Motor / Transmisie
Am fost răsfăţaţi de noul A7 vreme de două zile, timp în care am făcut cunoştinţă cu pachetul tehnologic impresionant, dar şi cu deja popularul agregat diesel creat de inginerii grupului Volkswagen. Este vorba despre unitatea TDI de 3.0 litri, capabilă să dezvolte 245 de cai putere, disponibili la 4000 de rotaţii. Pentru a imprima un caracter dinamic celor 1845 de kilograme, unitatea livrează şi 500 de Nm, un cuplu motor generos, care îţi trimite un impuls puternic foarte devreme, încă de la 1400 de rotaţii. La prima vedere, datele de pe hârtie pot părea modeste şi complet impersonale, însă totul se trezeşte la viaţă atunci când pedala de acceleraţie este apăsată cu putere: cei şase cilindri sunt puşi la treabă, iar evacuarea începe să murmure un cântec vesel. Zgomotul dieselului este practic inexistent în interior stârnind admiraţia celui de la volan. Ceea ce nu stârneşte însă motorul este emoţia, pentru că sunetul resimţit la turaţii înalte nu se poate compara în tonalitate cu ceea ce gâdila urechea în cazul unităţilor rivale, semnate de BMW şi Mercedes. Pentru a exploata cum se cuvine resursele, A7 dispune de o cutie automată S-Tronic cu şapte rapoarte, care impresionează prin liniaritate şi prin alternarea treptelor fără pierderi de cuplu sau putere. În condiţii normale de rulare, impulsul acceleraţiei nu aduce după sine o retrogradare instantă, timpul de răspuns fiind ceva mai mare. Odată aleasă funcţia Sport lucrurile se schimbă în bine, conexiunea dintre cel de la volan şi motorul de sub capotă fiind mult mai bine înnodată. Cele trei moduri ale sistemului Audi Drive Select pot avea o influenţă directă asupra acceleraţiei şi răspunsului cutiei în funcţie de opţiunea celui de la volan: Comfort, Automatic, Dynamic şi Individual. Acesta din urmă permite o configurare proprie a parametrilor de răspuns ai maşinii. Referindu-ne în termeni generali la unitatea de propulsie a modelului testat putem spune că dieselul se simte foarte bine sub caroseria coupe-ului, fiind o alegere rafinată şi potrivită celor care pun mare preţ pe confort.
Fotografiile sunt foarte reusite, review-ul slabut ca de obicei. P.S.: Eleronul ala este orbil si strica tot farmecul masinii.