Consum
i-VTEC ţine să detroneze mitul motoarelor pe benzină, incapabile să atingă eficienţa unui diesel. Unitatea de 1.4 litri, instalată pe Jazz, poate oferi valori extrem de decente, fie că vorbim de oraşe aglomerate, fie că vorbim de drumuri naţionale. Noi am reuşit să obţinem un consum urban de 7.5 litri, într-un Bucureşti cuprins de febra sărbătorilor şi să ne mulţumim cu doar 5.5 litri în afara oraşului, în condiţiile în care acul vitezometrului nu a depăşit 110 km/h. Valorile sunt ceva mai mari decât cele înscrise în cartea tehnică (urban - 6.6 litri/100 km / extraurban - 4.8 litri/100 km), însă exploatarea nu a fost făcută după indicaţiile sistemului optic de avertizare a schimbării treptelor.
Pe hârtie, eficienţa japonezului nu este egalată decât de noul Subaru Trezia, care beneficiază însă şi de o cilindree mai mică. Dacă ne uităm în segmentul mic, doar Yaris poate depăşi Jazz, cu o medie de 5.3 litri.
Fratilor faceti articole din ce in ce mai bune! Felicitari!