi, 30.07.2013 13:03

    Dupa gusturile mele, e exagerat pentru nevoile unei masini uzuale chiar si motorul de 2 litri benzina de pe Octavia RS. Dar adevarul e ca astfel de "bestii" fac sa zambeasca orice iubitor de masini (sau o mare majoritate macar), fie ca ai ocazia sa le conduci macar putin, sa auzi motorul pornind sau macar sa le vezi parcate

  • @scorpy, marţi, 30.07.2013 13:22

    corect.ia vezi de niste porscheuri si bentleyuri ,sti tu,alea tdi ca doar consuma putin ,diesel...ce mai?....

  • Adrian, marţi, 30.07.2013 14:51

    @Vasilica Sunt fan Porsche...am sa imi cumpar in viitorul apropiat unul (Macan). Dar Maserati este o marca mai exclusivista si primesti motor de Ferrari !!! La pret de jumatate. Eu consider ca Maserati este putin mai sus la orice capitol fata de Porsche mai putin la eficienta si consum. Design-ul este subiectiv....fiecare cu gusturile lui. Consider ca Maseratie ste mai deosebit ca Porsche. @ AM. Felicitari pt. test. Testati si un Quattroporte..,sa fie toata gama :).

  • Pavl, marţi, 30.07.2013 16:14

    @Adrian Eu te-as contrazice. Porsche e peste Maserati din orice punct de vedere. Si ca si gama de modele, si ca si motorizari, care pleaca de la 3l si V6 la v8 si 4l. Dar e adevarat ca Maserati pare mai exclusivista pentru ca nu sunt asa de multe pe strazi. Mie de exemplu imi place foarte mult Quatroporte.

  • Adrian, marţi, 30.07.2013 18:44

    @Pavl Ai dreptate ca Porsche ofera mult mai multe pt. clienti. Au doua roadstere (Boxster si Cayman). Au masina sport 911, coupe cu 4 usi (Panamera), SUV (Cayenne), pe viitor crossover (Macan care o sa fie si cel mai economic Porsche). Motorizarile sunt multe la fiecare. Ambele marci au produs si masini mai speciale cum este 959 si Carerra GT la Porsche. Maserati nu mai stiu exact cum se numeste dar a scos la un moment dat un supercar. Ca imagine sunt apropiate. Maserati este ,,ruda de sange cu Ferrari'' si aici castiga mult pt ca (repet primesti motor de Ferrari la pret de jumatate). Acum fiecare cu parerea lui....

  • nume, marţi, 30.07.2013 21:26

    Mai rapid ca Jaguar XKR? In ce film? In filmul automarket, poate. Concurent cu BMW Seria 6? Si viitorul Ghibli Coupe va concura cu Seria 4, nu-i asa? Ar mai fi si alte aberatii, insa ma opresc aici.

  • Marius, miercuri, 31.07.2013 20:35

    "Inutil să vă spun ce atrage opulenţa în România, nu-i aşa? Sute de cereri. Cereri de bani la semafor, cereri de taxe şi, cine ştie, poate chiar şi cereri în căsătorie." Excelent spus ! :))

  • Adrian, joi, 01.08.2013 00:46

    @nume Da...este concurent cu seria 6. Dimensiuni apropiate si aceeasi clasa (GT) ambele...

  • si si, luni, 12.08.2013 01:57

    au identitate si asta ma bucura....cu siguranta un tata de familie din napoli va lua un maserati si nu un porsche.italienii au un design frumos al masinilor:alfa romeo scoate masini frumoase pacat ca pierde la alte capitole.Sanatate tuturor si spor la bani....poate cine stie va da prin cap sa achizitionati un bizon dinasta care rage urat tare de tot cand apesi pe acceleratie.

  • @LEX, miercuri, 14.08.2013 19:50

    De ce imi par materialele din interior ieftine, in special plasticul??? la o privire "on-line" imi aduce aminte de Solenza, plasticul si butoanele de la clima. :)

  • andrei1, vineri, 23.08.2013 21:30

    toti sunteti guvizi.Mai putin gorilla.mai bine iau un zl1 decapotabil si un camaro standard si tot mai am benzina asigurata cativa ani buni