Ford Focus ST 5 usi

Consum

2.0
O sa ignoram cifrele ideale promovate in cartea trehnica de inginerii care isi duc veacul intr-o lume in care masina functioneaza la parametri optimi si trecem direct intr-o Romanie care are nevoie urgenta de autostrazi pentru ca benzinariile sa nu devina un Sfant Graal in cadrul testelor cu modele sport. Mai direct, consumul mediu al lui ST in conditii de rulare intinsa pe sosea a ajuns la 13 litri de benzina, aceasta cifra fiind atinsa dupa aproximativ 1000 de kilometri de melanj intre flirt cu zona rosie, rulare relaxata pe sosele ardelenesti ca-n palma si asteptare in coloana care se deplasa in ciuda cailor de sub capota. Nu vorbim, asadar, de o masina care sa te faca sa uiti asezarea si ordinea celor mai importante benzinarii de pe sosea, cei 55 de litri ai rezervorului permitandu-ti sa te relaxezi la volan circa 400 de kilometri.
  • adrian, joi, 23.07.2009 00:25
    curios.

    viteza maxima este cea scrisa in carte, sau cea atinsa in test, pentru ca nu imi pot da seama cum un amarat d golf 5 2.0 Tdi 140 cp, se duce in 250 .. iar monstruletul acesta se opreste la 240.. :-?

  • Lunatik, joi, 23.07.2009 00:32
    @adrian

    Golf 2.0 140 ajunge la un maxim de 204 km/h, nu stiu de unde ai scos 250 :) http://www.automarket.ro/masini-noi/volkswagen/golf-6-5-usi-20-tdi-dpf-m6-140cp-trendline-5313/specificatii.html

  • tds, joi, 23.07.2009 00:40
    @adrian

    golf 5 tdi de 140 cp poate putin peste 200 km/h, de unde ai scos tu 250? poate pana acolo are gradatie vitezometrul, dar in nici un caz nu atinge atat; fyi golf 6 gtd 170 cp poate max 222 km/h

  • ,., joi, 23.07.2009 00:44
    ST

    imi place foarte mult masina.performante foarte bune la un pret mic. P.S. foarte reusite pozele

  • .., joi, 23.07.2009 07:30

    Astia nu mai stiu sa isi faca motore ? Le ia de la Volvo ?

  • connaisseur, joi, 23.07.2009 08:26
    mda...

    noroc cu Volvo, ca altfel erau in mare rahat ( produs de cofetarie venit din Turcia )

  • eu, joi, 23.07.2009 08:40
    volvo

    baieti,pentru cultura voastra generala volvo apartine de grupul Ford

  • Vasile, joi, 23.07.2009 08:47
    Focus-volvo

    Imi place idea de ST, dar, nu imi place focusul ca si design. Cel putin la interior, concurenta directa sta mai bine. Motorul a fost luat de la volvo din considerente finaciare. De ce sa concepi un motor nou cand poti sa iei ceva din gradina proprie. Acel ceva e testat si functional de ani buni, si asa probleme copilariei au cam fost indepartate. Bravo lor

  • gigi, joi, 23.07.2009 08:57

    Frumos foc mai ales culoare e super :)

  • bogdan, joi, 23.07.2009 09:18

    de ce nu faceti test cu is 220d de la lexus? prea il lauda toata lumea.....

  • Emanuel, joi, 23.07.2009 09:23
    Tinuta de drum

    Mestere, de unde ai scos tata 10 la tinuta de drum? Detenta amortizoarelor este prea lenta, ceea ce duce la o senzatie de instabilitate. Directia este si ea destul de precisa, dar nu se ridica la nivelul lui Type-R de exemplu. Motor/transmisie 9? Pai atunci 2.0TFSI/265CP cat are? Evo X cat are? Eu zic ca ar trebui sa va restabiliti putin scala valorilor pentru note. Stiu, si pe mine m-a impresionat pacanitul esapamentului "rally-style", dar asta nu face din Focus ST o masina de 9 si ceva (daca ar fi sa extrag capitolele care conteaza la un hot-hatch).

  • yanu, joi, 23.07.2009 09:30
    nc...

    Traiasca volvo......

  • crick, joi, 23.07.2009 09:40
    buna asa

    Putere suficienta, pret atragator, consum echitabil, 6.8s 0-100 si cu toate astea nu o sa vedeti prea multe pe strazi, pentru ca romanul poseda ochelari de cal si se va duce tot spre modelele grupului VAG, ca asa a crescut el dupa revolutie, cu VW-ul in creier. Unii oameni pur si simplu nu vor sa iasa din multime conducand altceva, dar fiecare alege sa cheltuie cum doreste ceea ce are. Felicitari Ford si sper sa vedem si alte modele ST de la ei cat mai curand.

  • my, joi, 23.07.2009 09:43
    mda....

    ala cu golful 5 la 250km/h a inebunit.cat despre focus cam aiurea k nu au motorul lor.asta cu volvo k e tot al lor e vrajeala....

