Dacia 1410

1.4 60CP MT5
4.9
de Bogdan Mirică, Mircea Meşter. Foto: Ciprian Mihai, luni, 1 aprilie

Eternul etalon

Profitând de faptul că BMW Seria 7 şi Audi A8 au deja un aspect perimat, iar noul Mercedes S-Klasse vine cu un aspect prea futurist pentru gusturile clienţilor conservatori din segmentul berlinelor premium de lux, Dacia a decis să aducă în întâmpinarea publicului mondial un model nou, cu influenţe retro, botezat 1410.

Am avut ocazia de a vedea cum se simte noul model creat de constructorul român în cadrul unei sesiuni de teste private, pe parcursul căreia am luat contact cu toate noutăţile care vin instalate pe berlina premium. Dacia inspiră aerul greu al segmentului limuzinelor premium şi reuşeşte să-şi depăşească concurenţa fără probleme, mizând pe principalele argumente căutate de clienţii maşinilor din această clasă: materiale de top, design impecabil şi tehnologie futuristă pe care mulţi clienţi o vor înţelege cu adevărat doar peste câţiva ani.

  • gelu, luni, 01.04.2013 17:26

    cam tarziu, cam tarziu drive-testul nu vreau sa ma laud dar modelul anterior, 1300 ,inca il mai am si implineste 33 de ani in proprietatea parintilor. Dupa mine acest face-lift (1410) e mult prost construit materialele fiind de mai proasta calitate (poate nu stiati dar 80% din piese erau importate din Germania Federala) intrebarea e: cu cat v-au platit astia de la Dacia sa le faceti reclama? Este evident ca ati luat ceva banuti pentru articolul asta. si e palEta de culori (cu E in paleta) si nu palAta de culori.....

  • dan_grc, luni, 01.04.2013 17:27

    La asta chiar nu ma asteptam, risc sa spun in avans chiar ca-i cel mai tare test din acest an, pretul nu este comunicat dar cred ca va fi imbatabil. Felicitari pentru test:)).

  • marius, luni, 01.04.2013 17:32

    E tare pseudo-testu ! :D Cu toate astea ma bucur ca 1 Aprilie e doar o data pe an. :)

  • dony, luni, 01.04.2013 17:34

    sistemul Start-Stop cu funcţionare involuntară automată...Viteza maximă este limitată, din respect pentru rivalii germani premium, Audi, BMW şi Mercedes, cu care Dacia a încheiat un parteneriat de respectare a limitei de siguranţă în trafic: 143 km/h...“Maşina noastră este atât de sigură, încât nu are nevoie de alt sistem de siguranţă în afara unei simple pereche de centuri fără pretensionare”. ...foarte bun de 1 Aprilie...

  • Virgil, luni, 01.04.2013 17:35

    Gelule...1 aprilie tata...chill :))

  • slVW_83, luni, 01.04.2013 17:40

    Cea mai tare masina ever! Cel putin pentru cei ce-am prins comunismul si societatea multilateral dezvoltata! Cea mai mare surpriza de cand exista site-ul!

  • inexorabil, luni, 01.04.2013 17:52

    Codu' Penal: "deci: Seria 7, suna bine, nu? Sau, poate cine stie, preferi Bentley-u".......adaug eu: Mars cu straineze, hai Mioveniu' ! AM, este vorba de 59.8 CP, nu de 60 CP......Nu umblati cu cioara vopsita! Si ce omitere grava din partea voastra: cum de n-ati amintit si de varianta automata, inregistrata la OSIM ca transmisia proble-matica. In fine, fiti atenti, caci adevarata performanta se vede la bord: 180 km/h gradatia maxima la vitezometru. Pai sarmanul Buick Grand National, cu doar 140, putea doar sa viseze la racheta din Romania, wow!

  • mikitu, luni, 01.04.2013 17:52

    Bun asa, Faceti si cu varianta break. Va pun una la dispozitie. E putin tunata si are clima bizonica (sau conditionat de functionarea celor 2 ventilatoare stanga - dreapta)

  • vlad, luni, 01.04.2013 17:53

    Geniala partea cu "sistemul Start-Stop"

  • ShelbyV8, luni, 01.04.2013 18:19

    Felicitari pentru test! Sper sa nu-l stergeti peste cateva zile si sa ramana in acelasi segment cu seria 7.

  • Hell, luni, 01.04.2013 18:21

    :D Si poantele le disecati de parca ar fi hoituri de broasca!!! carcotasi cu pluta!

