Opel Insignia Country Tourer

Interior

4.0

Interiorul lui Country Tourer este preluat fără modificări de la Insignia facelift, model deja testat astă toamnă de Automarket. Astfel, primul lucru pe care îl observi este unul care-ţi scapă un "Băi, oamenii ăştia au ascultat de noi şi de clienţi!": bordul plin de milioane de butoane de pe versiunea dinainte de facelift s-a transformat într-o zonă mult mai curată, în care comenzile sunt uşor de înţeles şi mai ales mult mai "lizibile". Şi asta în condiţiile în care vorbim despre o maşină de test echipată complet, cu toate sistemele disponibile pe Insignia.

După ce te dumireşti puţin, îţi dai seama că factorul "Wow!" îşi pierde din efect. Asta pentru că butoanele care odată erau pe bord s-au mutat prin restul maşinii, deci comenzile nu au fost concentrate, aşa cum pare la prima vedere, ci reaşezate în spaţiu. E ca şi cum ai intra în balconul apartamentului şi, din haosul pe care-l ai acolo, ai transforma totul într-un spaţiu mult mai aerisit doar pentru că ai pus toate lucrurile în ordine, fără să arunci mai nimic din ce aveai. Iar asta nu e un lucru rău. Şi totuşi, dacă ai curiozitatea de a număra butoanele de pe volan, ai ajunge la un cifre îndeajuns de sănătoasă încât să te gândeşti la o nouă curăţenie: 18.

În rest, Insignia vine în plus cu display TFT în locul ceasurilor de bord clasice, acesta schimbându-şi "orientarea" în funcţie de nevoile pe care le ai la volan. Vezi astfel vitezometrul digital sau pseudo-analog, în funcţie de nevoi, vezi imaginile sistemului de navigaţie în centrul "ceasului" vitezometrului, vezi informaţii interesante precum durata de viaţă a uleiului de motor şi aşa mai departe. Altfel spus, Insignia s-a modernizat vizibil, iar versiunea Country Tourer profită din plin de asta. 

Evident, mai ai un display mare în centrul bordului, acesta fiind locul din care îţi comanzi meniurile de care ai nevoie. Totul în limba română, dacă vrei. Apropo de acest display, el poate fi operat atât prin touch, cât şi prin comenzi clasice - adică butoanele care se află dedesubt. Mai mult, Opel adaugă un alt mod de a muta cursorul pe ecran, prin touchpad-ul care se află la baza cutierei. Acesta este însă complet inutil, inexact şi va zace sub praf atât timp cât celelalte două moduri de comandă sunt mult mai intuitive şi exacte.

În rest, Insignia Country Tourer vine cu materiale de calitate, cu scaune care arată excelent şi sunt confortabile la drum lung şi cu acelaşi portbagaj imens pe care deja îl cunoşteam de pe break, de 540 de litri. Mai mult lung decât înalt, dar care se deschide însă uşor inestetic, cu o "buză" inferioară ciudată. Aceasta e însă foarte practică şi poate, la o adică, să devină o bancă de ocazie.

  • mbz, miercuri, 08.01.2014 16:32

    Comentariile sunt de prisos la un opel de 47000 E. Si totusi ar merita daca ai primi la el bonus sediul reprezentantei.

  • Scorpionul.negru, miercuri, 08.01.2014 17:06

    E dragut nu ? Pretul e cam mare pt. un Opel dar la cate are pe el si ce ofera e justificat. Un A4 avant cu aceleasi dotari probabil era cu 20 de mii mai scump.

  • slVW_83, miercuri, 08.01.2014 17:53

    Super test! Exact genul meu de maşină: ideală pentru vacanţe, puternică, atragătoare, spaţioasă, optimă pentru denivelările şi gropile autohtone. Nu văd rostul unui SUV cu prezenţa pe piaţă a acestui gen de maşină, oricum proprietarii de SUV-uri nu le scot vreodată în off-road că nu fac faţă. Vrei teren greu, există un Pajero, Jimny sau regele G. Oricum văd destule Passat Alltrack şi A4 Allroad pe stradă semn că unii români au devenit mai pragmatici, nefiind influenţaţi de marketingul consumist! Sper să apară cât mai multe Country Tourer ca tabloul să fie complet.

