Tinuta de drum
Conform celor de la Lexus, dacă îți cumperi un model cu echiparea F Sport vei avea parte de un pic din magia de care sunt capabili inginerii care au lucrat la legendarul LFA. Trebuie să recunosc că am fost puțin curios să pun la încercare SUV-ul de 2.1 tone, imediat ce am fost informat despre acest „mic” detaliu.
Practic, Lexus RX450h poate fi echipat cu o suspensie de performanță, dacă îți dorești asta. Pe modelele F Sport Plus, aceste opțiuni sunt standard, iar printre ele vei găsi bare stabilizatoare active, cu tehnologia Roll Skyhook Control și amortizoare adaptive. Funcționează? Cu siguranță!
Am fost chiar impresionat de cât de bine își ține greutatea sub control noul RX, chiar și în virajele mai strânse, abordate cu o viteză un pic prea mare. Deși mă așteptam să simt ceva subvirare din primii metri, RX m-a surprins, cuplul instant de pe puntea spate chiar imprimându-i tendințe supraviratoare pe anumite segmente de drum.
În modul Sport nu ai parte doar de stabilitate în curbe și puțin ruliu dar și de un răspuns instantaneu în pedală, grație celor două motoare electrice propulsoare. Mașina și a sa transmisie e-CVT chiar mimează trepte de viteză, apropiindu-se de modul în care se simte o transmisie „convențională”. Per total, deși nimeni nu se așteaptă ca Lexus RX450h să fie la nivel cu un X6 M Competition, modelul japonez s-a comportat mai mult decât decent din punct de vedere dinamic.
Suspensia e și ea foarte pricepută la a se descurca cu toate tipurile de denivelări din asfalt.
Nu prea inteleg mirarea autorului articolului in ce priveste raritatea modelului pe strazi (raritate prin toata Europa nu numai la noi). Raspunde la intrebarea asta tot articolul. Ar trebui sa consume mai putin dar se pare ca nu e deloc asa. Interior invechit si batranesc si celelate chestii enumerate. Voila, astea sunt motivele pentru care oamenii care si permit asemenea masini aleg nemtoaicele si nu faptu ca au sechele din comunism. Sunt pur si simplu mai dezirabile chiar daca nu neaparat mai bune :)