Opel Insignia Country Tourer

4.2
de Mircea Meșter, miercuri, 8 ianuarie

Adevăratul crossover

Înainte ca SUV-urile să devină the real deal în industria auto, transformând implicit mărci sportive în producători care se susţin din mamuţi de peste două tone, familiile cu spirit de aventură apelau la tot felul de soluţii pentru a reuşi să treacă de obstacolele din teren accidentat. Ei bine, pentru a veni în întâmpinarea acestui tip de oameni, constructorii au început, acum mulţi ani, să transforme break-urile aflate deja în gamă în modele ceva mai adaptate cerinţelor rulării în soft-road. Adică pe macadam, eventual spre casa de vacanţă.

Aşa s-au născut modele precum Volvo XC70, Audi (A6) Allroad sau Subaru Outback. Nu erau nici SUV-uri, nici break-uri, ci ceva între. Aveau aceleaşi avantaje pe care le aducea break-ul şi veneau în plus cu o gardă la sol ridicată, cu tracţiune integrală permanentă şi cu elemente estetice adiţionale care introduceau ceea ce mai tâziu aveau să numim SUV-uri.

De fapt, aceste break-uri diferite au fost primele crossovere adevărate. Construite în sensul real al termenului crossover. Doar că lumea nu ştia asta pe atunci. Pentru că ele se aflau între break-uri şi ceva ce încă nu apăruse cu adevărat pe piaţă. Acum, însă, privind înapoi, observăm un tipar interesant şi o teorie a evoluţiei din care înţelegem cum a fost posibilă apariţia SUV-urilor.

Astăzi, break-urile cross - haideţi să le spunem aşa în acest text de acum înainte - sunt ceva mai discrete decât erau acum vreo 10-15 ani, deşi numărul lor a crescut constant, multe mărci intrând în jocul modificărilor estetice şi funcţionale ale break-urilor. SUV-urile au luat clienţii care vreau acest tip de modele, astfel că maşinile de familie transformate uşor au rămas apanajul oamenilor de familie care ştiu foarte bine că un break cross este cel puţin la fel de practic, duce fără probleme în soft road şi reuşeşte să fie şi ceva mai sportiv pe şosea decât un SUV. Adică a oamenilor inteligenţi care nu dau bani pe un SUV dacă n-au nevoie de el.

Cel mai nou venit în acest ecosistem special este Insignia Country Tourer. Un nume inspirat, care explică fără alte giumbuşlucuri la ce e bună maşina. Să vedem ce poate break-ul cross derivat din Insignia. 

  • mbz, miercuri, 08.01.2014 16:32

    Comentariile sunt de prisos la un opel de 47000 E. Si totusi ar merita daca ai primi la el bonus sediul reprezentantei.

  • Scorpionul.negru, miercuri, 08.01.2014 17:06

    E dragut nu ? Pretul e cam mare pt. un Opel dar la cate are pe el si ce ofera e justificat. Un A4 avant cu aceleasi dotari probabil era cu 20 de mii mai scump.

  • slVW_83, miercuri, 08.01.2014 17:53

    Super test! Exact genul meu de maşină: ideală pentru vacanţe, puternică, atragătoare, spaţioasă, optimă pentru denivelările şi gropile autohtone. Nu văd rostul unui SUV cu prezenţa pe piaţă a acestui gen de maşină, oricum proprietarii de SUV-uri nu le scot vreodată în off-road că nu fac faţă. Vrei teren greu, există un Pajero, Jimny sau regele G. Oricum văd destule Passat Alltrack şi A4 Allroad pe stradă semn că unii români au devenit mai pragmatici, nefiind influenţaţi de marketingul consumist! Sper să apară cât mai multe Country Tourer ca tabloul să fie complet.

  • ..., miercuri, 08.01.2014 19:46

    "...şi cu 15 centimetri mai lung decât Passat Alltrack şi Subaru Outback, break-ul cross german plusează şi în lăţime, acolo unde e cu 15 centimetri mai mare decât cel mai apropiat rival." Este imposibil sa existe asemenea diferente, cel putin la latime. Poate doar comparata cu un Golf sa iasa asemenea diferenta. 15 cm este enorm. Ati luat masuratoarea cu tot cu oglinzi de la Opel si cea fara oglinzi de la Passat, cel mai probabil. Passat are1820 fara oglinzi si 2062 mm cu tot cu oglinzi, fata de 2084, Opel. Este o diferenta de 2,2 cm. Pana la 15 cm.... Si la lungime e ceva dubios. Nici acolo n-am incredere ca e asa mare diferenta. Passat are trecuta si dimensiunea cu carlig. Poate asa era si la Opel. Zic poate pentru ca pe site-ul Opel n-am reusit sa gasesc dimensiunile pentru Country Tourer.

