Motor / Transmisie
Noul Jazz s-a prezentat la test cu singura motorizare disponibilă în România, unitatea cu patru cilindri i-VTEC, de 1.4 litri, capabilă să ofere un compromis optim între performanţe şi consum. Motorul livrează 100 de cai putere la 6000 de rotaţii şi încearcă să îşi mulţumească şoferul cu un cuplu motor de 127 Nm, resimţit la 4800 rpm. Trăsăturile unităţii i-VTEC, specifice unui motor aspirat, vor mulţumi tinerii care au nevoie de o maşină fâşneaţă, nu neapărat puternică. Fără îndoială, cuplul motor este insuficient pentru a simţi o zvâcnire frecventă a motorului, însă această trăsătură este estompată atunci când majoritatea traseelor au caracter urban. Altfel de sarcini ar putea părea însă ceva mai delicate: o încărcare completă a maşinii, cinci pasageri plus bagaje, va solicita din plin motorul.
Cei 100 de cai vor fi corect exploataţi de una dintre cele mai frumoase cutii manuale ale segmentului. Timoneria este plăcută, mânerul te invită să zăboveşti asupra lui, iar etajarea se face corect. Transmisia completează perfect motorul şi-l ajută pe cel de la volan să simtă mai bine resursele maşinii. Ceea ce nu va simţi şoferul este motorul, micul "benzinar" fiind extrem de discret.
Fratilor faceti articole din ce in ce mai bune! Felicitari!