Fiat Panda

Motor / Transmisie

3.5

Pătrăţelul italian este disponibil alături de trei motorizări. În timp ce Dragoş a testat versiunea 0.9 TwinAir, testul acesta se învârte în jurul versiunii diesel, o opţiune din ce în ce mai rară în acest segment, pe care nu ar trebui să o neglijăm.

Multijetul din oferta Panda are 1.3 litri, 75 CP la 4.000 rpm şi 190 Nm la 1.500 rpm. Nu-i nici modest, nici incredibil de puternic, ci numai potrivit pentru caroseria lui Panda. Singurii rivali care mai au un diesel în ofertă sunt Ford Ka şi Renault Twingo. Twingo tocmai a primit un 1.5 dCi, în timp ce Ka are un 1.3 TDCi de 75 CP şi 145 Nm. Motorul celor de la Ford are un cuplu maxim mai mic, la fel cum este şi cazul unităţii dCi, în ciuda cilindreei suplimentare.

Veste bună pentru Panda, care s-a trezit cu cel mai forţos diesel din segment. Unitatea este destul de gălăgioasă, iar insonorizarea nu-i tocmai excelentă. Încă de la pornire, propulsorul tinde să vibreze şi face gălăgie, dar ne vine să-l iertăm pentru reprizele oferite, care sunt chiar decente pentru acest segment şi net superioare unor unităţi benzină aspirat, găsite în curţile rivalilor. Timoneria transmisiei manuale cu cinci trepte nu-i nici ea excepţională, dar cursa este destul de scurtă, iar treptele sunt etajate pentru a stoarce fiecare strop de energie din motorina primită prin sistemul common-rail.

  • Andy, luni, 03.09.2012 13:31

    O buburuza draguta care insa are un pret foarte ridicat o mini (mai ales ca versiunea de echipare nu e top-ul). De alfel s-au prezentat si-n test alternative mai viabile. As adauga UP! cu tot familionul din curtea VAG si Smart.

  • slVW_83, luni, 03.09.2012 14:01

    Varianta 4x4 este mult mai interesanta, tehnic si optic!

  • Alex, luni, 03.09.2012 14:30

    Este prea scumpa masinuta asta pentru ceea ce ofera. Nu stiu cine a gandit pozitionarea asta si ce argumente a avut. Posibil sa fie ceva aparte dar e greu de observat la prima vedere. Poate or fi avand pe stoc Panda-uri vechi si sa doreasca sa scape de ele altfel nu inteleg pretul asta. Per total masina e ok (poate mai ok decat Aygo, C1 si 107 din anumite puncte de vedere) dar sigur pretul e gresit.

  • lord, luni, 03.09.2012 17:45

    Bai automarket pai daca dati atatea variante la capitolul pret de ce nu ati punctat masina asta cu ......vreo 2 stele???? Ca vad 3.5.

  • Samba, luni, 03.09.2012 21:16

    Pot spune fara probleme ca este cea mai fiabila marca europeana.Desi mai are mici probleme de fiabilitate,insa Fiat nu a uitat de fosta traditie si istorie pe care a avut-o.Pentru asta are un mare plus de la mine,iar cei care au lucrat la motoare Fiat stiu foarte bine de ce eu i-am acordat acest ''plus'' .Sper sa o tina tot asa italienii de la Fiat.Iar eu cred despre aceasta marca ca se vrea a fi respectata.Cei care se respecta si care se tin de seriozitate produc in continuare motoare fiabile (exact ca asiaticiii) .Numai ca motoare asiaticilor (japonezii si coreenii) nu au emotii,cand se vorbeste de acest capitol.

  • Marian, marţi, 04.09.2012 10:56

    Eu nu ii vad prea bine pe astia de la Fiat cu acest "squircle". O sa vina Apple peste ei si o sa le ceara 1 mld de dolari pentru ca ei au inventat patratul cu colturi rotunjite. Si asta o sa ii ingroape de tot pe cei de la Fiat. Plus ca vor trebui sa faca repede un facelift in care sa renunte la aceste artificii estetice furate de la inventatorii de fapt a "squircle"-ului.

  • dan_grc, luni, 11.03.2013 14:58

    ...

  • boss, vineri, 22.11.2013 22:28

    daca nu le desena giorgetto giugiaro la germani masinile(golfuri,passaturi etc) se afundau in mocirla de tot.

  • Grigore, sâmbătă, 23.05.2015 11:48

    Intr-adevar,s-a dovedit a fi o masina fiabila !