Ford Focus ST 5 usi

Motor / Transmisie

4.5
Pentru a ajunge la 225 de cai putere pentru ST, Ford a trebuit sa sune in Suedia, de unde stapanii Grupului Ford au chemat ajutoare. A venit impachetat un propulsor regasit pe gama compacta si medie a celor de la Volvo, un 2.5 Turbo cu cinci cilindri montat transversal care vine cu patru valve pe cilindru si cu o turbina a carei prezenta nu esta doar simtita si auzita, ci si vizibila prin indicatorul special montat pe bord care indica presiunea aerului in interiorul "spiralei bucuriei". Cei 225 CP atinsi la 6000 rpm si 320 Nm disponibili foarte jos, inca de la 1600 rpm, reusesc sa impulsioneze o masina care impresioneaza inca de la start. Primul lucru cu care faci cunostinta in Focus ST - pe langa culoarea violent portocalie din exterior - este sunetul genial al evacuarii. Asta pentru ca inginerii Ford au reusit sa schimbe evacuarea cu una sport, croita pentru un astfel de model, care incanta prin concertul de bas la care te invita ori de cate ori iti pui piciorul drept la treaba. Motorul incanta si el la turatii mari, un traseu de munte virajat fiind abordat "a la grande" cu piciorul in podea si cu turometrul intre 4000 si 7100 rpm, acolo unde se afla limitatorul care iti taie avantul dinamic insuflat de prea multa adrenalina. E suficient sa cuplezi repede treptele cutiei manuale cu sase rapoarte la "etajele" intai si al doilea pentru a face trecerea in treapta a treia, acolo unde ai in fata o intreaga gama de modele de abordare a soselelor. Oricum, la o rulare sport, sunetul centrifug al turbinei este dublat de pocnetele deliberate emise la schimbarea treptelor, senzatiile de model sport fiind astfel completate de efecte sonore de top. Focus ST se descurca insa bine la ambele capete ale acului turometrului, turatiile mici fiind garantul unui comportament bun in oras, acolo unde cuplul atins jos te ajuta sa te strecori prin trafic in conditiile unui consum decent. Dar ideile ecologiste nu isi au locul in acest test.
  • adrian, joi, 23.07.2009 00:25
    curios.

    viteza maxima este cea scrisa in carte, sau cea atinsa in test, pentru ca nu imi pot da seama cum un amarat d golf 5 2.0 Tdi 140 cp, se duce in 250 .. iar monstruletul acesta se opreste la 240.. :-?

  • Lunatik, joi, 23.07.2009 00:32
    @adrian

    Golf 2.0 140 ajunge la un maxim de 204 km/h, nu stiu de unde ai scos 250 :) http://www.automarket.ro/masini-noi/volkswagen/golf-6-5-usi-20-tdi-dpf-m6-140cp-trendline-5313/specificatii.html

  • tds, joi, 23.07.2009 00:40
    @adrian

    golf 5 tdi de 140 cp poate putin peste 200 km/h, de unde ai scos tu 250? poate pana acolo are gradatie vitezometrul, dar in nici un caz nu atinge atat; fyi golf 6 gtd 170 cp poate max 222 km/h

  • ,., joi, 23.07.2009 00:44
    ST

    imi place foarte mult masina.performante foarte bune la un pret mic. P.S. foarte reusite pozele

  • .., joi, 23.07.2009 07:30

    Astia nu mai stiu sa isi faca motore ? Le ia de la Volvo ?