  • 1800+, miercuri, 08.01.2014 19:52

    chiar atat de grea e? :(

  • antonny, miercuri, 08.01.2014 20:21

    in banii astia Subaru Outback 2.0D AWD cea mai buna oferta

  • adi, miercuri, 08.01.2014 20:33

    Frumoasa masina, dar cred ca se bate cu A6 Allroad nu cu A4, si in acest caz pretul este foarte bun.

  • Scrooge, miercuri, 08.01.2014 21:39

    @antonny....nu comentez marca Subaru, dar un lucru e clar...."e jale" la vanzari in Europa.

  • pseudo-crossover, joi, 09.01.2014 09:04

    Cred ca acesta ar fi titlul potrivit pt. articol. Articol scris foarte bine, ca de obicei. Din pacate doar cu niste scuturi si ceva protectii din plastic nu cred ca faci o noua caroserie. Mai ales ca nu au modificat deloc garda la sol. Mare pacat! cred ca se va vedea acest lucru in vanzari. Numai bine!

  • alehandro69, joi, 09.01.2014 18:42

    Pretul este mult prea mare si fiabilitate deosebit de redusa...Intrati pe forum Opel si aflati pareri de la proprietari....Electronica e varza si mereu trebue resetatamsterse erorile,ca doar nu stau degeaba inginerii lor,fara salarii si ciupeli grase!! Doar un test si cateva operatii de 30 minute te pot duce la 250 ron.. Eu personal la 37 de mi de euro...deci cu mai putini banutzi... as lua un Suv japonez,chiar si second hand...care are cel putin 150 cp si ma tine o viata...chiar X-trail nou,e foarte bun http://www.automarket.ro/masini-noi/nissan/x-trail-2010-20-dci-150cp-elegance-auto-105423/specificatii.html

  • MarchenM, joi, 09.01.2014 19:05

    Pe mine altceva ma dezamageste: masina asta are 195 CP si acceleratia 0-100 km o face in 9,9 sec. Unde e puterea? Se pierde datorita transmisiei prost concepute. Pai si atunci nu e mai buna varianta de 163 CP care are si un consum mult mai bun? Daca nu avea 4x4, masina asta nu merita nici cea mai mica atentie. Dar chiar si asa, la pretul asta trebuie sa-ti placa la nebunie marca Opel sa faci alegerea asta. Pacat totusi, caci masina in sine arata bine, mai ales varianta asta break.

  • ..., vineri, 10.01.2014 20:12

    Passat Alltrack-latime: -cu oglinzi pliate: 1820 mm; -cu tot cu oglinzi: 2062 mm; Opel Country Tourer-latime: -cu oglinzi pliate: 1858mm; -cu tot cu oglinzi: 2084mm; Sa facem un pic de matematica, ca vad ca e nevoie. -cu oglinzi pliate: 1858-1820=38mm, adica 3,8 cm. -cu tot cu oglinzi: 2084-2062=22mm, adica 2,2 cm. Prin urmare Opel este mai lat decat Passat cu 3,8 cm cand are oglinzile pliate si cu 2,2 cm cand nu le are. Cum ati ajuns sa spuneti ca e mai lat cu 15 cm? Si dupa cum spuneam, nici macar comparat cu Golf nu exista asemenea diferenta. Golf are are 2027 mm cu tot cu oglinzi si iese o diferenta de 5,7 cm :)))) fata de Opel .

  • arogantul, vineri, 10.01.2014 23:26

    la pretul asta iti iei un XC70 si nu te doare capul

  • Ioan, vineri, 07.02.2014 22:27

    Influentati probabil de review-urile negative - In zilele astea e oferta - modelul full - de 49.000 euro am reusit sa il scot la 33.000 euro - la banii astia si la ce ofera - nu cred ca exista alternativa mai buna pe piata momentan

  • Insignia 0-100 8..9, sâmbătă, 15.11.2014 02:18

    totusi modelul acesta face suta in 8.9 secunde nu 9.9 dar se pare ca domnii de la AM daca nu vine de fiecare data cineva sa le atraga atentia ei lasa totul asa eronat cum este.