Ford Tourneo Courier

1.0 Benzina Turbo (Ecoboost) 100CP Man5 City

Consum

4.5

Motorul de un litru EcoBoost a fost apreciat pentru consumul său redus. Ba chiar a primit cele două distincţii supreme graţie acestei caracteristici. Trebuie să vă spun că eu, personal, am ceva obiecţii la acest capitol. Motorul se simte într-adevăr foarte bine, dar, indiferent de modelul pe care l-am testat, promisiunile de consum nu s-au adeverit.

Este şi cazul lui Tourneo Courier. Pe hârtie, consumul mediu de 5.4 litri sună extrem de bine. Este chiar cu mult mai mic decât al unui Citroen Nemo sau Fiat Qubo, ambele cu motoare pe benzină de 75 de cai.

Cu toate acestea, în situaţii normale de trafic, cu ceva traversări urbane ale Frankfurt-ului, o porţiune de autostradă şi multe porţiuni de drum virajat, am ajuns la o medie de 7.5 litri/100 de kilometri. E drept, fără menajări ale pedalei de acceleraţie.

  • mog, marţi, 13.05.2014 13:24

    hihihi ce urat e. bine, nu are nici o relevanta, ca o duba nu trebuie sa castige concursuri de frumusete auto, dar asa ca idee ...

  • RRR, marţi, 13.05.2014 14:37

    Va fi foarte greu sa se impuna in segment.Deja este o concurenta foarte apriga.Dokker,Partner,Berlingo,Citan,Kangoo,Qubo,etc. Ford va avea preturi destul de piperate fata de majoritatea concurentilor. Cine cumpara un van nu il cumpara pentru "linii sportive" sau o liniiuta la semafor. Clientii unui astfel de model,nu sunt soferii de 18-25 ani ce vor adrenalina. Clientii sunt cei ce pun pret pe utilitatea masinii.Primeaza spatiul de incarcare si pretul !Nu este masina de curse,este carausul casei sau al firmei.Evident se poate pleca in vacanta cu o tona de bagaje si cu 5 pasageri.Aici avem avantaj imens fata de o berlina ! Deci nu ne intereseaza ruliul in viraje(mare pentru un astfel de autoturism/autoutilitara) sau zgomotul produs la rulare din cauza rezistentei aerului.....

  • kaus, marţi, 13.05.2014 18:22

    Arata mai bine decat majoritatea modelelor din segment.Oricum,in segmentul asta frumusetea conteaza mai putin.

  • gogu, marţi, 13.05.2014 20:09

    dupa pret, probabil ca vrea sa muste doar o bucatica din partea lui caddy, nu intra in concurenta cu dokker si kangoo. cam aceasi lucru l-a incercat si citan, dar nu prea i-a reusit, cel putin in romania

  • gogu, marţi, 13.05.2014 20:10

    si apropo, era genial un motor de 100 de caluti la 600 rpm, chiar si pe aceasta caroserie :)

  • antonny, marţi, 13.05.2014 22:15

    cat de mult ati gandit la comparatia cu Citroen Nemo sau Fiat Qubo???

  • MRC, miercuri, 14.05.2014 15:11

    Daca ar fi fost lansata in urma cu 5-6 ani, masina asta s-ar fi batut cu Loganul MCV, preferat de mici intreprinzatori, buna la carat marfa pentru mica lor afacere dar suficient de versatila pentru un weekend la munte sau la mare. Acum insa, exista Dokker care, ca raport pret/ capacitate de transport bate cam orice (singurul dezavantaj fiind imposibilitatea de a acomoda un europalet intre pasajele rotilor spate, in mod transversal, pentru varianta van). Astfel, Ford Courier, se va situa ca nivel de pret langa un Dokker cu echipare medie/superioara. Dar ca spatiu interior, cu siguranta ca este mai mic. Intr-adevar, principalii concurenti sunt Fiat Qubo si Citroen Nemo (masini aproape inexistente pe soselele noastre). Poate o promovare inteligenta a celor de la Ford, alaturi de designul reusit al masinii, ar putea sa impuna modelul in randul celor enumerati mai sus (mici intreprinzatori care sunt in cautarea unei masini versatile care sa nu arate foarte tare a masina utilitara si care poate aduce un pic de stil).

  • Razvan, joi, 15.05.2014 17:35

    Ford Courier nici nu-si propune sa concureze cu Cady, Citan, Kangoo etc. Pentru asta exista Connect. Courier este o masina mai mica decat cele enumerate mai sus. E in clasa cu Fiat Fiorino, Peugeor Bipper si Citroen Nemo. E o masina proiectata pentru distributie in orasele mari si aglomerate. E important sa fie rapida si manevrabila, nu pentru ca e condusa de pustani care merg cu ea la liniute, si sa te poti misca rapid si lejer in oras.