Calitate / Pret
Nu voi spune că 57.900 euro reprezintă o sumă accesibilă, chiar dacă din această sumă putem să scădem prima oferită de statul român pentru vehicule electrice. Dar versiunea testată are un preț de bază de 80.400 euro. Opționalele sunt puține, poți cheltui maxim 1.250 euro pe o vopsea și 1.000 euro pe pachetul Tehnologie+, care include sistemul audio de top, dar și plafonul panoramic de sticlă. Se ajunge astfel la un preț de 82.650 euro.
Porsche Taycan 4 Cross Turismo are un preț de bază de 101.154 euro cu TVA inclus. Audi e-tron S Sportback quattro are un preț de pornire de 99.300 euro cu TVA inclus. BMW iX xDrive50 pleacă de la 104.185 euro cu TVA inclus.
De reținut că toți rivalii au o listă de opționale care îți poate crește semnificativ prețul mașinii. M-am jucat puțin în configuratorul celor de la Porsche și de la 101.154 am ajuns la 155.575 euro. Și mai aveam câteva capitole de explorat.
Raportat la concurență, Mach-E reprezintă o afacere, însă nu trebuie să uităm nici o secundă că vorbim despre un model de volum. Iar SUV-ul nu se poate ridica la nivelul materialelor premium regăsite pe modelele enumerate mai sus. El se poate compara cu acestea doar pentru că livrează o putere și performanțe impresionante.
Așadar, dacă nu privim către rivalii premium și ne aruncăm ochii din nou peste cei 82.650 de euro, parcă viitorul lui Mustang se desprinde de ideea inițială de mașină sport accesibilă. Eh, și uite aici am eu o problemă cu faptul că noul Mustang electric nu seamănă cu Mustang-ul convențional.
Ciudat lucru să nu poți acoperi plafonul de sticlă. Ce or fi avut în minte? Practic te bate soarele-n cap de căpiezi. Iar display-ul ăla central bate lejer în dimensiuni un tv dintr-o sufragerie de nabab...