Fiat 500L

1.4 Benzina 95CP Man6 Pop

Motor / Transmisie

3.0

A doua zi am revenit însă cu picioarele pe pământ. 500L ne-a întâmpinat cu emoţia serii de dinainte şi cu motorizarea sa entry-level, un ”benzinar” cu patru cilindri de 1.4 litri şi 95 de cai putere. Ne-am jucat împreună de-a lungul a câţiva zeci de kilometri şi am reuşit să citim comportamentul său pe un monovolum destul de generos.

Resursele nu sunt dintre cele mai îndestulătoare, cei 127 de Nm, găsiţi cu greu pe la 4500 de Nm, fiind o rezervă insuficientă, mai ales atunci când maşina este încărcată cu cinci pasageri şi un portbagaj burduşit cu bagaje. Cu doar doi oameni în maşină 500L se mişcă decent, însă are nevoie de o exploatare la un regim mare de turaţii.

Cutia manuală cu şase trepte încearcă să favorizeze acceleraţia în treptele inferioare, axându-se mai apoi către consum pe măsură ce vă apropiaţi de al şaselea raport. Izolarea fonică este bună, însă pe măsură ce acul urcă înspre zona roşie a turometrului, zgomotul transmis în habitaclu creşte considerabil.

  • DGBE, miercuri, 11.07.2012 18:35

    Asa se spune acum: spatiu emotional? Nu ar suna mai bine: masina urata cu spume?

  • real value, miercuri, 11.07.2012 20:12

    bravo fiat ! imi place :) italienii au nevoie de un 1.2 turbo sau 1.1 turbo, trebuie umplut golul dintre twinair si 1.4 multiair

  • Sharks, miercuri, 11.07.2012 22:03

    Asteptam si un Fiat 500MW*. Ar fi chiar util, in ambuteiajele parintelui care isi duce copilul la scoala, sa serveasca micul dejun direct in masina. :P --------------------- *MW = MicroWaves (cuptor cu microunde)

  • JULIANKKK, joi, 12.07.2012 09:29

    epoca motoarelor de 1.4 aspirate a apus,pentru volumul ei o consider submotorizata ...si foarte urata

  • gtrazvan, joi, 12.07.2012 11:04

    14000-15000 eur varianta de baza este enorm, nu mult. Varianta asta nici macar nu are farmecul fratiorului mic iar la banii astia exista alternative foarte serioase pe piata.

  • Alex, joi, 12.07.2012 11:49

    Foarte faina, distincta, unica. In trafic mi se par printre singurele masini mici dupa care intorci capul. In categoria asta mai intra Mini Cooper, Skoda Fabia RS (cea bicolora) si paote Lancia Ypsilon. Bandoul ala lateral e de mare efect si se imbina perfect cu grila inferioara frontala. La fel de bine ii sta cu partea superioara a portierelor si acoperisul vopsite in negru. La 14 mii nu e ieftina dar uitandu-te la spatiul interior, la echipari si la look, nu e chiar scumpa. Categoric nu e o masina de volum, dar nici una in care treci neobservat si poate pe asta se mizeaza, pe imagine. In viitor sigur v-a avea un diesel si torbo-ul de 0.9 litri si 115 cai. Versiunea Abarth v-a avea si turbo-ul de 1.4 litri cu 140-180 cai.

  • Sharks, joi, 12.07.2012 17:59

    @Alex, respect opinia altora, dar asta nu inseamna ca sunt de acord cu ele. Comentariul tau indica fie ca ai un Fiat, fie ca "iarba" ta era expirata... PS: citez "In viitor sigur v-a avea un diesel ..." Si nu o data, ci de 2 ori... Deci, tine minte: in contextul indicat mai sus, "s-a" se scrie legat. Va = apare în conjugarea verbului la viitor: va scrie, va citi, va merge etc. V-a = V-ul este forma neaccentuată a pronumelui vouă, iar a este parte a conjugării unui verb la perfect compus: v-a adus, v-a trimis, v-a citit etc. Ergo: "In viitor sigur va avea un diesel ..." OK?

  • MRC, duminică, 15.07.2012 22:42

    @Sharks Nota 10 pentru comentariu si pentru lectia de gramatica; dar nu inteleg de ce trei persoane au votat negativ....Chiar nu se mai tine cont de parerea celuilalt? Mi se pare o forma de violena votul negativ la un asemenea comentariu....