Jaguar XJ

3.0D V6 Premium Luxury SWB auto

Interior

5.0
Interiorul unui Jaguar este asemeni unui tablou de Salvador Dali: îl cunoşti foarte bine din poze, însă atunci când te afli în faţa lui te lasă cu gura cascată. Rămâi blocat, iar privirea caută un punct de contact, de unde să înceapă analiza. Peisajul abundă în detalii pe care îţi este greu să le sintetizezi. Retina devine un burete care absoarbe fiecare detaliu cromat, fiecare cusătură, fiecare buton, fiecare lumină interioară, proiectată să pice acolo unde trebuie. Sobrietatea unui S-Klasse, monotonia lui Seria 7 şi atmosfera tehnologizată a anoului A8 pălesc uşor în faţa interiorului artistic croit de britanici. Răceala cu care te întâmpina nava amiral se topeşte uşor atunci când butonul de contact declanşează baia de lumină interioară şi stropeşte fiecare colţ în culori plăcute, menite să sublinieze fiecare detaliu. Calitatea materialelor, pielea fină care imbracă totul în jur, plafonul capitonat şi abundenţa de lemn şi crom te aruncă într-o stare de visare şi îţi aşterne un zâmbet constant pe faţă. Odată cu venirea nopţii, habitaclul devine zugrăvit într-un albastru odihnitor, luminile ambientale asigurând o atmosferă la fel de plăcută. Ca element de fineţe, în centrul planşei de bord, tronează un ceas analog, ce capătă un fundal turcoaz la venirea serii. Ecranul tactil, aşezat în centrul planşei de bord, consola centrală impunătoare, îmbrăcată în lemn şi inox, gurile de ventilaţie cu detalii cromate, instrumentarul de bord digital şi finisajele excepţionale ale întregului habitaclu sunt mici doze de bucurie, injectate pasagerilor de fiecare dată când păşesc în interior. Inginerii şi designerii şi-au dat mâna pentru a crea un interior rafinat, dar super tehnologizat, gata să asigure confort şi exclusivitate. Cu toate acestea, există un element care ar putea deranja clienţii conservatori ai brandului de dincolo de Canalul Mânecii. Opţiunea unui instrumentar de bord complet digital, proietat pe un ecran de înaltă rezoluţie, poate părea o fiţă inutilă şi greu de încadrat în peisajul unui model ce mizează pe sobrietate. În plus, funcţiile motorului nu par a fi descrise foarte fidel, turometrul manifestând o oarecare senzaţie de întârziere atunci când acul urcă repede în ture. Gadgetul este însă foarte plăcut din punct de vedere estetic, asigurând o notă individuală habitaclului. În ceea ce priveşte spaţiul, ampatamentul noului XJ, obligatoriu mai mare de 3 metri, garantează suficient loc pentru cei de pe bancheta din spate. De asemenea, portbagajul este şi el unul încăpător, fiind capabil să înghită 520 de litri.
  • dmc, luni, 03.01.2011 15:31
    Poze interior?

    Poze cu interiorul mult laudat???

  • edi80, luni, 03.01.2011 18:05
    o daa

    sunt si poze cu interiorul..fii mai atent! arata superb si mult mai mult ca restul din clasa sa si nu numai!!!

  • flavius, luni, 03.01.2011 19:45
    Matahala

    O sufragerie pe roti buna pentru Adi de la Valcea.De un prost-gust indian,in comparatie cu A7 si CLS.Aaa, merge cu BMW-ul !

  • Dan, luni, 03.01.2011 19:50

    Pozele cu interiorul au aparut mai tarziu, nu cand a aparut articolul

  • davidjupanu, luni, 03.01.2011 21:26
    @flavius

    flavius amice.....XJ nu are nimic de a face cu A7 si CLS.....el se bate cu audi A8 bmw seria 7 si mercedes S-classe.... cand o sa aud ca ai testat masina o sa iau parerea in considerare sa zic si eu o parere......mi se pare un salt spectaculos fatza de vechiul XJ......mai ales ca design exterior si interior....

