Interior
Interiorul unui Jaguar este asemeni unui tablou de Salvador Dali: îl cunoşti foarte bine din poze, însă atunci când te afli în faţa lui te lasă cu gura cascată. Rămâi blocat, iar privirea caută un punct de contact, de unde să înceapă analiza. Peisajul abundă în detalii pe care îţi este greu să le sintetizezi. Retina devine un burete care absoarbe fiecare detaliu cromat, fiecare cusătură, fiecare buton, fiecare lumină interioară, proiectată să pice acolo unde trebuie. Sobrietatea unui S-Klasse, monotonia lui Seria 7 şi atmosfera tehnologizată a anoului A8 pălesc uşor în faţa interiorului artistic croit de britanici. Răceala cu care te întâmpina nava amiral se topeşte uşor atunci când butonul de contact declanşează baia de lumină interioară şi stropeşte fiecare colţ în culori plăcute, menite să sublinieze fiecare detaliu. Calitatea materialelor, pielea fină care imbracă totul în jur, plafonul capitonat şi abundenţa de lemn şi crom te aruncă într-o stare de visare şi îţi aşterne un zâmbet constant pe faţă. Odată cu venirea nopţii, habitaclul devine zugrăvit într-un albastru odihnitor, luminile ambientale asigurând o atmosferă la fel de plăcută. Ca element de fineţe, în centrul planşei de bord, tronează un ceas analog, ce capătă un fundal turcoaz la venirea serii. Ecranul tactil, aşezat în centrul planşei de bord, consola centrală impunătoare, îmbrăcată în lemn şi inox, gurile de ventilaţie cu detalii cromate, instrumentarul de bord digital şi finisajele excepţionale ale întregului habitaclu sunt mici doze de bucurie, injectate pasagerilor de fiecare dată când păşesc în interior. Inginerii şi designerii şi-au dat mâna pentru a crea un interior rafinat, dar super tehnologizat, gata să asigure confort şi exclusivitate. Cu toate acestea, există un element care ar putea deranja clienţii conservatori ai brandului de dincolo de Canalul Mânecii. Opţiunea unui instrumentar de bord complet digital, proietat pe un ecran de înaltă rezoluţie, poate părea o fiţă inutilă şi greu de încadrat în peisajul unui model ce mizează pe sobrietate. În plus, funcţiile motorului nu par a fi descrise foarte fidel, turometrul manifestând o oarecare senzaţie de întârziere atunci când acul urcă repede în ture. Gadgetul este însă foarte plăcut din punct de vedere estetic, asigurând o notă individuală habitaclului. În ceea ce priveşte spaţiul, ampatamentul noului XJ, obligatoriu mai mare de 3 metri, garantează suficient loc pentru cei de pe bancheta din spate. De asemenea, portbagajul este şi el unul încăpător, fiind capabil să înghită 520 de litri.
Poze cu interiorul mult laudat???