Consum
Fiat Panda are un consum mediu de 3.9 litri la sută, tradus prin 4.7 litri la sută în mediul urban şi 3.5 litri la sută la părăsirea oraşului. Modelul are start-stop, deci puteţi fi siguri că nu veţi risipi nicio picătură din lichidul urât mirositor numit motorină, care se scumpeşte pe zi ce trece.
Cu 3.9 litri la sută, sigur are cel mai bun consum din segment, nu-i aşa? Ei bine, nu, nu-i aşa. Cel mai bun consum mediu din segment îl are Renault Twingo facelift 1.5 dCi. Francezii au făcut ceva miracol şi au reuşit să scoată un consum mai mic dintr-un motor mai mare, care dezvoltă acelaşi număr de cai putere şi un cuplu apropiat de cel al modelului italian. Undeva în Italia, într-un birou Fiat Powertrain Technologies, cineva are de dat nişte explicaţii.
În cadrul testului nostru, am obţinut un consum urban situat între 3.5 şi 5.5 litri la sută. Dacă oprim sistemul start-stop, trecem aerul condiţionat la maximum şi alergăm între semafoare, consumul lui Panda diesel trece de şase litri la sută în oraş. Valoarea inferioară a consumului urban am atins-o pe timp de noapte, cu aerul condiţionat oprit. În timpul zilei însă, am reuşit să atingem 3.8 litri la sută în oraş. O estimare realistă ar fi în jurul a 4.5-5 litri la sută pentru mediul urban, fără bătăi de cap.
Pe autostradă, Panda 1.3 Multijet rulează la 120 km/h în treapta a cincea la 2.500 rotaţii pe minut şi afişează un consum de 4.9 litri la sută. Regimul extraurban aduce un consum situat între 3.5 şi 4.2 litri la sută, în funcţie de cât de răbdător sunteţi cu pedala de acceleraţie.
O buburuza draguta care insa are un pret foarte ridicat o mini (mai ales ca versiunea de echipare nu e top-ul). De alfel s-au prezentat si-n test alternative mai viabile. As adauga UP! cu tot familionul din curtea VAG si Smart.