Citroen C5

Tinuta de drum

4.5
Atunci cand pasesti in Citroen C5 te poti considera un cap incoronat. Motivul? Suspensiile. Exemplarul testat de noi a venit echipat cu cea mai nou suspensie hidropneumatica, botezata de francezi Hydractive III+, aceasta regasindu-se doar pe versiunile si echiparile superioare. In cazul echiparilor de baza, clientii vor avea la dispozitie o suspensie metalica care se simte la fel de confortabil dar nu la fel de sigura in viraje. Revenind la "pernele din puf" pe care plutesti la bordul unui C5, trebuie sa mentionam ca indiferent de infrastructura, senzatiile resimtite in habitaclu vor fi minime. Viteza va fi iarasi un factor care se va resimti foarte putin, in localitati 50 de km/h fiind egali cu stationarea. Tot la capitolul suspensie trebuie sa vorbim si despre cele patru moduri de reglare a acesteia. Ca si in cazul lui C6, soferul poate selecta doua pozitii de inaltare a garzii la sol. Cea mai inalta dintre acestea permite o rulare cu maxim 10 km/h si este destinata portiunilor de teren accidentat, pe care C5 se misca foarte bine. Cealalta pozitie de inaltare permite o rulare cu maxim 40 de km/h. Atunci cand stationeaza, soferul poate opta si pentru reversul medaliei, adica pentru coborarea suspensiei, aceasta pozitie permitand soferului sa ruleze tot cu 10 km/h. Cea mai utila si frecvent intrebuintata este bineinteles pozitia normala. C5 nu se multumeste insa doar cu confort deosebit si ofer, in plus, si o siguranta de invidiat in viraje stranse sau la viteze mari. Comanda Sport, pozitionata intre cele doua butoane de reglare ale suspensiei ofera un comportament de invidiat atunci cand soferul abordeaza virajele iar masina tinde sa capete un usor comportament supravirator. ESP-ul are insa grija sa te repuna pe trasa ideala in rarele situatii cand se intampla acest lucru.
  • andrei, miercuri, 14.01.2009 20:53
    C5

    unul dintre cele mai frumoase sedanuri, bv lor! dar totusi ce hidos arata cand e "pregatita" pt drumurile noastre

  • ioio, joi, 15.01.2009 10:10
    haina il face pe om

    nu inteleg de ce nu se "pun" masinile astea intr-un mediu potrivit? Un sedan intr-un oras, un suv in salbaticie, un coupe pe un circuit, aerodrom sau in fata unui restaurant de fite. Intodeauna noi astia, romanii, asezam o berlina pe drumuri de tara, un SUV intr-un parc (!) si coupe-urile pe niste stradute laturalnice din Ferentari...parerea mea

  • DavE, joi, 15.01.2009 11:39
    c5

    Nu imi place bordul.

  • gigi, duminică, 25.01.2009 21:19

    Bai oameni buni il mai pupati in cur pe Tariceanu chiar si acum cand nu mai e ce era el.......

  • Costache, duminică, 15.03.2009 21:14
    am un C5

    Un autoturism deosebit. Am avut surpriza ca masina sa fie cu mult mai multe dotari decit cele mentionate in oferta. Am un C5 2.0 HDI, BVA, Confort, suspensie hidropneumatica. Din 27 Decembrie 2008 si pina in acest moment am rulat peste 8000 km. In oras atrage atentia, in afara excesiv de confortabil. Puncte slabe: harta navigatiei veche de peste 2 ani si destul de sumara pentru Romania, are telefon incorporat in navidrive dar nu are miini libere pentru un alt telefon (ia sim-ul pune sim-ul), nu are senzori de parcare fata-spate, manualelel de utilizare foarte sumare cu multe functii si functiuni nedocumentate. Am avut un C5 din 2001 daca ar fi pastrat forma cheii de contact si functionalitatea alarmei ar fi fost foarte bine. Probabil pentru Romania se ofera variante pentru lumea a III-a. Daca o luam din vest cred ca ar fi fost eliminate punctele nu slabe ci suparatoare. Nici chiar Citroen Romania nu a fost in stare sa ofere in dotare senzorii de parcare.In orice caz nu regret absolut de loc achizitia facuta la mai putin de 30 000 €, pentru alte marci,cu fiti, la aceleasi dotari, performante si fiabilitate m-ar fi costat in jur de 45-50 000 €

  • cbo, sâmbătă, 28.08.2010 16:26

    Tare vreau si eu una