  • gelu, luni, 01.04.2013 18:24

    oricum articolul da dovada de un subiectivism rar intalnit si de neadmis in lumea auto, mai ales ca e vorba de un model romanesc mandria industriei romanesti constructoare de automobile. Va plangeti de timpii mari de asteptare...puteti sa rezolvati acest lucru mergand direct la "poarta fabricii". Iar printr-o metoda tipica sistemului nostru socialist puteti sa participati la o tombola "bancara". Tot ce trebuie sa faceti este sa aveti depusi la CEC cel putin 10.000 de lei si anual puteti castiga un model 1304. Deci metode sunt....dar ce sa faci cand oamneii sunt saraci....doar pretentiile sunt de ei. Bine, puteti sa jucati si la LOZ IN PLIC... pielea alcantara.....asta e sub orice critica. Ce ati baut?S-a dovedit ca pielea alcantara e toxica deoarece este realizata din pieile bovinelor crescute in fermele din Prefectura Fukushima Japonia. Apoi ar trebui sa stiti ca Dacia Automobile are un program propriu denumit Micii Prietenii Animalelor Mari prin care si-au luat angajamentul pioneresc de a folosi numai materiale ecologice cu impact minim asupra naturii inconjuratoare animaleleor mici si mari a pasarilor si in general al necuvantatoarelor cu 2, 3 sau mai multe picioare. Va recomand in acest sens Manualul de clasa a II a - Cunostintele Naturii. Gasiti acolo poze foarte frumoase si mai ales educative. tehnologia futurista....ma leshi? Si va numiti ziaristi auto!? In loc sa apreciati la justa lor valoare eforturile neprecupetite ale inimosului colectiv din Mioveni voi strambati din nas. In orice caz nu vad sa fii apreciat in articol (nici macar in 2-3 cuvinte) plafoniera sub forma triunghiulara. rusine! (cu accent pe "r")

  • Marian, luni, 01.04.2013 19:07

    "Jantele", carligul de remorcare si proiectoarele "escamotabile" - care ies doar pe ceata sa nu fie lumea tentata sa le aprinda aiurea - .... alea fac diferenta. Din pacate e versiunea low power, din cate vad "fofeaza" de racire radiator e invartita de motor prin curea. Cele cu termocupla electrica au un plus de 2 CP. E adevarat ca nu porneste tot timpul si trebuie sa iti faci un buton prin masina prin care sa o pornesti tu cand vezi ca iese abur de sub capota... dar ai si apa calda de un ness.

  • Adm, luni, 01.04.2013 19:07

    radeti voi radeti dar toti v-ati nascut cu Dacia in parcarea blocului si tanjeati in adolescenta la bordul de CN :))

  • dan_grc, luni, 01.04.2013 19:16

    @Adm Bordul de CN era un fel de "exclusive sau individual", raritati, din pacate tata n-a avut Dacie cu bord de CN:) @gelu Umorul nu face parte din calitatile tale, la acest articol chiar nu esti simpatic sa fii "gica contra".

  • gelu, luni, 01.04.2013 19:18

    @dan tot ce am scris acolo e foarte serios....unde vezi tu dram de gluma?

  • dan_grc, luni, 01.04.2013 19:21

    @gelu Exact:, la un articol care reprezinta o gluma foarte reusita tu vorbesti la modul cel mai serios:).

  • Ciprian, luni, 01.04.2013 19:23

    Pacat ca nu aveti buton de like la articole ;))

  • zarnesteanu, luni, 01.04.2013 19:31

    Multumesc din suflet Automarket. Un review facut cu adevarat la timp. Astazi mi-am anulat comanda la dealer si n-am avut nici o remuscare cand i-au dat lacrimile la auzul numelui Dacia. Nenorocitul, spera sa nu fi auzit de isprava celor de la Mioveni si sa ma tepuiasca cu ordinara aia la care sa platesc 5 ani de zile. Nu vroia sa ma creada in ruptul capului ca Dacia a primit tehnologie de ultima ora direct din aerospatiale. De exemplu acum pot porni motorul de la manivela iar la nevoie cu putina indemanare pot sa schimb cuzinetii pe marginea drumului, timp in care familia se relaxeaza in soare sau intre stiuletii de porumb, dupa preferinte. Cu invidia vecinilor sper sa ma descurc dar tare mi-e teama sa nu crape seful de ciuda si sa ma dea afara cand m-o vedea din ce ma dau jos in fata companiei. E numai vina voastra.

  • ChuckNorris, luni, 01.04.2013 19:37

    gluma de 1 aprilie:)))))))))))

  • Tudor, luni, 01.04.2013 19:45

    Excelent! O singura remarca insa: ati uitat de senzationalul sistem anti-furt. Vreau sa vad eu hotu' modern care stie cate spritzuri sa dea si cat sa traga socul ca sa porneasca masina asta. E? Vedeti? Inca o surpriza placuta din partea celor de la Mioveni. Iar aspectul "low profile" va induce in eroare orice potential hot, care nu se va apropia de dacia 1300. O adevarata scoala de soferi pentru peste 50% din cei care conduc in Romania de astazi. Beton materialul! (O zice unu' care chiar a trebuit sa publice la un moment dat un articol cu o Dacia 1600 break si distribuitor fara ruptor mecanic, o minune a anilor '90 pentru cei de la UAP).

