Motor / Transmisie
Noul Hyundai i10 este disponibil doar cu două motorizări. Prima este un nou motor de 1.0 litru cu trei cilindri ce dezvoltă 66 CP şi care va fi probabil grosul vânzărilor din ţara noastră mai ales pe segmentul maşinilor de flotă. Apoi avem, implicit pe maşina de test, propulsorul deja cunoscut de 1.2 litri Kappa ce livrează 87 CP la 6.000 rpm. Motorul se afla şi în echiparea lui i20, dar a fost rafinat şi vine cu câţiva cai putere în plus. Cel mai mare atu al acestui propulsor este silenţiozitatea cu care îşi desfăşoară activitatea. Uneori, uiţi pur şi simplu că motorul merge, mai ales la relanti. Este suficient de elastic şi rotund pentru o exploatare plăcută în oraş îi dă noului i10 un caracter interesant.
Motorul cu patru cilindri de 1.2 litri este asociat cu o cutie de viteze manuală cu cinci trepte, al cărei levier este precis şi plăcut la acţionare. Este suficient de bine etajată pentru a susţine reprizele miculului motor, iar feeling-ul total este că te afli la volanul unui automobil de clasă superioară şi nicidecum unul de clasă mini. Rafinamentul motorului combinat cu suspensia foarte bună contribuie din plin la acest feeling.
Chiar imi place masinuta asta. Dar pretul modelului testat cred ca ar ajunge la 15.000.