Motor / Transmisie
Dacă vrei să contezi în Europa, trebuie să le oferi clienţilor un diesel. Filosofia nu e nouă, iar Infiniti a îmbrăţişat-o de voie, de nevoie la un an de la intrarea oficială pe pieţele de pe Bătrânul Continent. Soluţia aleasă a fost unitatea V6 de 3.0 litri produsă de Nissan care, combinată cu un model premium, ar trebui - cel puţin teoretic - să dea un rezultat care să aibă câte ceva din ambii "părinţi". Practic, unitatea de pe Infiniti M a fost rafinată de diviza premium a niponilor până la un punct în care mi s-a părut că am condus primul diesel cu comportament de motor pe benzină. Cel puţin la nivel auditiv. Primul diesel care reuşeşte să spargă monopolul benzinei în gama Infiniti este cuplat standard la o cutie automată cu şapte rapoarte care te face să uiţi că ai nevoie de levier. Deşi are 238 de cai putere şi 550 Nm, motorul s-a dovedit foarte cuminte în oraş. Evident, ne-a arătat în acelaşi timp că are resurse suficiente atunci când ai nevoie de putere de accelerare. De asemenea, ansamblul motor-cutie a fost îndeajuns de flexibil încât să-mi permită abordarea ceva mai dinamică a zonelor virajate, dar şi lucrul în regim de cruise control pe autostradă. Toate acestea sunt posibile şi datorită celor trei moduri de rulare - Eco, Regular şi Sport - disponibile fiecărui viitor client. Marea performanţă pe care au reuşit-o inginerii Infiniti este legată de faptul că motorul diesel de pe M nu se aude decât la turaţii ridicate, 3500-4000 rpm. Motivul: pe lângă izolarea fonică impecabilă, Infiniti M beneficiază de un apendice al sistemului audio semnat Bose care, prin emiterea unor sunete de frecvenţă contrară sunetelor emise de motor, elimină zgomotul de metronom răguşit pe care îl dezvoltă orice diesel de pe planetă. Altfel spus, oamenii din spatele Infiniti au eliminat efectul, nu cauza. Eficient şi simplu.
Infiniti a avut mereu un cuvant de zis in fata oricarui rival... Ce sa zic...frumos design-ul mai ales cel interior... Un minus l-as acorda tractiunii spate, care nu se potriveste unui diesel...un AWD ar fii fost perfect... O nota 7,5/10