  • Radu, luni, 01.04.2013 19:46

    thumbs up pentru gluma!!

  • xxx, luni, 01.04.2013 20:21

    Din cate stiu era era pe aproape sa fie R10 si atunci ce mai comentati? Rolls, Bentley mici copii Nu ne-a placut =>Tehnologie futuristă greu de înţele, este lovitura sub centura, pai eleronul de cauciuc nu intelegeti pentru ce a fost pus?

  • angelo86, luni, 01.04.2013 20:22

    să vezi acum vânzări :)

  • tzenu_bmw, luni, 01.04.2013 20:41

    cel mai tare 1 Aprilie Automarket din istoria site-ului...........

  • hohoho, luni, 01.04.2013 20:54

    SUPERRRR.......ASTA-I BELEA.

  • Costy, luni, 01.04.2013 21:01

    Este cum va o gluma de 1 aprilie ....bun dacia ori cum a fost regina strazilor acum 24 de ani dar acuma suntem in alt an

  • inexorabil, luni, 01.04.2013 21:21

    Gelule, ce-i cu tine, tati? Observi ca esti singurul din aceasta rubrica pasnica si hazlie care s-a ales cu comentarii ascunse ?! Este drept ca eu insumi am marturisit recent pe AM ca mi-e sila de viata asta si, daca vrei, poti sa iei de la mine (pe gratis!) fiole de pesimism fara numar, pe care sa ti le injectezi apoi in vena disperarii, dar macar eu nu uit sa ma relaxez si sa ma amuz cand este cazul! Sufletul uman nu poate perpetua fara iubire si fara bucurii, de orice fel ar fi ele! - nu este constatarea vreunui studiu psihologic, ci inseamna, fara doar si poate, ca suntem croiti dupa chipul si asemanarea Creatorului Cel in Treime Slavit. Dar aplecarea noastra spre divertisment trebuie mereu strunita de simtul masurii, fiindca spectrul poantei nechibzuite, nesarate, grobiene, inspirate de neobositul bufon din adancuri, cel care ingana in batjocura credinta ortodoxa, ne paste oriunde si oricand......Insa nici sa cadem in extrema "spargatorului de chef" ! Ori tu chiar asa pari si doar ti-au atras atentia, mai sus, si Virgil, si Dan. Daca tot iti place sa faci apologia sobrietatii in orice situatie, iti ofer eu acum o tema fidela genului: Antihrist va veni in curand ca sa conduca lumea in mod hegemonic si tiranic si sa deturneze spre tartarul vesnic orice suflet slab in credinta, pseudo-pios sau ateist, operand cu atata dibacie, incat foarte putini dintre oameni isi vor da seama de marea inselatorie......Hai, schiteaza macar un zambet. Nu, nu mai este 1 aprilie, caci a apus deja soarele. La propriu.

  • gelu, luni, 01.04.2013 22:06

    E destul de dificil sa ajungi ( la modul general) sa explici o gluma, dar am sa incerc cu riscul de a mai lua cateva manutze rosii. 80% piese din Germania Federala? Cat de inchistat poate fi cineva incat sa nu vada bascalia din aceasta afirmatie? pielea alcantara e toxica deoarece este realizata din pieile bovinelor crescute in fermele din Prefectura Fukushima Japonia, inimosul colectiv din Mioveni, loz in plic? Cine pana corbului se vede aici apologia seriozitatii? Nu stiu de ce dar de 1 aprilie au iesit la iveala mai multi fraieri decat mi-as fi putut inchipui. Si asta nu e o gluma.

  • Dorin, luni, 01.04.2013 22:56

    Bravo Automarket ! sunteti tari !

  • andrey11, luni, 01.04.2013 23:01

    Genial.

  • lexion, luni, 01.04.2013 23:35

    am mai vazut o chestie asemanatoare: http://www.youtube.com/watch?v=3KF-5c0mqL0&feature=endscreen&NR=1 "For every hour you want to go with it, you have to repair it for 10 minutes" - asta cred ca era motto-ul Dacia de pe vremuri....

  • LauCalin, marţi, 02.04.2013 00:39

    Gata, m-am hotarat! Maine imi vand Beetle-ul!

  • @LauCalin, marţi, 02.04.2013 13:14

    Mai bine ii dai foc. E volkswagen.

