Consum
Această soluție tehnică a fost implementată din două mari motive: eficiență și fiabilitate. Cutiile de viteze CVT de la Toyota/Lexus sunt printre cele mai fiabile din lume, iar motoarele deloc forțate, aspirate, care funcționează în ciclul Atkinson, doboară recorduri de fiabilitate de ani de zile. Dar cum stăm la consum?
În primul rând trebuie să ținem cont de dimensiunile mașinii și ale motorului de sub capotă. Până la urmă, vorbim de o mașină de 2.1 tone, cu un propulsor V6 aspirat de 3.5 litri. În mod normal, o astfel de combinație ar fi dus nivelul de consum de combustibil în stratosferă. Dar cum stă Lexus RX450h la acest capitol, având și două motoare electrice ajutătoare?
Conform producătorului japonez, RX450h ar trebui să consume 7.9 litri de benzină pentru fiecare 100 de kilometri parcurși, conform testării WLTP, în ciclu combinat. Datele obținute de mine au fost un pic diferite totuși, plecând de la 11 l/100 km în traficul bucureștean, coborând la 8 l/100 kilometri pe drumuri naționale și urcând din nou la 11 l/100 km pe autostradă. În medie, consumul mașinii pe parcursul testului meu a fost aproape de 10 l/100 km.
Datele oferite de producătorii mașinilor rivale pentru Lexus RX450h sunt ceva mai diferite, dar e greu de găsit un rival perfect pentru acest model, pentru că niciun producător premium nu mai oferă acest tip de tren de rulare hibrid.
BMW oferă un model plug-in hybrid în gama lui X5, respectiv xDrive45e, dar comparația cu acesta nu ar fi corectă pentru Lexus. Cel mai apropiat rival din acest punct de vedere ar fi modelul BMW X5 xDrive40i, care are 333 CP dintr-un motor de 3 litri pe benzină, turbo. Consumul estimat de BMW în ciclul combinat WLTP pentru acest model ar fi 10.7 l/100 km, sensibil mai mult decât pe hibridul RX450h.
În cazul lui Mercedes-Benz GLE, lucrurile sunt și mai complicate, alegerea fiind limitată la GLE 450 4Matic sau GLE 350 e 4Matic, cel din urmă fiind un plug-in hybrid cu consum declarat de 0.9 l/100 km. Cel puțin GLE450 vine cu o cifră mai realistă, de 9.2 l/100 km, deși vorbim de un model mild-hybrid.
Și în cazul lui Q7 de la Audi avem aceleași probleme, dar pentru această comparație vom merge pe versiunea 55 TFSI, care vine dotată cu un motor V6 de 3 litri pe benzină, 340 CP și un consum de 10.5 l/100 kilometri.
Așadar, Lexus RX450h este, oricum ai privi, cel mai eficient model din acest segment, mulțumită trenului său de rulare self-charging hybrid.
Nu prea inteleg mirarea autorului articolului in ce priveste raritatea modelului pe strazi (raritate prin toata Europa nu numai la noi). Raspunde la intrebarea asta tot articolul. Ar trebui sa consume mai putin dar se pare ca nu e deloc asa. Interior invechit si batranesc si celelate chestii enumerate. Voila, astea sunt motivele pentru care oamenii care si permit asemenea masini aleg nemtoaicele si nu faptu ca au sechele din comunism. Sunt pur si simplu mai dezirabile chiar daca nu neaparat mai bune :)