Tinuta de drum
Atunci cand pasesti in Citroen C5 te poti considera un cap incoronat. Motivul? Suspensiile. Exemplarul testat de noi a venit echipat cu cea mai nou suspensie hidropneumatica, botezata de francezi Hydractive III+, aceasta regasindu-se doar pe versiunile si echiparile superioare. In cazul echiparilor de baza, clientii vor avea la dispozitie o suspensie metalica care se simte la fel de confortabil dar nu la fel de sigura in viraje. Revenind la "pernele din puf" pe care plutesti la bordul unui C5, trebuie sa mentionam ca indiferent de infrastructura, senzatiile resimtite in habitaclu vor fi minime. Viteza va fi iarasi un factor care se va resimti foarte putin, in localitati 50 de km/h fiind egali cu stationarea. Tot la capitolul suspensie trebuie sa vorbim si despre cele patru moduri de reglare a acesteia. Ca si in cazul lui C6, soferul poate selecta doua pozitii de inaltare a garzii la sol. Cea mai inalta dintre acestea permite o rulare cu maxim 10 km/h si este destinata portiunilor de teren accidentat, pe care C5 se misca foarte bine. Cealalta pozitie de inaltare permite o rulare cu maxim 40 de km/h. Atunci cand stationeaza, soferul poate opta si pentru reversul medaliei, adica pentru coborarea suspensiei, aceasta pozitie permitand soferului sa ruleze tot cu 10 km/h. Cea mai utila si frecvent intrebuintata este bineinteles pozitia normala.
C5 nu se multumeste insa doar cu confort deosebit si ofer, in plus, si o siguranta de invidiat in viraje stranse sau la viteze mari. Comanda Sport, pozitionata intre cele doua butoane de reglare ale suspensiei ofera un comportament de invidiat atunci cand soferul abordeaza virajele iar masina tinde sa capete un usor comportament supravirator. ESP-ul are insa grija sa te repuna pe trasa ideala in rarele situatii cand se intampla acest lucru.
unul dintre cele mai frumoase sedanuri, bv lor! dar totusi ce hidos arata cand e "pregatita" pt drumurile noastre