Motor / Transmisie
Nu puteam să nu gustăm din reţeta de succes a Ovalului Albastru, chiar dacă ne-am urcat la volanul unui model utilitar cu veleităţi de familist. Şi când zic reţetă de succes mă refer la Motorul Anului în Europa în 2012 şi 2013: agregatul pe benzină 1.0 Ecoboost.
Unitatea de un litru vine cu 100 de cai putere, disponibili la 600 de rotaţii şi cu un cuplu motor de 170 Nm, disponibil foarte devreme, încă de la 1400 de rotaţii. La prima vedere, pe hârtie, resursele pot părea modeste, însă la o masă totală de numai 1200 de kilograme, Tourneo Courier promite mai mult.
Cel puţin în mediul urban, unde se mişcă vioi şi este destul de alert. Mai ales atunci când maşina nu este încărcată complet. Cei 170 de Nm dinamizează situaţia şi sunt gestionaţi foarte bine de cutia manuală cu cinci rapoarte. E o legătură plăcută între transmisie şi motor, firească, naturală. Poate de aceea Tourneo Courier este aşa de uşor de condus.
La viteze mai mari, dinamismul scade şi gâfâielile micului motor par să mai taie din elanul iniţial. Motorul este bine antifonat, cu vibraţii aproape insesizabile şi cu un sistem start-stop care este discret la repornire.
hihihi ce urat e. bine, nu are nici o relevanta, ca o duba nu trebuie sa castige concursuri de frumusete auto, dar asa ca idee ...