Hyundai Grand Santa Fe

Calitate / Pret

4.0

Hyundai Grand Santa Fe este oferit în România într-o singură versiune, care are un preţ de listă de 45.230 euro cu TVA inclus. Singurele opţionale sunt vopseaua metalizată sau vopseaua perlată, care costă 496, respectiv 546 euro.

Grand Santa Fe este mai ieftin decât competitorii săi de la Nissan sau Toyota în versiuni cu şapte locuri şi motorizare şi transmisie echivalentă, dar este surclasat la preţ de mai multe modele populare în segment, dar care fie sunt mai mici, fie nu au şapte locuri, cum este cazul lui Volkswagen Touareg. O altă problemă la acest capitol pentru Grand Santa Fe este reprezentată de preţul unor versiuni ale lui Pathfinder, care sunt semnificativ mai accesibile şi oferă tot şapte locuri. E adevărat, ceva mai slab echipate.

Asta înseamnă că modelul de la Hyundai a ajuns să apeleze la o categorie specifică de clienţi, care doresc o maşină spaţioasă, cu tracţiune integrală, transmisie automată şi motor diesel, neapărat cu şapte locuri, care să nu treacă de 50.000 de euro. Rămâne de văzut cât de popular este acest segment, care implică un anume tip de pragmatism.

Într-un registru similar se află şi Ssangyong Rexton W, care vine cu semnificativ mai puţini cai putere, dar tot cu şapte locuri în dotare şi poate fi cumpărat cu transmisie automată, tracţiune integrală şi motor diesel la un preţ foarte competitiv. Cu toate că modelul Ssangyong este cu 160 de milimetri mai scurt decât Grand Santa Fe, acesta are un ampatament mai mare cu 35 mm. Cu toate astea, modelul Ssangyong vine cu neajunsuri la nivel de cai putere şi de tehnologii oferite.

  • Gelu, joi, 28.08.2014 12:06

    Pacat ca nu ofera un motor mai potent, gen 2 litri diesel biturbo sau chiar un 3 litri diesel.

  • Scrooge, joi, 28.08.2014 12:21

    desi se vede clar progresul celor de la Hyundai, desi masina arata destul de bine nu pot sa exclam decat: "prea microbuz, prea ca la tara".

  • Andy, joi, 28.08.2014 13:27

    @Gelu vorbim de o marca care pana acum vreo 10-15 ani era low-cost. Acum concureaza cu marci precum Skoda, Renault, Kia (desi sunt din acelasi grup) - adica cu marci de volum din categoria buget - si nu cu marci gen VW, Peugeot - marci de volum - si nici cu cele premium ca sa ofere motoare biturbo sau alte briz-brizuri. Vorbim de Europa. Per total pare reusita, pretul fiind corect pentru ceea ce ofera (desi muti vor fi tentati sa zica: "de banii astia iei...". La urma urmelor fiecare alege ce vrea si cu cat sunt mai multe oferte pe piata cu atat mai bine pentru toti consumatorii.

  • Suleyman Cunoscatoru, joi, 28.08.2014 13:32

    Sunt curios ce priza va avea la publicul din Romania ?

  • mog, joi, 28.08.2014 13:34

    culmea ca au un 3.0crdi v6 de ~240hp...dar e doar pe ix55/veracruz, care nici nu cred ca se mai vinde oficial la noi.

  • someone, joi, 28.08.2014 14:03

    @ gelu...motorul asta chiar e biturbo

  • joe.giorgica, joi, 28.08.2014 21:47

    evoluat ca aspect,dar ramas in urma la cutia de viteze, si calutii scrisi in cartea tehnica sunt ponei!.AM facut 300.000 cu vechiul santa fe. confortabila la drumul lungi[picat cutia automata la 280 mii/cost reparatie 2 mii euro],,apoi semne de turbina stricata[ulei scurgeri] si de cateva ori schimbate bujiile incandescente!..in rest,,totul ok

  • dan, vineri, 29.08.2014 11:43

    @mog Ala nu era al lor, ci de la VM Motori, adica un pic de Fiat. De altfel, cam toate motoarele diesel pana la marea schimbare la fata a grupului Hyundai/Kia au fost de la VM Motori. Avand in vedere ca trendul e spre motorizari mai mici chiar si la ML sau X5, e arhisuficient. Problematica e cutia lor automata, destul de inceata in reactii pt vremurile de astazi, si modul in care coreeni apeleaza la diverse trucuri gen rapoarte lungi in cutie ca sa respecte normele de poluare fara a investi in sisteme sofisticate. Sunt masini normale pt oameni normali. Problema e ca pretul asta de 45.000 nu prea se mai pupa cu normaliatea, insa daca e sa ne gandim ca Mini cere absolut nejustificat si 30.000 E pe o masina si se vinde in draci, nimic nu ma mai mira.

  • Silviu, joi, 04.09.2014 16:50

    O porcarie koreana !

  • mda, sâmbătă, 06.09.2014 22:15

    9.8 urban? Ori glumiti ori l-ati injumatatit.

  • mihai, duminică, 15.02.2015 18:26

    De ce aceasta masina care are un consum declarat de 7.6 iar consumul real al masinii,in realitate este de aproximativ 8%,diferenta fiind de mai putin de jumatate de litru,a primit doar 4.5 stele iar Audi A1 1.0 TFSI cu un consum declarat de sub 4.5% si care in realitate scoate undeva la 9% a primit acelasi punctaj,adica 4.5 stele.Sponsorizeaza mai bine Haudi,nu?Normal,cum altcumva sa-si mai vanda si ei carutele,pacalesc fraieri.