  • connaisseur, joi, 23.07.2009 08:26
    mda...

    noroc cu Volvo, ca altfel erau in mare rahat ( produs de cofetarie venit din Turcia )

  • eu, joi, 23.07.2009 08:40
    volvo

    baieti,pentru cultura voastra generala volvo apartine de grupul Ford

  • Vasile, joi, 23.07.2009 08:47
    Focus-volvo

    Imi place idea de ST, dar, nu imi place focusul ca si design. Cel putin la interior, concurenta directa sta mai bine. Motorul a fost luat de la volvo din considerente finaciare. De ce sa concepi un motor nou cand poti sa iei ceva din gradina proprie. Acel ceva e testat si functional de ani buni, si asa probleme copilariei au cam fost indepartate. Bravo lor

  • gigi, joi, 23.07.2009 08:57

    Frumos foc mai ales culoare e super :)

  • bogdan, joi, 23.07.2009 09:18

    de ce nu faceti test cu is 220d de la lexus? prea il lauda toata lumea.....

  • Emanuel, joi, 23.07.2009 09:23
    Tinuta de drum

    Mestere, de unde ai scos tata 10 la tinuta de drum? Detenta amortizoarelor este prea lenta, ceea ce duce la o senzatie de instabilitate. Directia este si ea destul de precisa, dar nu se ridica la nivelul lui Type-R de exemplu. Motor/transmisie 9? Pai atunci 2.0TFSI/265CP cat are? Evo X cat are? Eu zic ca ar trebui sa va restabiliti putin scala valorilor pentru note. Stiu, si pe mine m-a impresionat pacanitul esapamentului "rally-style", dar asta nu face din Focus ST o masina de 9 si ceva (daca ar fi sa extrag capitolele care conteaza la un hot-hatch).

  • yanu, joi, 23.07.2009 09:30
    nc...

    Traiasca volvo......

  • crick, joi, 23.07.2009 09:40
    buna asa

    Putere suficienta, pret atragator, consum echitabil, 6.8s 0-100 si cu toate astea nu o sa vedeti prea multe pe strazi, pentru ca romanul poseda ochelari de cal si se va duce tot spre modelele grupului VAG, ca asa a crescut el dupa revolutie, cu VW-ul in creier. Unii oameni pur si simplu nu vor sa iasa din multime conducand altceva, dar fiecare alege sa cheltuie cum doreste ceea ce are. Felicitari Ford si sper sa vedem si alte modele ST de la ei cat mai curand.

  • my, joi, 23.07.2009 09:43
    mda....

    ala cu golful 5 la 250km/h a inebunit.cat despre focus cam aiurea k nu au motorul lor.asta cu volvo k e tot al lor e vrajeala....

  • alter ego, joi, 23.07.2009 09:58
    @eu

    ideea e ca doar au tunat motorul, nu au contribuit la conceperea lui... motorul apartine Volvo 100%

  • ironR, joi, 23.07.2009 09:59
    motoare

    Motoarele sunt cele de pe volvo pt ca Ford avea pana mai acum cateva zile firma Volvo, acum e la chinezi, deci practic erau ale lor. Frumoasa masina, chiar cea mai buna la capitolul ei. Frumoasa culoarea! Invidiosii cu Golf si Astra sa stea deoparte, iar cei cu astra sa nici nu deschida discutia despre interiorul Focusului! Astept un drive test si cu noul Focus de 300CP.

  • jiji, joi, 23.07.2009 10:03

    Pentru toti prostii verificati linkul http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo @Mircea Mester o intrebare legata de punctaj.Cum se face acesta?Adica este valabil pentru toata gama compacta sau numai pentru hot-hatck-uri. @crick Eu am FF2 asta facelift 1.8TDCI si VW Golf este peste el orice ai zice.Daca te referi la hot-hatch nu imi dau cu presupusu ca nu am condus

  • vzt, joi, 23.07.2009 10:06
    viteza maxima

    cu un touran 1.9 tdi 105 cp am mers cu 200 km/h si scrie ca merge cu 179 maxim ... asta cum se explica?

  • mihai, joi, 23.07.2009 10:12
    pt vzt

    Se explica ca aia nu era viteza reala, incearca spre exemplu sa repeti "experienta" si cu un GPS pe bord si sa ne spui apoi cu ce viteza ai mers.

