Interior
Inainte de a urca la volanul lui Citroen C5 am coborat din noua generatie Honda Accord. Pana in acel moment am trait cu impresia ca sedanul japonez este modelul cu cele mai mari diferente intre generatia precedenta si cea noua. Toata judecata mea avea insa sa fie rasturnata de francezi.
Cine spunea ca francezii nu pot gandi premium? Noul C5, in varianta de echipare Exclusive, vine sa contrazica toti carcotasii care si-au pus aceasta intrebare. In interiorul habitaclului materialele de calitate si finisajele, care incep de la manerul portierelor si se termina la suprafata mata a butoanelor de pe consola centrala, vor satisface pretentiile celor care isi doresc confort si un standard inalt. Tapiteria din piele perforata care imbraca scaunele se prelungeste si la nivelul bordului, intreaga plansa fiind imbracata in acelasi material de culoare neagra, care contrasteaza cu cusaturile albe. Insertiile din inox sau cele cromate completeaza perfect interiorul care pastreaza marca inovativa de design a celor de la Citroen.
Nu acelasi lucru putem spune despre partea centrala a bordului, adica locul unde sunt ingramadite toate butoanele. Amalgamul nu ar fi o problema, pentru ca orice dezordine devine ordine pentru proprietar in mai putin de o zi, insa C5 pare putin cuprins de monotonie in partea superioara a plansei, afisajul functiei multimedia fiind foarte rudimentar pentru o versiune de top.
Instrumentele de bord pastreaza aerul inovativ imprimat de linia plansei de bord si a scaunelor, Citroen reusind sa combine cu succes afisajul color cu portocaliul banal si ceasurile traditionale cu afisajul digital.
Scaunele reusesc sa ofere la drum lung exact ceea ce trebuie pentru un sofer obosit: confort si relaxare. Contribuie la acest lucru si multitudinea de comenzi de reglare: pentru spatar, pentru sezut, pentru zona lombara, pe inaltime etc.
Spatiul interior a crescut considerabil multumita dimensiunilor generoase pe care le ofera acum noul C5 comparativ cu noua generatie. Ampatamentul creste cu 60 de mm, lungimea cu 40 de mm iar inaltimea scade cu 30 de mm. Rezultatul? Mai mult spatiu pentru cei care calatoresc pe locurile din spate si un portbagaj de 439 de litri.
Chiar daca vorbim de un diesel puternic, de 2.7 litri, nivelul de zgomot este foarte scazut, atat la interior cat si la exterior. In habitaclu acesta se simte doar la turatii inalte, cand zgomotul este unul placut pentru cei care indragesc comportamentul sportiv al unei masini.
unul dintre cele mai frumoase sedanuri, bv lor! dar totusi ce hidos arata cand e "pregatita" pt drumurile noastre