Interior
Primul lucru pe care-l vezi atunci când deschizi portiera unui Fiesta ST sunt scaunele Recaro cu care te vei împrieteni instantaneu. Profilate perfect, cu susţinere laterală demnă de sigla de pe capotă, acestea vor fi unul dintre punctele forte pe care vânzătorul din showroom vi le va prezenta atunci când vă veţi arăta interesaţi de modelul Ford. De altfel, apariţia scaunelor Recaro pe Fiesta reprezintă o premieră absolută. Ai suficiente locuri de "parcare" pentru obiectele de mici dimensiuni, iar bancheta poate găzdui doi pasageri adulţi. Un punct bonus pentru volanul din piele cu inscripţia ST în zona inferioară şi pentru pedalierul din aluminiu care aduce un plus de culoare în peisaj.
La capitolul antifonare şi sunete vibrante în interior (vorbim, totuşi, de un model sport), Fiesta ST este un paradox. Unul plăcut. Motorul 1.6 Ecoboost nu are valenţele sonore ale unui aspirat pur-sânge, dar inginerii Ford au inventat un sistem denumit Sound Symposer, rolul acestuia fiind acela de a filtra sunetele plăcute generate de motor şi de a le "arunca" în habitaclu. Efectul sonor este astfel unul artificial, "fabricat" la origine, dar absolut fantastic la nivel acustic.
Singurele probleme pe care le-am observat la interior sunt legate fie de zona utillă, fie de preferinţele personale. Prima ar fi lipsa unui mâner de susţinere pentru pasager - un detaliu care nu are voie să lipsească pe o maşină sport, iar al doilea este legat de designul planşei de bord, în viziunea mea complicat inutil: butoanele sunt mici, multiforme şi necesită timp de acomodare.
Celelalte detalii sunt identice cu cele de pe Fiesta facelift, model al cărui test a fost redactat de Automarket acum o lună.
Poza 48 din 55 (cea pusa la sectiunea Tehnologie) arata bordul de Ford Focus :)