  • alter ego, joi, 23.07.2009 09:58
    @eu

    ideea e ca doar au tunat motorul, nu au contribuit la conceperea lui... motorul apartine Volvo 100%

  • ironR, joi, 23.07.2009 09:59
    motoare

    Motoarele sunt cele de pe volvo pt ca Ford avea pana mai acum cateva zile firma Volvo, acum e la chinezi, deci practic erau ale lor. Frumoasa masina, chiar cea mai buna la capitolul ei. Frumoasa culoarea! Invidiosii cu Golf si Astra sa stea deoparte, iar cei cu astra sa nici nu deschida discutia despre interiorul Focusului! Astept un drive test si cu noul Focus de 300CP.

  • jiji, joi, 23.07.2009 10:03

    Pentru toti prostii verificati linkul http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo @Mircea Mester o intrebare legata de punctaj.Cum se face acesta?Adica este valabil pentru toata gama compacta sau numai pentru hot-hatck-uri. @crick Eu am FF2 asta facelift 1.8TDCI si VW Golf este peste el orice ai zice.Daca te referi la hot-hatch nu imi dau cu presupusu ca nu am condus

  • vzt, joi, 23.07.2009 10:06
    viteza maxima

    cu un touran 1.9 tdi 105 cp am mers cu 200 km/h si scrie ca merge cu 179 maxim ... asta cum se explica?

  • mihai, joi, 23.07.2009 10:12
    pt vzt

    Se explica ca aia nu era viteza reala, incearca spre exemplu sa repeti "experienta" si cu un GPS pe bord si sa ne spui apoi cu ce viteza ai mers.

  • mircea, joi, 23.07.2009 10:19
    @jiji

    Pentru toata gama compacta. @Emanuel: Nu comparam decat modele din acelasi segment. Tinuta de drum a lui ST este ireprosabila, din punctul meu de vedere. Nu am avut probleme de niciun fel legate de acest aspect, chiar daca am dus turometrul in limitator de cateva ori bune. Mi-a placut la capitolul asta. Comparativ cu celelalte modele din segment sta foarte bine, insa astept noul Megane RS si noul Focus RS pentru a analiza la rece ideea. Comparativ cu GTI, insa, ST-ul este mai bun la acest capitol. E o parere subiectiva, insa din fericire pentru mine nu e doar a mea.

  • Mihai, joi, 23.07.2009 10:32
    Tinuta de drum - performante - volvo

    Tinuta de drum si performante chiar merita nota mare . Cuplul de 320 la 1600 fata de 280 la 1700 cat are un GTI face diferenta la senzatia sportiva. La captolul aderenta nici nu le poti compara. Sunetul motorului si al evacuarii la fel nu suporta comparatie, Fordul fiind castigator detasat Faza cu motorul lui volvo nici nu merita comentata. E aceeasi situatie si in cazul seat si scoda cu VW. Important e ce au reusit sa faca cu el. Sa nu uitam ca Ford a avut pe Escort un 2.0 de 230 cai in 1992 si pe golf a aparut un 2.0 de 197 acum cativa ani.

  • raaul, joi, 23.07.2009 14:38

    si eu stiu cu gps pe bord golf 5 cu 140 si ceva de cai..a prins 240....oricum am vazut ca la 200 ajunge usor. golful are si un cuplu impresionant de 350 Nm.eh tot golf e

  • vlad, joi, 23.07.2009 16:46
    demential

    am condus si eu aceasta masina dementiala, singurul dezavantaj fata de gti fiind consumul, datorat unui motor cu cilindree m mare preluat de la volvo... in rest, sunetul evacuarii te indeamna sa o tii cat mai sus in ture pana.... golesti rezervorul:))

  • LilShaq, joi, 23.07.2009 17:21
    da...

    Eu totusi inca mai plang dupa escort.

  • ironR, joi, 23.07.2009 17:54
    vs

    @mihai vs @raaul sunt niste diferente referitor la cuplu: mihai: 1700 rpm -> 280 nm raaul: ??00 rpm -> 350 nm Dumeriti-ma si pe mine, mai mult raaul...sau sunt date culese cu propriul masurator? si era tot benzina sau tdi?

  • Mihai, joi, 23.07.2009 20:33
    vs

    @ironR: raaul vorbea de Golf TDI adica diesel de 2L si eu de golf GTI adica benzina de 2L TFSI

  • prudentul, vineri, 24.07.2009 13:32
    @Mircea Meşter

    La fiecare test pe care-l faceţi constat că vă setaţi frecvenţa Radio 21. Ce-aţi găsit aşa interesat la ei? ;)

  • piciu, duminică, 26.07.2009 16:10

    feeling-ul = sentimentul ???? hai ba, ce dracu, nu mai stim sa vorbim romaneste, da-o incolo de treaba

  • Prius, duminică, 09.08.2009 12:26
    Ford

    Focusul este chiar ok. Acest motor nu a trebuit sa fie tunat . Este motorul T5 de pe Volvo....pur si simplu.....Cilindreea de 2,5 nu este tocmai avantajoasa ca si taxe la noi......Eu , unul as fi incercat sa montez motorul de 2 litri turbo de la Focus WRC ( intr-o versiune mai domestica , desigur ) Motorul de 2,5 turbo este cam greu pe puntea fata ptr o compacta . Comparatiile cu Golful 2,0 TDI si 140 sau chiar 170 CP.....sunt aberante . Nici un TDI de 2,0 de la VW nu propulseaza masinile la 250 kmh . Ma refer la o versiune stock . Cele de 140 CP nu reusesc nici macar 220 kmh , indiferent pe ce model e montat ! Poate pe un cart.....