Tinuta de drum
Din păcate, puţini şoferi de pick-up ştiu ce poate să facă vehiculul lor pe teren accidentat, iar şi mai puţini îl şi folosesc în asemenea condiţii. Sperăm să nu fie cazul cu D-Max, care prezintă capacităţi interesante în acest regim.
D-Max are un unghi de atac de 30 de grade, un unghi de degajare de 22.7 grade şi o gardă la sol de 235 milimetri. Unghiul de rampă este de 22 de grade. Vorbim despre cea mai mare gardă la sol din segment, oferită pe un model care are capacitatea să tracteze trei tone. Trebuie să menţionăm faptul că unghiurile sunt mai mici decât cele oferite de generaţia precentă şi sunt inferioare rivalilor. De asemenea, vadul de apă maxim pe care îl poate trece D-Max este de 55 cm, semnificativ mai mic decât cel de 80 cm al lui Ford Ranger.
Direcţia lui D-Max are acum o casetă mai scurtă, care permite o rază de bracaj mai redusă. Aceasta oferă un nivel rezonabil de feeling pentru un model din acest segment, cu toate că ne transmite destule vibraţii la rularea pe teren accidentat.
Deşi ne-a plăcut faptul că reductorul este comandat electronic şi că se poate face trecerea de la 4x4 la 4x2 din mers (şi invers), nu am putut să nu remarcăm imposibilitatea comandării unui diferenţial blocabil în gama D-Max. Reprezentanţii mărcii nipone spun că această dotare lipseşte deoarece este folosit un sistem de control electronic al diferenţialului care suplineşte o unitate convenţională. Poate că a este vorba şi de o soluţie de reducere a costurilor.
Suspensia este moale, iar capacitatea mare de tracteare şi de transport afectează semnificativ comportamentul atunci când bena este goală, iar habitaclul are un singur pasager la bord. Configuraţia lui D-Max asigură că se va conduce mai bine când este încărcat, ceea ce duce la o ţinută de drum care te face să nu vrei să mergi prea repede atunci când eşti singurul pasager. În regim de off-road nu am întâmpinat nicio dificultate cu D-Max, deşi aveam anvelope de stradă M+S şi suficient noroi la dispoziţie.
In sfarsit o masina dedicata off-roadului! Arata bine, garda la sol uriasa, motor potent! Lipseste insa cireasa de pe tort......un diferential blocabil spate!