Citroen C5

Interior

4.0
Inainte de a urca la volanul lui Citroen C5 am coborat din noua generatie Honda Accord. Pana in acel moment am trait cu impresia ca sedanul japonez este modelul cu cele mai mari diferente intre generatia precedenta si cea noua. Toata judecata mea avea insa sa fie rasturnata de francezi. Cine spunea ca francezii nu pot gandi premium? Noul C5, in varianta de echipare Exclusive, vine sa contrazica toti carcotasii care si-au pus aceasta intrebare. In interiorul habitaclului materialele de calitate si finisajele, care incep de la manerul portierelor si se termina la suprafata mata a butoanelor de pe consola centrala, vor satisface pretentiile celor care isi doresc confort si un standard inalt. Tapiteria din piele perforata care imbraca scaunele se prelungeste si la nivelul bordului, intreaga plansa fiind imbracata in acelasi material de culoare neagra, care contrasteaza cu cusaturile albe. Insertiile din inox sau cele cromate completeaza perfect interiorul care pastreaza marca inovativa de design a celor de la Citroen. Nu acelasi lucru putem spune despre partea centrala a bordului, adica locul unde sunt ingramadite toate butoanele. Amalgamul nu ar fi o problema, pentru ca orice dezordine devine ordine pentru proprietar in mai putin de o zi, insa C5 pare putin cuprins de monotonie in partea superioara a plansei, afisajul functiei multimedia fiind foarte rudimentar pentru o versiune de top. Instrumentele de bord pastreaza aerul inovativ imprimat de linia plansei de bord si a scaunelor, Citroen reusind sa combine cu succes afisajul color cu portocaliul banal si ceasurile traditionale cu afisajul digital. Scaunele reusesc sa ofere la drum lung exact ceea ce trebuie pentru un sofer obosit: confort si relaxare. Contribuie la acest lucru si multitudinea de comenzi de reglare: pentru spatar, pentru sezut, pentru zona lombara, pe inaltime etc. Spatiul interior a crescut considerabil multumita dimensiunilor generoase pe care le ofera acum noul C5 comparativ cu noua generatie. Ampatamentul creste cu 60 de mm, lungimea cu 40 de mm iar inaltimea scade cu 30 de mm. Rezultatul? Mai mult spatiu pentru cei care calatoresc pe locurile din spate si un portbagaj de 439 de litri. Chiar daca vorbim de un diesel puternic, de 2.7 litri, nivelul de zgomot este foarte scazut, atat la interior cat si la exterior. In habitaclu acesta se simte doar la turatii inalte, cand zgomotul este unul placut pentru cei care indragesc comportamentul sportiv al unei masini.
  • andrei, miercuri, 14.01.2009 20:53
    C5

    unul dintre cele mai frumoase sedanuri, bv lor! dar totusi ce hidos arata cand e "pregatita" pt drumurile noastre

  • ioio, joi, 15.01.2009 10:10
    haina il face pe om

    nu inteleg de ce nu se "pun" masinile astea intr-un mediu potrivit? Un sedan intr-un oras, un suv in salbaticie, un coupe pe un circuit, aerodrom sau in fata unui restaurant de fite. Intodeauna noi astia, romanii, asezam o berlina pe drumuri de tara, un SUV intr-un parc (!) si coupe-urile pe niste stradute laturalnice din Ferentari...parerea mea

  • DavE, joi, 15.01.2009 11:39
    c5

    Nu imi place bordul.

  • gigi, duminică, 25.01.2009 21:19

    Bai oameni buni il mai pupati in cur pe Tariceanu chiar si acum cand nu mai e ce era el.......

  • Costache, duminică, 15.03.2009 21:14
    am un C5

    Un autoturism deosebit. Am avut surpriza ca masina sa fie cu mult mai multe dotari decit cele mentionate in oferta. Am un C5 2.0 HDI, BVA, Confort, suspensie hidropneumatica. Din 27 Decembrie 2008 si pina in acest moment am rulat peste 8000 km. In oras atrage atentia, in afara excesiv de confortabil. Puncte slabe: harta navigatiei veche de peste 2 ani si destul de sumara pentru Romania, are telefon incorporat in navidrive dar nu are miini libere pentru un alt telefon (ia sim-ul pune sim-ul), nu are senzori de parcare fata-spate, manualelel de utilizare foarte sumare cu multe functii si functiuni nedocumentate. Am avut un C5 din 2001 daca ar fi pastrat forma cheii de contact si functionalitatea alarmei ar fi fost foarte bine. Probabil pentru Romania se ofera variante pentru lumea a III-a. Daca o luam din vest cred ca ar fi fost eliminate punctele nu slabe ci suparatoare. Nici chiar Citroen Romania nu a fost in stare sa ofere in dotare senzorii de parcare.In orice caz nu regret absolut de loc achizitia facuta la mai putin de 30 000 €, pentru alte marci,cu fiti, la aceleasi dotari, performante si fiabilitate m-ar fi costat in jur de 45-50 000 €

  • cbo, sâmbătă, 28.08.2010 16:26

    Tare vreau si eu una