  • ..., miercuri, 08.01.2014 19:46

    "...şi cu 15 centimetri mai lung decât Passat Alltrack şi Subaru Outback, break-ul cross german plusează şi în lăţime, acolo unde e cu 15 centimetri mai mare decât cel mai apropiat rival." Este imposibil sa existe asemenea diferente, cel putin la latime. Poate doar comparata cu un Golf sa iasa asemenea diferenta. 15 cm este enorm. Ati luat masuratoarea cu tot cu oglinzi de la Opel si cea fara oglinzi de la Passat, cel mai probabil. Passat are1820 fara oglinzi si 2062 mm cu tot cu oglinzi, fata de 2084, Opel. Este o diferenta de 2,2 cm. Pana la 15 cm.... Si la lungime e ceva dubios. Nici acolo n-am incredere ca e asa mare diferenta. Passat are trecuta si dimensiunea cu carlig. Poate asa era si la Opel. Zic poate pentru ca pe site-ul Opel n-am reusit sa gasesc dimensiunile pentru Country Tourer.

  • 1800+, miercuri, 08.01.2014 19:52

    chiar atat de grea e? :(

  • antonny, miercuri, 08.01.2014 20:21

    in banii astia Subaru Outback 2.0D AWD cea mai buna oferta

  • adi, miercuri, 08.01.2014 20:33

    Frumoasa masina, dar cred ca se bate cu A6 Allroad nu cu A4, si in acest caz pretul este foarte bun.

  • Scrooge, miercuri, 08.01.2014 21:39

    @antonny....nu comentez marca Subaru, dar un lucru e clar...."e jale" la vanzari in Europa.

  • pseudo-crossover, joi, 09.01.2014 09:04

    Cred ca acesta ar fi titlul potrivit pt. articol. Articol scris foarte bine, ca de obicei. Din pacate doar cu niste scuturi si ceva protectii din plastic nu cred ca faci o noua caroserie. Mai ales ca nu au modificat deloc garda la sol. Mare pacat! cred ca se va vedea acest lucru in vanzari. Numai bine!

  • alehandro69, joi, 09.01.2014 18:42

    Pretul este mult prea mare si fiabilitate deosebit de redusa...Intrati pe forum Opel si aflati pareri de la proprietari....Electronica e varza si mereu trebue resetatamsterse erorile,ca doar nu stau degeaba inginerii lor,fara salarii si ciupeli grase!! Doar un test si cateva operatii de 30 minute te pot duce la 250 ron.. Eu personal la 37 de mi de euro...deci cu mai putini banutzi... as lua un Suv japonez,chiar si second hand...care are cel putin 150 cp si ma tine o viata...chiar X-trail nou,e foarte bun http://www.automarket.ro/masini-noi/nissan/x-trail-2010-20-dci-150cp-elegance-auto-105423/specificatii.html

  • MarchenM, joi, 09.01.2014 19:05

    Pe mine altceva ma dezamageste: masina asta are 195 CP si acceleratia 0-100 km o face in 9,9 sec. Unde e puterea? Se pierde datorita transmisiei prost concepute. Pai si atunci nu e mai buna varianta de 163 CP care are si un consum mult mai bun? Daca nu avea 4x4, masina asta nu merita nici cea mai mica atentie. Dar chiar si asa, la pretul asta trebuie sa-ti placa la nebunie marca Opel sa faci alegerea asta. Pacat totusi, caci masina in sine arata bine, mai ales varianta asta break.

  • ..., vineri, 10.01.2014 20:12

    Passat Alltrack-latime: -cu oglinzi pliate: 1820 mm; -cu tot cu oglinzi: 2062 mm; Opel Country Tourer-latime: -cu oglinzi pliate: 1858mm; -cu tot cu oglinzi: 2084mm; Sa facem un pic de matematica, ca vad ca e nevoie. -cu oglinzi pliate: 1858-1820=38mm, adica 3,8 cm. -cu tot cu oglinzi: 2084-2062=22mm, adica 2,2 cm. Prin urmare Opel este mai lat decat Passat cu 3,8 cm cand are oglinzile pliate si cu 2,2 cm cand nu le are. Cum ati ajuns sa spuneti ca e mai lat cu 15 cm? Si dupa cum spuneam, nici macar comparat cu Golf nu exista asemenea diferenta. Golf are are 2027 mm cu tot cu oglinzi si iese o diferenta de 5,7 cm :)))) fata de Opel .

  • arogantul, vineri, 10.01.2014 23:26

    la pretul asta iti iei un XC70 si nu te doare capul

  • Ioan, vineri, 07.02.2014 22:27

    Influentati probabil de review-urile negative - In zilele astea e oferta - modelul full - de 49.000 euro am reusit sa il scot la 33.000 euro - la banii astia si la ce ofera - nu cred ca exista alternativa mai buna pe piata momentan

  • Insignia 0-100 8..9, sâmbătă, 15.11.2014 02:18

    totusi modelul acesta face suta in 8.9 secunde nu 9.9 dar se pare ca domnii de la AM daca nu vine de fiecare data cineva sa le atraga atentia ei lasa totul asa eronat cum este.