Motor / Transmisie
Pătrăţelul italian este disponibil alături de trei motorizări. În timp ce Dragoş a testat versiunea 0.9 TwinAir, testul acesta se învârte în jurul versiunii diesel, o opţiune din ce în ce mai rară în acest segment, pe care nu ar trebui să o neglijăm.
Multijetul din oferta Panda are 1.3 litri, 75 CP la 4.000 rpm şi 190 Nm la 1.500 rpm. Nu-i nici modest, nici incredibil de puternic, ci numai potrivit pentru caroseria lui Panda. Singurii rivali care mai au un diesel în ofertă sunt Ford Ka şi Renault Twingo. Twingo tocmai a primit un 1.5 dCi, în timp ce Ka are un 1.3 TDCi de 75 CP şi 145 Nm. Motorul celor de la Ford are un cuplu maxim mai mic, la fel cum este şi cazul unităţii dCi, în ciuda cilindreei suplimentare.
Veste bună pentru Panda, care s-a trezit cu cel mai forţos diesel din segment. Unitatea este destul de gălăgioasă, iar insonorizarea nu-i tocmai excelentă. Încă de la pornire, propulsorul tinde să vibreze şi face gălăgie, dar ne vine să-l iertăm pentru reprizele oferite, care sunt chiar decente pentru acest segment şi net superioare unor unităţi benzină aspirat, găsite în curţile rivalilor. Timoneria transmisiei manuale cu cinci trepte nu-i nici ea excepţională, dar cursa este destul de scurtă, iar treptele sunt etajate pentru a stoarce fiecare strop de energie din motorina primită prin sistemul common-rail.
O buburuza draguta care insa are un pret foarte ridicat o mini (mai ales ca versiunea de echipare nu e top-ul). De alfel s-au prezentat si-n test alternative mai viabile. As adauga UP! cu tot familionul din curtea VAG si Smart.