Tinuta de drum
Toyota GT86 a fost făcută pentru şosea. Sau pentru circuit, în cazul în care aveţi la dispoziţie destui bani pentru a vă construi unul adevărat în România. Modelul japonezilor iese clar în evidenţă în faţa rivalilor printr-un comportament dinamic echilibrat şi neutru. O maşină destinată şoferului, o maşină care nu a fost creată pentru a te duce sec din punctul A în punctul B, ci pentru a-ţi lăsa amintiri plăcute între cele două repere.
Direcţia este corectă şi îţi imprimă feedback-ul corect, chiar dacă uneori pare îngerunată artificial. Nu ai însă probleme de adaptare, iar primul viraj îţi arată exact ce vrea maşina asta să exprime. În funcţie de modul de rulare pe care îl doreşti (VSC Sport este dedicat circuitului, de exemplu), GT86 iese din limitele conservatorismului european şi ne arată de ce japonezii sunt nebuni după modelele sport din deceniile trecute. Botul maşinii urmează perfect trasa pe care i-o imprimi, dar spatele profită de propulsie şi se aşează aşa cum vrei pentru a prelua trasa, pentru a scăpa jucăuş în viraj sau pentru a se aşeza pentru un drift adevărat, în care toate cele patru roţi pleacă pentru a te face să simţi ca-n filmele cu raceri. Limitele dintre cele trei comportamente sunt clare mai ales datorită centrului de greutate mult coborât şi le simţi imediat, astfel că după două 15 minute de încordare simţi că GT86 este o extensie a ta şi te relaxează plăcut la volan.
Suspensiile lui GT86 nu aduc nimic spectaculos în peisajul tehnic al anului 2012, dar suspensiile McPherson pe faţă şi Double Wishbone cu bară stabilizatoare pe spate combinate cu o distribuţie perfectă a maselor faţă/spate (53/47 reprezintă echilibrul perfect pentru o maşină sport cu motor frontal şi propulsie spate, spun inginerii japonezii) determină un caracter echilibrat. Maşina poate fi condusă fără probleme pe şosea sau în oraş şi nu trebuie să-ţi faci griji dacă nimereşti câte o groapă mioritică. Vei simţi, dar nu vei fi bun de operaţie.
Un detaliu colorat: pneurile de pe GT86 sunt aceleaşi de pe Prius, inginerii Toyota susţinând că nu au dorit să-şi lase "copilul" pe mâna pneurilor de performanţă din simplul motiv că elementul sportiv este prezent indiferent de "gume".
sunt curios de un 80-120 km/h cu 4 adulti in ea.