Consum

4.5

Această soluție tehnică a fost implementată din două mari motive: eficiență și fiabilitate. Cutiile de viteze CVT de la Toyota/Lexus sunt printre cele mai fiabile din lume, iar motoarele deloc forțate, aspirate, care funcționează în ciclul Atkinson, doboară recorduri de fiabilitate de ani de zile. Dar cum stăm la consum?

În primul rând trebuie să ținem cont de dimensiunile mașinii și ale motorului de sub capotă. Până la urmă, vorbim de o mașină de 2.1 tone, cu un propulsor V6 aspirat de 3.5 litri. În mod normal, o astfel de combinație ar fi dus nivelul de consum de combustibil în stratosferă. Dar cum stă Lexus RX450h la acest capitol, având și două motoare electrice ajutătoare?

Conform producătorului japonez, RX450h ar trebui să consume 7.9 litri de benzină pentru fiecare 100 de kilometri parcurși, conform testării WLTP, în ciclu combinat. Datele obținute de mine au fost un pic diferite totuși, plecând de la 11 l/100 km în traficul bucureștean, coborând la 8 l/100 kilometri pe drumuri naționale și urcând din nou la 11 l/100 km pe autostradă. În medie, consumul mașinii pe parcursul testului meu a fost aproape de 10 l/100 km.

Datele oferite de producătorii mașinilor rivale pentru Lexus RX450h sunt ceva mai diferite, dar e greu de găsit un rival perfect pentru acest model, pentru că niciun producător premium nu mai oferă acest tip de tren de rulare hibrid.

BMW oferă un model plug-in hybrid în gama lui X5, respectiv xDrive45e, dar comparația cu acesta nu ar fi corectă pentru Lexus. Cel mai apropiat rival din acest punct de vedere ar fi modelul BMW X5 xDrive40i, care are 333 CP dintr-un motor de 3 litri pe benzină, turbo. Consumul estimat de BMW în ciclul combinat WLTP pentru acest model ar fi 10.7 l/100 km, sensibil mai mult decât pe hibridul RX450h.

În cazul lui Mercedes-Benz GLE, lucrurile sunt și mai complicate, alegerea fiind limitată la GLE 450 4Matic sau GLE 350 e 4Matic, cel din urmă fiind un plug-in hybrid cu consum declarat de 0.9 l/100 km. Cel puțin GLE450 vine cu o cifră mai realistă, de 9.2 l/100 km, deși vorbim de un model mild-hybrid.

Și în cazul lui Q7 de la Audi avem aceleași probleme, dar pentru această comparație vom merge pe versiunea 55 TFSI, care vine dotată cu un motor V6 de 3 litri pe benzină, 340 CP și un consum de 10.5 l/100 kilometri.

Așadar, Lexus RX450h este, oricum ai privi, cel mai eficient model din acest segment, mulțumită trenului său de rulare self-charging hybrid.

  • cos, luni, 09.05.2022 11:15

    Nu prea inteleg mirarea autorului articolului in ce priveste raritatea modelului pe strazi (raritate prin toata Europa nu numai la noi). Raspunde la intrebarea asta tot articolul. Ar trebui sa consume mai putin dar se pare ca nu e deloc asa. Interior invechit si batranesc si celelate chestii enumerate. Voila, astea sunt motivele pentru care oamenii care si permit asemenea masini aleg nemtoaicele si nu faptu ca au sechele din comunism. Sunt pur si simplu mai dezirabile chiar daca nu neaparat mai bune :)

  • Parere, luni, 09.05.2022 12:41

    Daca vrei fiabilitate, cumperi Lexus. Daca vrei masina de show off si sa ramai cu ea in drum dupa 2-3 luni cumperi oricare din triada germana Mercedes, Bmw sau Audi.

  • adi_10, luni, 09.05.2022 12:50

    Ca sa iti raspund si eu la intrebare, parerea mea umila este ca oamenii care dau 90.000 euro pe o masina asteapta mai mult atat ca design cat si ca performante. Probabil acesta este motivul pentru care multi aleg masinile nemtesti. Totusi comparatia corecta ar trebui facuta cu noul RX, care va aparea anul acesta si care va imprumuta o parte din interiorul fratiorului mai mic, NX, deci cel mai probabil o sa arate mult mai bine si va fi mult mai atractiva pentru publicul tinta. P.S: un test cu noul Lexus NX pe cand? este o masina pe care mi-o doresc inca de cand au aparut primele poze cu ea.

  • Jony, luni, 09.05.2022 16:20

    La mers calm si decent, pe orice tip de drum (oras, sosele, autostrazi dar mai mult prin afara orasului), consum intre 8,3-8,5. Cred ca e ok pt asemenea motorizare si greutate.

  • Andrei, luni, 09.05.2022 17:46

    Niciun cuvant despre acel touch pad, a carui folosire este atroce? Masina este clar depasita de concurenta, de aceea se vinde atat de slab. Omotenashi si alte cuvinte mari nu pot ascunde realitatea. Un model imbatranit, desuet, fara sanse in fata modelelor moderne.

  • Vlad, marţi, 10.05.2022 09:07

    Arata bine. Toate bune si frumoase, masina sigura, are de toate, dar ca orice roman care trebuie sa indese in portbagaj carut de copil si alte bagaje cand pleaca in vacante, 539l par generosi. Ma intereseaza un SUV, fac trecerea de la un crossover, si citeam pe odat.ro care sunt cele mai populare modele. Ma oprisem la noul Peugeot 2008 dar are cutie manuala, calitatea difera evident si porneste de la 23.4K euro, dar acum ca vad articolul asta, ma gandesc ca daca tot fac un credit, macar sa fie pentru o masina sigura, cutie automata, etc. Bine, nu imi permit un Lexus ca asta, dar ai punctat niste dotari faine, pe care o sa le tin minte.

  • Adrian, marţi, 10.05.2022 11:18

    Am acest model din 2016 si sunt f. multumit. A fost cea mai buna alegere avand experienta mai multor marci ( Citroen, BMW, Passat, Hyunday, Mitsubishi, Honda). Cu germanele am avut numai probleme vorbind despre masini noi (la 80 000 km sa se rupa distributia la BMW sau sa schimbi n injectoare la Passat...) motiv pt care am ales japonezele. Sa zici despre acest model ca este ,,desuet,, mi se pare total nepotrivit si cred ca este parerea unui fan germane.

  • Scrooge, miercuri, 08.06.2022 01:12

    Masina e depasita...deja a aparut modelul nou....mult mai ok.....si mici prezentari din showroom (inclusiv Doug deMouro are). Cred ca e singurul test de pe automarket cu o masina noua care este bun pentru cei care vor SH. :))