Jaguar XJ

3.0D V6 Premium Luxury SWB auto

Calitate / Pret

4.0
Discuţiile despre preţul de achiziţie pot fi un subiect tabu în acest segment, drept pentru care preferăm să abordăm succint această rubrică, convinşi fiind că banii nu sunt o problemă pentru viitorii clienţi ai unui sedan de lux. Noul XJ pleacă de la 65.490 de euro. Aţi ghicit, este doar preţul fără TVA. De fapt totul porneşte de la 81.208 euro, o sumă frumuşică, pe care clientul o va vira britanicilor în schimbul versiunii diesel de 3.0 litri, în echiparea Luxury. Un ampatament mărit şi un nivel de echipare Premium Luxury al aceleiaşi motorizări va urca preţul de achiziţie la 90.768 de euro. În funcţie de luxul pe care şi-l va permite clientul, versiunea 3.0D poate urca şi până la 114.948 de euro, un preţ piperat, dar care oglindeşte foarte bine spiritul exclusivist. Omologii germani ai noului Jaguar XJ vin cu mai multe opţiuni diesel, însă cele comparabile oferă mai puţini cai putere. Să luăm în calcul etalonul segmentului, Mercedes S-Klasse facelift, care pleacă de la 74.586 de euro în versiunea S350 BlueEfficiency. Un diesel comparabil, versiunea S350 CDI BlueEfficiency, de 235 de cai putere şi 540 de Nm, pleacă de la 76.880 de euro cu TVA. De cealaltă parte, noul Audi A8 se apropie mai mult de rivalul britanic în ceea ce priveşte preţul de achiziţie, versiunea entry-level 3.0 TDI quattro tiptronic de 250 de cai putere şi 550 de Nm fiind etichetată la 79.402 euro cu TVA. Bavarezul Seria 7 pleacă de la 78.470 de euro, preţ valabil pentru versiunea diesel de 3.0 litri şi 245 de cai. Deşi etichetele de preţ ale rivalilor sunt mai mici decât cea a noului XJ, trebuie să ţinem cont de faptul că germanii dispun şi de versiuni diesel mai potente, al căror preţ depăşeşte cu mult pe cel al britanicului. Deşi există pe piaţa din România şi se bate cu succes pe segmentul unde debutează XJ, actualul Lexus LS nu poate fi luat în calcul pentru că dispune doar de versiuni pe benzină, entry-level-ul plecând de la 94.800 de euro.
  • dmc, luni, 03.01.2011 15:31
    Poze interior?

    Poze cu interiorul mult laudat???

  • edi80, luni, 03.01.2011 18:05
    o daa

    sunt si poze cu interiorul..fii mai atent! arata superb si mult mai mult ca restul din clasa sa si nu numai!!!

  • flavius, luni, 03.01.2011 19:45
    Matahala

    O sufragerie pe roti buna pentru Adi de la Valcea.De un prost-gust indian,in comparatie cu A7 si CLS.Aaa, merge cu BMW-ul !

  • Dan, luni, 03.01.2011 19:50

    Pozele cu interiorul au aparut mai tarziu, nu cand a aparut articolul

  • davidjupanu, luni, 03.01.2011 21:26
    @flavius

    flavius amice.....XJ nu are nimic de a face cu A7 si CLS.....el se bate cu audi A8 bmw seria 7 si mercedes S-classe.... cand o sa aud ca ai testat masina o sa iau parerea in considerare sa zic si eu o parere......mi se pare un salt spectaculos fatza de vechiul XJ......mai ales ca design exterior si interior....