  • mircea, joi, 23.07.2009 10:19
    @jiji

    Pentru toata gama compacta. @Emanuel: Nu comparam decat modele din acelasi segment. Tinuta de drum a lui ST este ireprosabila, din punctul meu de vedere. Nu am avut probleme de niciun fel legate de acest aspect, chiar daca am dus turometrul in limitator de cateva ori bune. Mi-a placut la capitolul asta. Comparativ cu celelalte modele din segment sta foarte bine, insa astept noul Megane RS si noul Focus RS pentru a analiza la rece ideea. Comparativ cu GTI, insa, ST-ul este mai bun la acest capitol. E o parere subiectiva, insa din fericire pentru mine nu e doar a mea.

  • Mihai, joi, 23.07.2009 10:32
    Tinuta de drum - performante - volvo

    Tinuta de drum si performante chiar merita nota mare . Cuplul de 320 la 1600 fata de 280 la 1700 cat are un GTI face diferenta la senzatia sportiva. La captolul aderenta nici nu le poti compara. Sunetul motorului si al evacuarii la fel nu suporta comparatie, Fordul fiind castigator detasat Faza cu motorul lui volvo nici nu merita comentata. E aceeasi situatie si in cazul seat si scoda cu VW. Important e ce au reusit sa faca cu el. Sa nu uitam ca Ford a avut pe Escort un 2.0 de 230 cai in 1992 si pe golf a aparut un 2.0 de 197 acum cativa ani.

  • raaul, joi, 23.07.2009 14:38

    si eu stiu cu gps pe bord golf 5 cu 140 si ceva de cai..a prins 240....oricum am vazut ca la 200 ajunge usor. golful are si un cuplu impresionant de 350 Nm.eh tot golf e

  • vlad, joi, 23.07.2009 16:46
    demential

    am condus si eu aceasta masina dementiala, singurul dezavantaj fata de gti fiind consumul, datorat unui motor cu cilindree m mare preluat de la volvo... in rest, sunetul evacuarii te indeamna sa o tii cat mai sus in ture pana.... golesti rezervorul:))

  • LilShaq, joi, 23.07.2009 17:21
    da...

    Eu totusi inca mai plang dupa escort.

  • ironR, joi, 23.07.2009 17:54
    vs

    @mihai vs @raaul sunt niste diferente referitor la cuplu: mihai: 1700 rpm -> 280 nm raaul: ??00 rpm -> 350 nm Dumeriti-ma si pe mine, mai mult raaul...sau sunt date culese cu propriul masurator? si era tot benzina sau tdi?

  • Mihai, joi, 23.07.2009 20:33
    vs

    @ironR: raaul vorbea de Golf TDI adica diesel de 2L si eu de golf GTI adica benzina de 2L TFSI

  • prudentul, vineri, 24.07.2009 13:32
    @Mircea Meşter

    La fiecare test pe care-l faceţi constat că vă setaţi frecvenţa Radio 21. Ce-aţi găsit aşa interesat la ei? ;)

  • piciu, duminică, 26.07.2009 16:10

    feeling-ul = sentimentul ???? hai ba, ce dracu, nu mai stim sa vorbim romaneste, da-o incolo de treaba

  • Prius, duminică, 09.08.2009 12:26
    Ford

    Focusul este chiar ok. Acest motor nu a trebuit sa fie tunat . Este motorul T5 de pe Volvo....pur si simplu.....Cilindreea de 2,5 nu este tocmai avantajoasa ca si taxe la noi......Eu , unul as fi incercat sa montez motorul de 2 litri turbo de la Focus WRC ( intr-o versiune mai domestica , desigur ) Motorul de 2,5 turbo este cam greu pe puntea fata ptr o compacta . Comparatiile cu Golful 2,0 TDI si 140 sau chiar 170 CP.....sunt aberante . Nici un TDI de 2,0 de la VW nu propulseaza masinile la 250 kmh . Ma refer la o versiune stock . Cele de 140 CP nu reusesc nici macar 220 kmh , indiferent pe ce model e montat ! Poate pe un cart.....