Motor / Transmisie
Isuzu a decis să actualizeze serios gama D-Max, aşa că acest lucru nu putea fi efectuat fără să modernizeze şi propulsoarele. Pe piaţa din România, este oferit un singur motor, disponibil într-un singur nivel de putere, 163 CP şi 400 Nm. La fix, am spune noi, pentru că se încadrează destul de bine între modele precum Amarok, Hilux, Navara şi L200. Nici prea multă putere, nici prea puţină. Există şi motorizări mai puternice în curţile rivalilor, cei de la Nissan ieşind în evidenţă cu oferta lor pentru Navara. Revenind la D-Max, unitatea 2.5 TwinTurbo vine fie în compania unei transmisii manuale cu şase trepte, fie în compania unei automate cu cinci trepte, disponibil doar pentru versiunea cu cabină dublă.
Pentru că am vrut să vedem latura de lifestyle a lui D-Max, am încercat versiunea cu transmisie automată, pentru a gusta o zi din viaţa unui client Isuzu care vrea să se relaxeze şi nu vrea să schimbe treptele de viteză în drumul lui spre distracţie. Transmisia automată a lui D-Max face exact acest lucru, iar unitatea se achită de sarcini şi pe teren accidentat. Modelul are un reductor controlat electronic, care permite schimbarea de la tracţiune 4x2 la 4x4 sau 4x4 cu reductor. Odată cuplat reductorul şi folosit modul manual, D-Max ascultă cu sfinţenie, aşa că nu vă veţi trezi cu o schimbare nedorită de treaptă când urcaţi o pantă plină de noroi.
Pe şosea, căci trebuie să circulăm şi pe şosea până să ajungem la distracţie, transmisia lui D-Max asigură o călătorie destul de confortabilă, fiind axată pe un consum bun de carburant, nu pe reprize şi demaraje fulger. La demarajul de pe loc cu pedala de acceleraţie apăsată brusc la fund, D-Max necesită câteva secunde de gândire până la înaintarea cu toate forţele. Vestea bună este că nivelul ridicat al cuplului motor permite o exploatare relaxată şi fără griji cât timp nu există ambiţii sportive exagerate. Propulsorul se face auzit în habitaclu la viteze mici şi la ralanti, dar nu este deranjant la un drum mai lung.
In sfarsit o masina dedicata off-roadului! Arata bine, garda la sol uriasa, motor potent! Lipseste insa cireasa de pe tort......un diferential blocabil spate!