Consum
La capitolul consum trebuie sa recunoastem ca am avut parte de primele surprize... placute. Putem spune ca noul Ibiza SC este o rara exceptie. Cifrele anuntate oficial de producator, cel putin pentru consumul urban, sunt foarte apropiate de cele obtinute in traficul real. Trebuie sa recunoastem ca o asemenea "potrivire" nu am mai intalnit decat in cazul diesel-ului de 1.9 litri folosit de Renault. Sa trecem insa la cifre: spaniolii anunta un consum urban de 8.2 litri, o valoare corecta pentru un motor pe benzina de asemenea capacitate clindrica. In traficul real consumul inregistreaza cel mult 8.6 litri, in conditiile in care fortezi din plin pedala de acceleratie. O rulare cuminte cu siguranta ar fi adus un consum mai mic, poate chiar identic cu cel inregistrat in fisa tehnica. In traficul extraurban, la drum lung mai exact, atunci cand sari frecvent peste 120 de km/h, valorile consumului nu mai au cum sa fie identice cu cele anuntate de producator. In aceste conditii, computerul de bord a indicat peste 6 litri/100 de kilometri spre deosebire de cei doar 5.1 litri/100 de kilometri promisi de Seat.
Seat Ibiza SC deschide o noua abordare in sectiunea test-drive regasita pe Automarket. Notele primite de modelul spaniol se raporteaza direct la cooncurentii de pe acelasi segment. Exemplul va fi urmat si de restul modelelor pe care echipa noastra le va testa.