Tinuta de drum
Un pick-up se va simţi mereu diferit pe şosea şi viraje faţă de o maşină normală. Acest lucru se datorează suspensiei spate gândite pentru încărcare, nu pentru confort. Arcurile lamelare folosite sunt bune pentru a suporta multe sute de kilograme, dar nu prea te încântă atunci când vrei să conduci sportiv. În plus, modul natural de transmitere a puteri este către puntea spate, cea din faţă fiind cuplată doar prin intermediul unui buton de pe bord. Astfel, pe suprafeţe ude şi pe drumuri sinuoase, spatele devine "vesel" dacă alegem să rulăm în modul 4x2. Partea bună este că o simpă rotire a comutatorului amplasat lângă schimbătorul de viteze cuplează tracţiunea 4x4 dacă situaţia o cere. Feelingul general este însă unul de autovehicul mare şi cumva greoi, unul general pentru toate maşinile de acest gen. Singurul care poate scoate capul din turmă este Amarok, care a reuşit parcă să imprime o percepţie mai aproape de un SUV.
Pe de altă parte, Ford Ranger excelează pe drumuri fără asfalt. Acolo este în elementul lui, putând ataca fără probleme noroaie, vaduri de apă, denivelări sau orice îi mai poate ieşi în cale. Este un cal de povară care cere motorină în loc de ovăz şi d-abia aşteaptă să fie pus la muncă. Mediul său natural este la fermă sau pe munte, acolo unde e nevoie de o asemenea maşină. Nu îi plac oraşul şi nici drumurile de asfalt virajate. Preferă un drum forestier.
Foarte potrivit titlul articolului! Intr-adevar este o masina cu capacitati de trecere exceptionale.