Motor / Transmisie
Desi numele tradeaza liniile sportive ale caroseriei, inspirata foarte mult din conceptul Bocanegra, el nu face insa referire si la ceea ce se ascunde in "pantecul micutului". Optiunile de motorizare sunt numeroase insa nu atat de puternice pe cat si-ar dori probabil publicul. Dintre versiunile pe benzina, trei la numar, noi am beneficiat de cea de mijloc, mai precis unitatea de 1.4 litri si 85 de cai putere. Cei patru cilindri ofera un cuplu motor de numai 132 de Nm, disponibili de la 3800 de rotatii. Puterea totala incepe sa isi arata "coltii" abia la 5000 de turatii. Resursele oferite de micul motor nu reusesc sa imprime un caracter foarte dinamic modelului insa par suficient pentru masa totala de numai o tona. Ibiza SC castiga insa foarte mult de pe urma relatiei motor cutie de viteze, foarte buna atunci cand vine vorba de reprize rapide. Motorul este cuplat la o cutie manuala cu cinci rapoarte, destul de lungi, pentru a imbunatati valorile consumului.
Daca revenim la caracteristicile motorului trebuie sa precizam ca acesta este foarte silentios la turatii mici insa capata note sportive atunci cand acul turometrului sare de 5000 de rpm. Din pacate este vorba doar despre mult zgomot si nu despre putere impresionanta. La capitolul exploatare trebuie sa vorbim in primul rand de pedala de acceleratie care de cele mai multe ori ramane fara raspuns. Ni s-a intamplat ca in treapta a doua, dupa ce am apasat pedala pana la fund, sa asteptam secunde bune reactia masinii.
Seat Ibiza SC deschide o noua abordare in sectiunea test-drive regasita pe Automarket. Notele primite de modelul spaniol se raporteaza direct la cooncurentii de pe acelasi segment. Exemplul va fi urmat si de restul modelelor pe care echipa noastra le va testa.