Honda Jazz

Motor / Transmisie

3.5

Noul Jazz s-a prezentat la test cu singura motorizare disponibilă în România, unitatea cu patru cilindri i-VTEC, de 1.4 litri, capabilă să ofere un compromis optim între performanţe şi consum. Motorul livrează 100 de cai putere la 6000 de rotaţii şi încearcă să îşi mulţumească şoferul cu un cuplu motor de 127 Nm, resimţit la 4800 rpm. Trăsăturile unităţii i-VTEC, specifice unui motor aspirat, vor mulţumi tinerii care au nevoie de o maşină fâşneaţă, nu neapărat puternică. Fără îndoială, cuplul motor este insuficient pentru a simţi o zvâcnire frecventă a motorului, însă această trăsătură este estompată atunci când majoritatea traseelor au caracter urban. Altfel de sarcini ar putea părea însă ceva mai delicate: o încărcare completă a maşinii, cinci pasageri plus bagaje, va solicita din plin motorul.

Cei 100 de cai vor fi corect exploataţi de una dintre cele mai frumoase cutii manuale ale segmentului. Timoneria este plăcută, mânerul te invită să zăboveşti asupra lui, iar etajarea se face corect. Transmisia completează perfect motorul şi-l ajută pe cel de la volan să simtă mai bine resursele maşinii. Ceea ce nu va simţi şoferul este motorul, micul "benzinar" fiind extrem de discret.

  • Dan, vineri, 13.05.2011 14:09

    Fratilor faceti articole din ce in ce mai bune! Felicitari!

  • SERD, vineri, 13.05.2011 14:46
    Misto

    De apreciat la cest model pe langa altele originalitatea dispunerii comenzilor la interior! Nu tre sa cheltui zeci de mii ca sa fii altfel!

  • Gabi, vineri, 13.05.2011 16:58
    @automarket

    Imi place noul format de afisare a testelor si din ce in ce mai mult Automarket! Felicitari si la mai multe teste si articole! Imi place sa va citesc

  • flavius, vineri, 13.05.2011 21:42
    Corect

    Desi nu am am mers cu masina,pornind de la imagini si date tehnice,estimez acest test ca primul "adevarat".Tine-o tot asa AM,si o sa fie bine.Ceva sa schimbat !

  • .marius., vineri, 13.05.2011 22:06

    Aveti votul meu pozitiv pentru modificarile aduse la site. It just keep getting better.

  • gabi_o, sâmbătă, 14.05.2011 15:27
    Probleme link!

    Cand dau clic pe poza cu interiorul, ma duce in galeria de poze aferente modelului Toyota Auris! De ce?

  • unckle, duminică, 15.05.2011 12:27

    @gabi - nu-s perfecte toate pe lumea asta pentru ca sunt facute de oameni, dar cu siguranta vor fi repareate linkurile :) @masina - in poze seamana curios de mult cu un MB A, cel putin la exterior. Interesant motorul - simplitatea si eficienta sa este remarcabila (si va fi remarcabila in in viata masinii datorita costurilor de intretinere si fiabilitatii)

  • al, luni, 16.05.2011 11:17

    Da, bravo pentru noul format al testelor, foarte profesionist!

  • Daniel, luni, 09.01.2012 14:03
    Honda

    Nu mi-a placut la exterior,dar la interior chiar pot spune ca am fost impresionat;Porbagaj incapator;motor ff fain,. Merita bani , masina este faina

  • adrian, miercuri, 04.12.2013 11:44

    masinuta e bestiala !!!!! o am de un an si jumatate. am facut doar putin peste 13000 cu ea. consumul cel mai mare, iarna trecuta - 6,0. de obicei imi iese intre 5,3 si 5,7 l/100km. si fac consumul real, de la full la full. pe bord am intre 4,9 si 5,1. la un drum intins de 400 km am reusit si recordul: 4,95. nu am ce sa ii reprosez. iar in interior e mult mai mare decit pare. eu o compar cu cealalta masina a familiei, skoda octavia tour din 2005, care e mai mica la spatiu interior decit jazz-ul. bineinteles nu luam in calcul portbagajul. daca puteti sa o cumparati merita toti banii.