SEAT Ibiza SportCoupe

Motor / Transmisie

3.0
Desi numele tradeaza liniile sportive ale caroseriei, inspirata foarte mult din conceptul Bocanegra, el nu face insa referire si la ceea ce se ascunde in "pantecul micutului". Optiunile de motorizare sunt numeroase insa nu atat de puternice pe cat si-ar dori probabil publicul. Dintre versiunile pe benzina, trei la numar, noi am beneficiat de cea de mijloc, mai precis unitatea de 1.4 litri si 85 de cai putere. Cei patru cilindri ofera un cuplu motor de numai 132 de Nm, disponibili de la 3800 de rotatii. Puterea totala incepe sa isi arata "coltii" abia la 5000 de turatii. Resursele oferite de micul motor nu reusesc sa imprime un caracter foarte dinamic modelului insa par suficient pentru masa totala de numai o tona. Ibiza SC castiga insa foarte mult de pe urma relatiei motor cutie de viteze, foarte buna atunci cand vine vorba de reprize rapide. Motorul este cuplat la o cutie manuala cu cinci rapoarte, destul de lungi, pentru a imbunatati valorile consumului. Daca revenim la caracteristicile motorului trebuie sa precizam ca acesta este foarte silentios la turatii mici insa capata note sportive atunci cand acul turometrului sare de 5000 de rpm. Din pacate este vorba doar despre mult zgomot si nu despre putere impresionanta. La capitolul exploatare trebuie sa vorbim in primul rand de pedala de acceleratie care de cele mai multe ori ramane fara raspuns. Ni s-a intamplat ca in treapta a doua, dupa ce am apasat pedala pana la fund, sa asteptam secunde bune reactia masinii.
  • bogdanm, marţi, 31.03.2009 19:01
    Bogdan Mirica

    Seat Ibiza SC deschide o noua abordare in sectiunea test-drive regasita pe Automarket. Notele primite de modelul spaniol se raporteaza direct la cooncurentii de pe acelasi segment. Exemplul va fi urmat si de restul modelelor pe care echipa noastra le va testa.

  • marius, marţi, 31.03.2009 19:49

    imi place ideea de comparatie ...buna ideea Automarket :)

  • dghfhg, miercuri, 01.04.2009 00:30

    .......ia aruncati o privire la noul polo ..e cu 10 clase peste la finisaje....19000 euro???????incredibil.pai la pretul asta vorbim deja de golf 6 in echipare highline 1.4 tsi.oricum prost e ala care cumpara nu cel care cere

  • gabi, miercuri, 01.04.2009 12:15
    ibiza

    Are un spatiu interior incredibil de mic!!!! De pret nu mai spun. Vanzari cu spor celor de la seat

  • cc, miercuri, 01.04.2009 12:23

    la banii astia exista alternative mult mai convenabile.sa nu uitam k e un hatchback in 3usi si mai ales un seat.de exemplu la aceeasi o honda civic e cu multe clase peste imitatia asta de vw..

  • drepteanu', miercuri, 01.04.2009 13:50
    Fara comentarii..

    ..Buna prezentarea! Jenant obiectul test-drive-ului. Seat dezamageste din nou dupa tentativa de face-lift la Seat Leon si dupa ce a "importat" un concept mai vechi de A4 pe "noul" lor Exeo. Totusi, de ce se cer atat de multi bani pe aceste modele Seat? Doar pentur ca transpun o filosofie sport, se adreseaza unui target tanar si activ si instarit? (cat de instarit o mai fi pe vremurile astea) Probabil ca trebuie sa coste mai mult de cat un VW si mai putin decat un Audi. Iar Skoda trb sa fie cenusareasa grupului (desi este evident ca cea mai profitabila prin raportul calitate/pret). Succesuri!

  • first_yoyo, miercuri, 01.04.2009 14:27
    pentru dghfhg

    ... nenea dghfhg urcate si in noul polo, si atunci vei vedea ca nu este cu 10 clase peste. intradevar arata mai bine la interior, parerea mea, dar ca materiale si finisaje NU. urcate in amandoua si apoi vorbeste. da este scumpa foarte scumpa masina, dar nu este nici foarte comuna precum corsa sau un aveo sau mai stiu eu ce.

  • Ioan, miercuri, 01.04.2009 22:58

    Este mult prea mare pretul pentru ceea ce ofera. Primul lucru care l-am remarcat , faptul ca nu are AER CONDITIONAT AUTOMAT. Al doilea lucru care ma deranjeaza este motorul de 1.4 litri si 85 de cai care nu este deloc multumitor. Nu vreau sa imi imaginez varianta de 1.2 litri. Pacat de acest design frumos...

  • sandman, luni, 07.11.2011 11:27
    sc

    modelul testat de voi este un reference, acum costa 9000euro cu remat cu tot. la 19.000euro nu ajunge decat varianta FR, cu toate dotarile si motor de 1.4tsi 150cp