Honda Jazz Hybrid

1.3 i-VTEC 88CP CVT Elegance

Siguranta

5.0

La testarea din 2009, Honda Jazz a primit cinci stele de siguranţă la EuroNCAP. De atunci şi până în prezent, caroseria modelului nu a trecut prin schimbări suficient de importante încât să necesite o testare suplimentară, iar versiunea hibridă poate să se mândrească liniştită cu rezultatul omologului său cu sistem de propulsie convenţional.

După cum putem vedea şi din fişa detaliată furnizată de EuroNCAP, nivelul de protecţie asigurat de Jazz este clasificat la 78% pentru ocupanţii adulţi, 79% pentru copii şi de 60% pentru pietoni. Nivelul de echipamente de siguranţă activă este notat la 71%.

În materie de siguranţă pasivă, Jazz Hybrid are două airbag-uri frontale, două airbag-uri laterale şi airbag-uri cortină. La capitolul siguranţă activă, maşina bifează ABS, sistem de control al stabilităţii, sistem de control al tracţiunii, sistem de asistenţă la urcarea în pantă şi EBD. Desigur, centurile faţă sunt pretensionate, portierele au elemente din oţel de înaltă rezistenţă la interior pentru protecţia pasagerilor şi sistemul ISOFIX de fixare a scaunelor pentru copii este şi el prezent.

Testele EuroNCAP au concluzionat că habitaclul a rămas stabil în urma impactului frontal şi lateral, iar coloana de direcţie nu s-a clintit nici ea în urma impactului. Nivelul de protecţie asigurat a fost bun pentru toate testele cu excepţia impactului lateral cu un stâlp, unde a fost criticată protecţia asigurată toracelui, unde au fost înregistrate forţe peste normele clasificate drept sigure de EuroNCAP, dar reprezentanţii organizaţiei nu au insistat prea tare pe acest aspect, semn că nu era vorba despre o abatere majoră de la norme.

  • Kap, miercuri, 22.10.2014 13:34

    7,3 pe autostrada si intre 7,5 si 8,5 in oras in conditii normale. La un pret de 2 Loganuri TCe care consuma mai putin? Ha!

  • eu, miercuri, 22.10.2014 14:01

    Ok, tehnologia hibrida e scumpa, dar ce-i cu motorul ala de aspirator? Doar 14 cai, cam putin, ca si cum ai ruga o babuta sa-ti dea un branci la plecare. Mai bine pt 2000 euro in plus puneau un motor mai mare si poate o baterie putin mai puternica, care sa faca o diferenta cat de cat fata de modelul normal.

  • Sam, miercuri, 22.10.2014 14:19

    Citroenul Cactus pe care l-ati testat adineaori ar avea un consum mixt mai bun, ii cu vreo 200 de kg mai usor si ii mult mai mare, spatios si practic, la acelasi pret.

  • zero barat, miercuri, 22.10.2014 16:23

    N-o spun in sensul:" bah, Geta-i sormea ,bah..."!!sau pe intelesul tuturor"a mea-i mai buna sau cel putin la fel" ci doar ca sa faceti o comparatie. Fiat Albea,1.4mpi/ Ploiesti-Bucuresti(Unirii) si retur cu "dop" (dimineata la dus)doar de la Mc Donalds Otopeni. Consum mediu 5,4L/100km , mers regulamentar.

  • ShelbyV8, miercuri, 22.10.2014 16:23

    Credeti ca vor vinde mai mult de 3 masini in Romania?

  • ShelbyV8, miercuri, 22.10.2014 16:31

    Si totusi de unde ati scos 4.1 puncte? Mai mult de 2.5 nu prea merita...

  • L., miercuri, 22.10.2014 18:36

    Cei din service chiar trebuie să fie ingineri, pe bune. Mai dă-le în... de tocătoare de bani.

  • redalert, joi, 23.10.2014 08:26

    da

  • sandu, joi, 23.10.2014 09:39

    momentan hibridele nu sunt atat de dezvoltate sa merite in fata unui diesel.

  • unu, joi, 23.10.2014 10:35

    Ce de habarnisti in tara asta si totusi Romania este in ca cat pana peste cap. Cum naiba.