Design

4.5

Ușor prozaic, aș putea caracteriza acest Mustang, din punct de vedere estetic, ca pe un pony-car pregătit de inundație. Acum prea multă dramă nu putem pune în scenă, vizavi de acest nume, pentru că pe firul epic întâi a fost calul. Iar povestea Mustangului este destul de alambicată.

Un cal adorat de indieni, de nativii teritoriului nord american, un cal considerat sălbatic, dar care la origine este un cal adus de invadatorii spanioli pe teritoriul sud-american. E un cal lăsat liber și de aici parfum de sălbatic.

Numele Mustang a ajuns în garajul Ford inspirat de porecla echipei South Methodist University. Lee Iacocca a fost impresionat de evoluția acestei echipe în urma vizionării unui meci. Ulterior, pentru că ”mâna întinsă care nu spune o poveste...”, s-a folosit asocierea cu rebelul armăsar, pentru ca mai apoi în comunicarea Ford Europa să găsim asocieri clare și cu legendarul avion P-51 Mustang.

Mi-am permis această mică evadare pentru a nu fi atât de drastici când analizăm evoluția stilistică. Clasicul Mustang, cel care este adorat într-un procent covârșitor, este un fastback. Și Mach-E GT este un fastback.

Faptul că a câștigat, comparativ cu originalul, două portiere, că are o linie mai înaltă și o gardă la sol ceva mai mare, sunt detalii. Detalii ale epocii în care trăim. Chiar ar fi interesantă ca temă de discuție următoarea comparație: coupe cu patru uși sau fastback.

Ca să nu încalec pe o șa și să vă spun povestea așa brusc, singurul detaliu pe care simt nevoia să-l menționez este lipsa mânerelor de deschidere a portierelor. Ele au fost înlocuite cu niște butoane. Durează ceva până te obișnuiești.

  • ds, joi, 23.06.2022 12:24

    Ciudat lucru să nu poți acoperi plafonul de sticlă. Ce or fi avut în minte? Practic te bate soarele-n cap de căpiezi. Iar display-ul ăla central bate lejer în dimensiuni un tv dintr-o sufragerie de nabab...

  • MV, joi, 23.06.2022 13:28

    Parca m-au mirosit baietii de la AM cu testul asta ca a aparut imediat dupa ce am comentat la articolul cu Focus, unde ziceam ca toate Fordurile sunt tomberoane, cu exceptia astuia electric. Cum ziceam si acolo, pretul lui Mach-E mi se pare mult prea mare.

  • MV, joi, 23.06.2022 14:53

    @MHG27: bate vantul prin showroom si de plictis ai iesit asa tare la mine cu arogantele? Nu am sa-ti dau apa la moara, m-ati pacalit deja de doua ori, acum puteti sa-mi vindeti si luna de pe cer ca eu nu mai cumpar de la voi nici macar un surub.

  • MHG27, joi, 23.06.2022 15:25

    @MV Lucrez in IT, nu am habar de ce zici tu acolo. Orice brand are rateuri, dar are si masini bune. Dar sa generalizezi asa tot brandul, e similar cand spun vesticii ca totii romanii sunt tigani.

  • Seriff, joi, 23.06.2022 16:00

    Probleme au toate masinile, ce credeti ca la Toyota in service e gol? Au si alea probleme, Honda si Suzuki la fel, in general orice masina care a fost prost condusa, prost intretinuta va avea probleme, eu am avut 2 Forduri Focus, nu am avut nici o problema cu nici unul. On topic, masina mai urata ca Mustang E asta nu am vazut, bine exceptand Toyota Prius care o bate totusi.

  • @Sheriff, joi, 23.06.2022 16:29

    Precizeaza ca alea doua Focusuri au fost de la munca si nu ale tale personal.

  • @MHG27, joi, 23.06.2022 17:54

    pai omu a zis ca toate fordurile sunt tomberoane (si cam asa le merge buhul peste tot ncsf) cu exceptia lu' mach-e asta electros, deci dupa cum vezi, nu a generalizat deloc. aia ca toti romanii sunt tigani e trasa rau de par. daaaaar da, toti romanii care fac infractiuni in afara sunt tigani, sau ma rog 99,99% din cazuri :)) tot cam cum gasesti si cate un ford fara probleme: 1 din 1000. exagerez un pic, mai glumim si noi ca (inca) nu e interzis, doar ca realitatea intr-acolo bate. adevarat mai serifule toate masinile au probleme, dar ma jur ca am fost la toyota bucuresti nord in service in urma cu fix o saptamana si la posturile de lucru erau doar masini de alte marci, toyote 0 (zero) si doar 1 singur lexus. am ajuns acolo sa fac o verificare unei rav-4 pe care pusesem ochii dar pan' la urma a picat gheseftul, spre paguba mea fiindca vanzatorul a vrut sa ma faca la bani miseleste.

  • 5G, joi, 23.06.2022 22:04

    https://dailydriven.ro/cele-mai-bune-12-motoare-din-lume

  • Seriff, vineri, 24.06.2022 09:05

    Nu au fost de munca geniule, au fost personale, au fost masini foarte ok, chiar fiabile, probleme au toate masinile, poti avea probleme si cu Toyota si cu VW si cu Ford, ce relevanta are marca? Depinde de cum a fost intretinuta si exploatata masina, atat.

  • zagado26, vineri, 24.06.2022 19:14

    Ford Mustang e doar unul şi în nici un caz ăsta, oricât am încerca metafore.

  • Mircea Badea, duminică, 26.06.2022 04:45

    arata ca un focus cocotat.. si in "dive" se baga multi bani dar asta nu inseamna ca si valoreaza atat..

  • Mustang, sâmbătă, 17.12.2022 12:32

    Comentarii de la cand vulpea nu ajunge la struguri zice ca sunt acrii. Detin un astfel de model de o luna, e o incantare pentru pretul ei. Si sta langa un BMW seria 5 de doi ani, pe care am platit 85000E. Nu se compara la niciun capitol. Asa ca carcotasii, treceti printr-un dealership Ford si gratuit va vor lasa sa va uitati la exterior si sa simtiti interiorul.