Motor / Transmisie
Santa Fe are două diesel-uri în gamă: unul de 2.0 litri şi altul de 2.2 litri. În cazul testului internaţional organizat în Germania, am avut la dispoziţie doar motorul de 2.2 litri, oferită atât cu transmisie manuală, cât şi cu transmisie automată. Vor fi atât versiune cu tracţiune integrală, cât şi versiuni cu tracţiune faţă. În cazul versiunilor cu tracţiune integrală, cum este şi cea testată, acestea au şi o comandă de blocare a diferenţialului central. În cazul în care aceasta nu este activată, sistemul distribuie puterea punţii faţă şi angrenează roţile din spate doar în momentul în care puntea faţă pierde aderenţa. Cei 197 CP sunt disponibili la 3.800 rpm, în timp ce cuplul maxim, de 436 Nm, este oferit între 1.800 şi 2.500 rpm.
În cadrul testului nostru, am încercat ambele transmisii, dar am preferat să ne concentrăm pe transmisia automată, deoarece aceasta este mai recomandată unui model din acest segment. Transmisia lui Santa Fe este o automată convenţională, cu convertor de cuplu, care prezintă o configuraţie optimizată pentru un consum scăzut de carburant. Hyundai a adăugat chiar şi un buton ECO, care nu pare să facă mare lucru în afară de un răspuns la acceleraţie mai ponderat, menit să tempereze apăsările excesive ale pedalei.
Fiind vorba despre o automată convenţională, transmisia lui Santa Fe nu este tocmai cea mai rapidă din segment. Într-un regim sportiv, aceasta schimbă la fel ca oricare altă automată lansată în ultimii 10-15 ani, pe când un regim mai relaxat de condus pare să i se potrivească la fix. Motorizarea este antifonată destul de bine în habitaclu, dar se face auzită după 3.000 rpm.
Am fi vrut o automată mai bine calibrată, un motor diesel de 2.0 litri care să ofere un nivel de putere apropiat de unitatea testată şi un set de sisteme pentru reducerea consumului de carburant. Mai trebuie să vă reamintim că facelift-ul anteriorului Santa Fe era echipat tot cu un diesel de 2.2 litri şi 197 CP?
Santa Fe nu are tractiune integrala permanenta,iar din articolul de acum citeva zile se pe automarket ar rezulta ca nici noua generatie nu vine cu tractiune integrala permanenta.Cu toate acestea,la capitolul Motorizare/Transmisie scrieti ca este permanenta.Care e varianta corecta?