Maserati Levante

3.0 Benzina Biturbo 430CP 4x4 Aut8 S

Interior

4.0

Levante este o mașină care așteaptă să fie descoperită în multiplele sale personalități atunci când vine vorba despre interior. Asta pentru că senzația pe care ți-o oferă SUV-ul italian în habitaclu depinde extrem de mult de cum ți-ai personalizat interiorul atunci când ai comandat mașina.

Dacă alegi, de exemplu, o ambaință interioară în care predomină culorile închise, mulți vor spune că interiorul este foarte simplu și nu foarte "italian". Iar prin asta vei înțelege că nu le prea oferă emoție.

Dacă mergi însă pe mâna interiorului desenat special de Ermenegildo Zegna, una dintre cele mai cunoscute case de design vestimentar ale momentului în Italia, te vei trezi cu pasageri care pipăie scaunele și amestecul de piele maro și țesătură din mătase fină și care ți se vor destănui mirați că n-au mai văzut un astfel de amestec inspirat pe un SUV premium.

Una peste alta, Maserati Levante nu te va dezamăgi la capitolul calitate percepută, pentru că materialele utilizate de italieni la interior sunt dintre cele care le fac cinste mărcilor premium, însă probabil că așezarea unor elemente în spațiu putea să fie ceva mai fericită pentru ca pasagerii să experimenteze ceva mai multă emoție atunci când pășesc în mașină. Mai ales având în vedere faptul că observăm un contrast serios între exteriorul agresiv și dinamic și interiorul "cuminte".

Centrul de comandă al comenzilor de la interior este un display capacitiv de 8.4 inch care poate fi manevrat atât clasic, prin atingere, cât și printr-un buton rotativ aflat pe consola centrală. Personal mi-a plăcut modul în care butonul rotativ integrează și comenzile de volum ale sistemului audio printr-o etajare în care partea superioară schimbă volumul, iar partea inferioară mută cursorul pe display-ul central. Pe de altă parte, modul în care se "exprimă" pe ecran butonul rotativ pare spartan și mă face să cred că Maserati a pus astfel de comenzi în interiorul lui Levante doar pentru a avea un răspuns atunci când clienții care vin dinspre mărcile germane vor întreba despre prezența unui buton de acest tip. Parcă-i și aud pe oamenii de vânzări: "Da, dom'le, avem și noi. Da' mai bine haideți să vă arătăm cum merge mașina".

Dacă te vei hotărî să devii client al mărcii Maserati, află că poți să alegi între două "ambianțe" specifice, Sport și Luxury, însă combinațiile permise de configuratorul Maserarti se ridică la 28, pentru că fiecare client va putea să aleagă un joc cromatic pe gustul său. 

Mi-au plăcut scaunele din pachetul Sport al lui Levante, însă nu neapărat pentru modul în care m-au "îmbrățișat" pe viraje, ci în special pentru faptul că îți oferă un compromis între confort la drum lung și un sport lateral acceptabil atunci când duci mașina pe drumuri de munte. Tot la capitolul experiențe pozitive trebuie să așez și volanul de pe versiunea de interior Luxury, acesta oferind o bandă de furnir așezată pe exterior de-a lungul coroanei volanului. Nu doar că arată foarte bine, dar parcă îngroașă puțin volanul, iar din mixul ăsta de senzații iese un feeling premium accentuat.

Un alt element care induce un spirit premium în cabina lui Levante este izolația fonică de excepție. Chiar dacă motorul pe benzină se aude fix așa cum trebuie să se audă un V6 benzină produs de Ferrari la Maranello, zgomotele de rulare sunt estompate la maximum, iar asta are la bază două explicații. Prima ar fi faptul că Maserati oferă geamuri dublu laminate care opresc sunetele nedorite, a doua este coeficientul aerodinamic Cx de 0.31, despre care cei de la Maserati susțin că este cel mai bun din segmentul SUV-urilor premium. 

  • zarnesteanu, marţi, 26.04.2016 04:50

    De nota 10. Totul.

  • Sorin, marţi, 26.04.2016 08:13

    Fata de X1, spate de Chayenne.... Nu cred ca au sa "rupa " la vanzari....si sigur nu in Italia...

  • Claudiu Pana, marţi, 26.04.2016 11:31

    Asa cum spune si autorul in articol e foarte interesant ca Porsche are in sfarsit un rival. Asta e cel mai bun lucru care i se putea intampla lui maserati levante, sa fie vazut ca rival al unui dintre cele mai sportive suv-uri de pe piata.

  • Obbie, marţi, 26.04.2016 11:37

    Pretul vi s-a parut prea mare, dar nici nu stiti care e. Nu e cam penibil ? Normal ca nu va costa cat un Toureg, dar aprecieri despre pret se pot face doar comparand cu modele similare (gen Cayenne S) si cunoscand suma respectiva :))

  • Scorpionul.negru, marţi, 26.04.2016 12:36

    In momentul de fata acest suv Levante e putin peste Cayenne. Se apropie de Bentayga....dar mai e putin si o sa apara si noul Cayenne. Atunci se vor schimba topurile si clasamentul :))

  • ady, marţi, 26.04.2016 13:45

    Puteti spune cand si unde a avut loc testul?

  • mircea, marţi, 26.04.2016 13:52

    @ady 20-21 aprilie, în jurul orașului Parma. O zonă excelentă pentru o vacanță. :)

  • yo, marţi, 26.04.2016 14:01

    mazda CX 5 :(

  • joe, marţi, 26.04.2016 20:09

    pacat de stopurile alea,,parca s de hyundai i 35. In rest super ca aspect ,performante,,cine stie la fiabilitate,mai ales partea electrica

  • Gg, miercuri, 27.04.2016 02:10

    Foarte intersant modelul.

  • prudentul, sâmbătă, 30.04.2016 16:06

    @Automarket Drive test inseamna ceva si Test drive cu totul altceva.

  • zen, luni, 02.05.2016 21:43

    Din cifrele mentionate de voi(AM) reiese ca e un 3.0 aspirat. Sa scoti 430 hp din 3L pe asipratie......super tare.

  • zen, marţi, 03.05.2016 11:54

    http://www.automarket.ro/stiri/50-din-totalul-vanzarilor-maserati-vor-fi-reprezentate-de-suv-ul-levante-69627.html Aici se spune ca sunt twin-turbo.Sa ai cuplu maxim la 4500rpm...cu twin-turbo....no comment.

  • !!!!, luni, 13.03.2017 14:58

    !!!! in presa auto straina are doar 2 stele din 5 per total !!!!