  • davidjupanu, luni, 03.01.2011 21:34
    @flavius

    si indienii de la Tata numa arunca bani....atat....sediul si centrele de inginerie tot in anglia se afla ....de caroserie si asamblare tot aceasi oameni se ocupa sub indrumarea lui iam callum ca si vremea cand Ford detinea actiuniile

  • vxf, luni, 03.01.2011 22:38
    Jaguar XJ

    Extraordinara creatie , mult peste orice concurent la capitolul stil , eleganta , are un aer britanic exclusiv , elitist care nu e pe intelesul tuturor si nici nu se vrea . Traditia in constructia de limuzine de lux este mai bogata decat toti concurentii germani in afara de Mercedes , care insa atrage si alte paturi de clienti . Finisajele par in poze cel putin excelente , are personalitate si design excelent , fresh si totusi sobru . SIngurul minus din punctul meu de vedere este panoul de bord digital , cam kitchios in rest nota 10 , si unei masini care te incanta ca asta ii mai ierti niste mici scapari.

  • tzenu_bmw, marţi, 04.01.2011 01:57
    lux frate.......

    insa ceva mar face sa aleg tot serie 7.S-u sau A8.nu stiu de ce???

  • cineva a zis, marţi, 04.01.2011 08:48
    Aston Martin Cygnet

    criza naste monstri ! puteau sa inceapa si ei cu un sedan compact..

  • andrei, marţi, 04.01.2011 12:29
    c6

    spatele seamana f mult cu cel de la nava amiral, citroen c6...care sa recunoastem arata ca un ozn...design futurist..farurile alea de corean nu prea i se potrivesc..o sa faca riduri pe capota daca se mai uita mult asa :)

  • Dan, marţi, 04.01.2011 14:04
    Thesis

    E frumoasa masina, sunt convins ca e f buna, dar spatele mi se pare ca seamana cu Lancia Thesis dar si cu C6

  • mijai, miercuri, 05.01.2011 09:06
    ....

    De curiozitate cautati cum sta Jaguar la capitolul fiabilitate.Veti ramane surprinsi. In Marea britanie doar Lexus depaseste la acest capitol. Este un salt extraordinar in ceea ce priveste calitatea materialelor, design si confort. Personal sunt impresionat. Aici este testata varianta diesel. Am inteles ca ce impresioneaza la ei este varianta de top pe benzina.. Si cred ca unul din atuurile ei este ca nu si-a pierdut din farmecul ala al lor "british". Si pt mine cel putin asta conteaza mai mult decat perfectiunea unui A8

  • mijai, miercuri, 05.01.2011 09:11
    .....

    si m-a impresionat design-ul gurilor de ventilatie si cesuletul ala intercalat intre ele....Adica cum s anu iti placa asa ceva:D It's all about the detalis:)

  • flavius, miercuri, 05.01.2011 22:53
    @davidjupanu

    Urmareste eleganta Jaguarului de-a lungul timpului si ai sa observi,cu stupefactie ,cred eu,ca asta este un Mondeo parfumat.

  • vxf, joi, 06.01.2011 12:42
    @flavius

    Xj spui tu ca e un Mondeo ? Daca da au facut o treaba excelenta pentru ca nu mai miroase a Ford , si daca are si fiabilitatea unui Ford e chiar excelent . Desi te inseli groaznic , Jaguar e rupt de americani de ceva vreme .

  • ciurik, luni, 10.01.2011 15:35
    Ca bancul cu iepurasul motociclist si ursul :)

    Va urez tuturor sa aveti numai A8, S-Klasse si Serie 7!

  • Kalko, marţi, 11.01.2011 15:59
    @automarket

    Bravo baieti, un articol excelent cu o minune pe 4 roti. Brovo si fotografului pentru poze de nota 10.

  • remy, miercuri, 12.01.2011 16:39

    Am savurat cu mare placere acest articol desi introducerea a fost plictisitoare, imi aduce aminte de liceu cand indrugam prostii la literatura, dar gata cu offtopic. Cred ca este un frate mai mic al RR si este net peste germani, atat la design cat si motorizare (aici nu ne-a precizat nenea gazetarul daca au bagat 2 turbine de au scos ei 275cp). Singurul lucru care NU INTELEG cum de l'au omis, ceasurile digitale...NICIODATA nu o sa fie un display lcd mai elegant decat niste ceasuri frumos desenate, simetrice! In rest, totul foarte ingrijit ca pt MI5