Interior
Interiorul este locul in care colaborarea cu Fiat isi pune amprenta cel mai vizibil. Aranjarea comenzilor pe bord este aceeasi ca la Fiat 500, care la randul sau este preluata direct de pe Fiat Panda. Ford a incercat sa o dreaga alegand o forma ceva mai angulara a butoanelor si comenzilor de pe bord, insa cei familiarizati cu notele estetice ale italienilor se vor simti ca acasa si in noul Ka. Un lucru pozitiv este faptul ca, desi ne aflam intr-o masina de segment mini, inaltimea plafonului nu reprezinta o problema nici macar pentru persoanele cu inaltime medie spre mare. La capitolul parti mai putin pozitive amintesc pozitia la condus, radioul stock de pe bord dare aminteste de epocile trecute si butoanele de volum care trebuie apasate repetat sus/jos in lipsa unei comenzi circulare mult mai recomandate. Calitatea materialelor nu este un punct forte al noului Ka, chiar daca asamblarea acestora nu lasa de dorit. Un plus evident fata de Fiat 500 este marimea portbagajului, care este cu 20% mai voluminos decat al "fratelui" italian: 224 versus 185 litri. Iar asta se simte la nevoie.
5.3L/100 in oras pentru varianta pe benzina? ce e asta, o gluma sau o greseala??? Apoi, am condus acest motor pe un Fiat GrandePunto. La turatii joase (sub 1700 turatii/minut) este mort, in special la plecarea de pe loc. Poti apasa pedala al podea si nu se intampla nimik pana nu atingi cel putin 2000 de ture. Deci nu inteleg cum va placut voua acest motor. Ca si consum, pe autostrada (viteze de 130-150 cu rare portiuni de 100, dar si varfuri de 170km/h) masina a consumat 5.5L/100 km. In oras (Sainte-etienne) consumul a fost de max 6, iar combinat (25% oras restul afara, dar mers nu f constant si cu maxim 90, ca deh, au multe sense giratorii unde trebuie sa incetinesti). Ca si consum mi s-a parut destul de ok, tinand cont ca i-am dat si super talpi cu schimbat in intervalul 3500-4000 ture.