Ford Focus ST

Tinuta de drum

5.0

Focus a fost mereu un etalon la capitolul ţinută de drum. Generaţia anterioară avea una dintre cele mai bune suspensii din segment, iar pe Focus RS ţinuta de drum a fost rafinată, inginerii reuşind un reglaj de invidiat în ciuda celor doar două roţi motrice. Noul Focus ST reuşeşte să impresioneze din nou, Ford reuşind să obţină un setup aproape perfect.

Suspensia sport folosită de ST este fermă, dar nu excesivă. Astfel, dacă folosim maşina în oraş într-un ritm normal, va fi aproape la fel de confortabilă ca un Focus normal, dar pe drumuri virajate şi în regim sportiv caroseria se va înclina extrem de puţin. Mai interesantă este direcţia. Extrem de precisă şi comunicativă, are însă neajunsul de a avea o demultiplicare scurtă. Astfel, raza de bracaj nu este cea mai eficientă din lume. Acest lucru se datorează sistemului folosit de Ford pentru a cotracara efectul de virare indusă de cuplu (torque steer).

La automobilele puternice, care transmit caii doar prin intermediul punţii faţă, poate apărea fenomenul de virare bruscă nedorită în fucţie de ce planetare prind iniţial puterea. Prima generaţie a modelului Mazda3 MPS era faimoasă pentru acest fenomen care necesita să ţii volanul cu mâini ferme. Ford a reuşit să contracareze fenomenul încă la vechiul Focus RS, iar acum, pe ST, a reuşit să obţină acelaşi rezultat, virarea indusă de cuplu făcându-şi simţită prezenţa în doze foarte mici. Trebuie doar să ne obişnuim cu o rază de bracaj mai mică şi cu mai multe întoarceri din trei mişcări. Nu este însă acelaşi sistem numit RevoKnukle pe care Ford l-a folosit pe Focus RS. Inginerii Ford au dezvoltat un nou sistem ce compensează efectele torque steer prin intermediul direcţiei asistate electric.

  • Dan, marţi, 29.10.2013 12:14

    Ati scris " Puterea este transmisă doar către puntea spate prin intermediul unei cutii de viteze cu şase trepte." cred ca este puntea fata.

  • dragos.baltateanu, marţi, 29.10.2013 12:24

    Ai dreptate! S-a strecurat o eroare în text. Mulţumim pentru sesizare.

  • clarkson, marţi, 29.10.2013 12:53

    Cred ca la "Nu ne-a placut" ati vrut sa spuneti "Raza de bracaj mare"...

  • ST, marţi, 29.10.2013 14:47

    Destul de reusit acest hot-hatch,desi e de ceva timp pe piata,continua sa fie masina de referinta in acest segment.

  • auto_fan, marţi, 29.10.2013 16:32

    "Ford a reuşit să contracareze fenomenul încă la vechiul Focus RS, iar acum, pe ST, a rafiant sistemul [...]" Din exprimarea voastra reiese faptul ca solutia folosita la Focus RS este folosita acum si la noul ST, ceea ce este ERONAT! Focus ST nu foloseste suspensia “RevoKnuckle” a lui RS, ci suspensia clasica regasita si pe modelele normale, evident cu un setup mai rigid.

  • dragos.baltateanu, marţi, 29.10.2013 17:08

    @auto_fan Ai dreptate, ST-ul nu foloseste sistemul Revoknukle, ci un un sistem de compensare prin intermediul asistarii electrice a directie. Efectul este insa similar in cotracararea virarii induse de cuplu, iar raza de bracaj este la fel de mica ca la Focus RS. Multumesc pentru sesizare, voi clarifica in text.

  • andrey_1293, marţi, 29.10.2013 23:12

    Din ce stiu, Ford lucreaza la Focus RS Mk3. Acesta va veni dupa facelift-ul actualei generatii, la fel cum a venit si RS-ul de generatie trecuta si va avea sub capota un motor de 2.3 EcoBoost ce dezvolta in jur de 320-330 cai. Ford va aduce si Mustangul in Europa si vor folosi pe el acelasi 2.3 EcoBoost dar posibil sa mai scoata ceva cai din el.

  • Gabi, miercuri, 30.10.2013 00:01

    Haideti totusi sa fim realisti. Stiu ca vorbim despre aceleasi clase dar interiorul unui Megane RS lasa de dorit. Mi se pare normal sa fie in rand cu Golf-ul in ceea ce priveste pretul, iar cei 250 de cp pe o masina, spun eu, pre-premium este chiar un pret rezonabil.

  • rs, miercuri, 30.10.2013 13:00

    megan ,,the best,,

  • claudiu, miercuri, 30.10.2013 20:24

    dupa cum ziceam 1900 de euro pe navigatie sint bani azvarliti degeaba de cand ford nu are harti de navigatie pt romania de ani de zile (poate doar una cu cateva drumuri principale) si probabil nici nu va avea curand, cele de europa de vest functioneaza acceptabil, la fel e si playerul de CD uri care e foarte foarte selectiv cu discurile bagate in el, de mp3 nici nu incape vorba banuiesc.

  • L, joi, 31.10.2013 00:48

    asa cum in premiera jeremy clarckson a spus : 1.Astra J OPC 2.3 - ST&RS in orice ordine vreti , eu dupa opc aleg st-ul pentru cele 4 usi si design complet fata de rs care arata f bine la exterior dar interiorul este f slab pt o masina de 25-30 k