  • davidjupanu, luni, 03.01.2011 21:34
    @flavius

    si indienii de la Tata numa arunca bani....atat....sediul si centrele de inginerie tot in anglia se afla ....de caroserie si asamblare tot aceasi oameni se ocupa sub indrumarea lui iam callum ca si vremea cand Ford detinea actiuniile

  • vxf, luni, 03.01.2011 22:38
    Jaguar XJ

    Extraordinara creatie , mult peste orice concurent la capitolul stil , eleganta , are un aer britanic exclusiv , elitist care nu e pe intelesul tuturor si nici nu se vrea . Traditia in constructia de limuzine de lux este mai bogata decat toti concurentii germani in afara de Mercedes , care insa atrage si alte paturi de clienti . Finisajele par in poze cel putin excelente , are personalitate si design excelent , fresh si totusi sobru . SIngurul minus din punctul meu de vedere este panoul de bord digital , cam kitchios in rest nota 10 , si unei masini care te incanta ca asta ii mai ierti niste mici scapari.

  • tzenu_bmw, marţi, 04.01.2011 01:57
    lux frate.......

    insa ceva mar face sa aleg tot serie 7.S-u sau A8.nu stiu de ce???

  • cineva a zis, marţi, 04.01.2011 08:48
    Aston Martin Cygnet

    criza naste monstri ! puteau sa inceapa si ei cu un sedan compact..

  • andrei, marţi, 04.01.2011 12:29
    c6

    spatele seamana f mult cu cel de la nava amiral, citroen c6...care sa recunoastem arata ca un ozn...design futurist..farurile alea de corean nu prea i se potrivesc..o sa faca riduri pe capota daca se mai uita mult asa :)

  • Dan, marţi, 04.01.2011 14:04
    Thesis

    E frumoasa masina, sunt convins ca e f buna, dar spatele mi se pare ca seamana cu Lancia Thesis dar si cu C6

  • mijai, miercuri, 05.01.2011 09:06
    ....

    De curiozitate cautati cum sta Jaguar la capitolul fiabilitate.Veti ramane surprinsi. In Marea britanie doar Lexus depaseste la acest capitol. Este un salt extraordinar in ceea ce priveste calitatea materialelor, design si confort. Personal sunt impresionat. Aici este testata varianta diesel. Am inteles ca ce impresioneaza la ei este varianta de top pe benzina.. Si cred ca unul din atuurile ei este ca nu si-a pierdut din farmecul ala al lor "british". Si pt mine cel putin asta conteaza mai mult decat perfectiunea unui A8

  • mijai, miercuri, 05.01.2011 09:11
    .....

    si m-a impresionat design-ul gurilor de ventilatie si cesuletul ala intercalat intre ele....Adica cum s anu iti placa asa ceva:D It's all about the detalis:)

  • flavius, miercuri, 05.01.2011 22:53
    @davidjupanu

    Urmareste eleganta Jaguarului de-a lungul timpului si ai sa observi,cu stupefactie ,cred eu,ca asta este un Mondeo parfumat.

  • vxf, joi, 06.01.2011 12:42
    @flavius

    Xj spui tu ca e un Mondeo ? Daca da au facut o treaba excelenta pentru ca nu mai miroase a Ford , si daca are si fiabilitatea unui Ford e chiar excelent . Desi te inseli groaznic , Jaguar e rupt de americani de ceva vreme .

  • ciurik, luni, 10.01.2011 15:35
    Ca bancul cu iepurasul motociclist si ursul :)

    Va urez tuturor sa aveti numai A8, S-Klasse si Serie 7!

  • Kalko, marţi, 11.01.2011 15:59
    @automarket

    Bravo baieti, un articol excelent cu o minune pe 4 roti. Brovo si fotografului pentru poze de nota 10.

  • remy, miercuri, 12.01.2011 16:39

    Am savurat cu mare placere acest articol desi introducerea a fost plictisitoare, imi aduce aminte de liceu cand indrugam prostii la literatura, dar gata cu offtopic. Cred ca este un frate mai mic al RR si este net peste germani, atat la design cat si motorizare (aici nu ne-a precizat nenea gazetarul daca au bagat 2 turbine de au scos ei 275cp). Singurul lucru care NU INTELEG cum de l'au omis, ceasurile digitale...NICIODATA nu o sa fie un display lcd mai elegant decat niste ceasuri frumos desenate, simetrice! In rest, totul foarte ingrijit ca pt MI5