Tinuta de drum
Focus a fost mereu un etalon la capitolul ţinută de drum. Generaţia anterioară avea una dintre cele mai bune suspensii din segment, iar pe Focus RS ţinuta de drum a fost rafinată, inginerii reuşind un reglaj de invidiat în ciuda celor doar două roţi motrice. Noul Focus ST reuşeşte să impresioneze din nou, Ford reuşind să obţină un setup aproape perfect.
Suspensia sport folosită de ST este fermă, dar nu excesivă. Astfel, dacă folosim maşina în oraş într-un ritm normal, va fi aproape la fel de confortabilă ca un Focus normal, dar pe drumuri virajate şi în regim sportiv caroseria se va înclina extrem de puţin. Mai interesantă este direcţia. Extrem de precisă şi comunicativă, are însă neajunsul de a avea o demultiplicare scurtă. Astfel, raza de bracaj nu este cea mai eficientă din lume. Acest lucru se datorează sistemului folosit de Ford pentru a cotracara efectul de virare indusă de cuplu (torque steer).
La automobilele puternice, care transmit caii doar prin intermediul punţii faţă, poate apărea fenomenul de virare bruscă nedorită în fucţie de ce planetare prind iniţial puterea. Prima generaţie a modelului Mazda3 MPS era faimoasă pentru acest fenomen care necesita să ţii volanul cu mâini ferme. Ford a reuşit să contracareze fenomenul încă la vechiul Focus RS, iar acum, pe ST, a reuşit să obţină acelaşi rezultat, virarea indusă de cuplu făcându-şi simţită prezenţa în doze foarte mici. Trebuie doar să ne obişnuim cu o rază de bracaj mai mică şi cu mai multe întoarceri din trei mişcări. Nu este însă acelaşi sistem numit RevoKnukle pe care Ford l-a folosit pe Focus RS. Inginerii Ford au dezvoltat un nou sistem ce compensează efectele torque steer prin intermediul direcţiei asistate electric.
Ati scris " Puterea este transmisă doar către puntea spate prin intermediul unei cutii de viteze cu şase trepte." cred ca este puntea fata.