Motor / Transmisie
A doua zi am revenit însă cu picioarele pe pământ. 500L ne-a întâmpinat cu emoţia serii de dinainte şi cu motorizarea sa entry-level, un ”benzinar” cu patru cilindri de 1.4 litri şi 95 de cai putere. Ne-am jucat împreună de-a lungul a câţiva zeci de kilometri şi am reuşit să citim comportamentul său pe un monovolum destul de generos.
Resursele nu sunt dintre cele mai îndestulătoare, cei 127 de Nm, găsiţi cu greu pe la 4500 de Nm, fiind o rezervă insuficientă, mai ales atunci când maşina este încărcată cu cinci pasageri şi un portbagaj burduşit cu bagaje. Cu doar doi oameni în maşină 500L se mişcă decent, însă are nevoie de o exploatare la un regim mare de turaţii.
Cutia manuală cu şase trepte încearcă să favorizeze acceleraţia în treptele inferioare, axându-se mai apoi către consum pe măsură ce vă apropiaţi de al şaselea raport. Izolarea fonică este bună, însă pe măsură ce acul urcă înspre zona roşie a turometrului, zgomotul transmis în habitaclu creşte considerabil.
Asa se spune acum: spatiu emotional? Nu ar suna mai bine: masina urata cu spume?