  • LauCalin, marţi, 02.04.2013 14:17

    Ii dadeam foc daca era Renault, "anonimule" :))

  • Liviu, marţi, 02.04.2013 15:22

    @LauCalin Alooo ce ai cu Renault?! Parca te laudai ca esti "Mr Corectitudine" sau cel putin Dalai Lama-Personificarea Pacii/. Am stiut tot timpul ca-i gargara, dar totusi... de unde atata otrava brusc? Cate Renault-uri ai avut tu in proprietate? Nici unul, asa ca ciocul mic !!

  • LauCalin, marţi, 02.04.2013 16:00

    Mai Liviu, Semtex, Carlos @... sau cine mai esti... chiar nu-ti dai seama ca toti ne-am prins esti una si aceiasi persoana? Iti dau un sfat, ca sa nu ne mai prindem de asta, data viitoare scrie si tu mai diferit. Comentariile sunt exact la fel scrise si gandite si e logic ca esti o singura persoana. Deci nu mai da cu parul si apoi nu mai face pe victima, ca esti tare amuzant. Si apropo de foc, ca fan Renault ar trebui sa stii de problemele de la Clio 3 cu comutatoarele stergatoarelor si fumul care iesea de sub bord. Evident ca nu toate masinile Clio 3 au avut parte de asa ceva, insa a fost o slabiciune de proiectare a masinii. Defapt cam tot sistemul de spalare a parbrizului a fost cam prost gandit. Cine stie, cunoaste" ;)

  • Liviu, marţi, 02.04.2013 16:11

    Sa mori tu! Arata-mi dipolma in sicologie ca nu te cred! La cat de distept te dai, ar trebui sa stii mai bine ca daca incep cu problemele si rechemarile pt incendiu la vw nu mai termin nici saptamana viitoare... deci lasa povestile ca n-ai avut in viata ta un clio.

  • LauCalin, marţi, 02.04.2013 16:14

    Eu n-am de ce sa mor sau sa ma oftic... pur si simplu a fost un raspuns la un mesaj rautacios care mi s-a adresat... cel cu datul foc masinii mele. Oricum daca e sa o fac nu o voi face prea curand, mai ales pentru un Renault. Ghici tu de ce. Ca sa te ajut, inca mai exista oameni multumiti de VW. Eu sunt unul din aceia. ;)

  • A M_C, marţi, 02.04.2013 17:38

    In 2003 cu banii de pe nunta mi-am luat o 1310 cu bord de CN-eu(Mercedes frate-mai ales ca veneam de pe 1300 din 1981). Intr-adevar la rece intra brusc sistemul start&stop ca nu tinea relantiul.Orcium as privi-o acum pot considera ca a fost o masina pe cinste.Nu "cerea" bani multi pe piese.Daca aveai sub capota o surubelnita,o carpa de sters pe maini, un crampei de smirghel si cateva fire de litza aveai curaj sa mergi cu ea la capatul lumii.Ce vremuri..........

  • Semtex, marţi, 02.04.2013 20:46

    Mda. Cineva e foarte traumatizat :))

  • keffy_bfk, miercuri, 03.04.2013 10:17

    Am recitit de cateva ori, am ras cu lacrimi, ma doare burta: "orice linie de tramvai sau groapă luată adaptează forma roţii şi a jantei în funcţie de aceasta", "atât de sigură, încât nu are nevoie de alt sistem de siguranţă în afara unei simple perechi de centuri fără pretensionare", "versiunile superioare ale lui Dacia 1410 nu au nevoie de chedere", "comenzile pe volan au fost abandonate pentru că mai mult încurcau", "lemnul nobil carpatin ... şlefuit pentru a da o formă clasică bordului de CN ... recreează perfect aspectul vintage", "o timonerie cam lungă solicită îndemânarea celor de la volan, semn că Dacia 1310 nu este o maşină pentru cei firavi", "sistemul Start-Stop cu funcţionare involuntară automată ... detectează staţionarea maşinii şi momentele în care piciorul nu menţine acceleraţia peste 2000 de rotaţii, oprind funcţionarea acestuia (fiind) nevoie de o repornire manuală", "cablul acceleraţiei a fost slăbit, permiţând ... un mod de rulare eco". Felicitari zarnesteanu: "acum pot porni motorul de la manivela iar la nevoie, cu putina indemanare, pot sa schimb cuzinetii pe marginea drumului, timp in care familia se relaxeaza in soare sau intre stiuletii de porumb, dupa preferinte".

  • Bogdan, miercuri, 03.04.2013 10:19

    Superb. Am ras cu lacrimi. Si cand credeam ca s-a terminat am mai citit si mai jos cateva comentarii care mi-au smuls lacrimi copioase inca o data. Epic. Pacat ca celor lipsiti de bun simt inca nu le este interzis sa se reproduca pe net.

  • ccmax, miercuri, 03.04.2013 12:56

    Multumim automarket.... ati rascolit multe emotii din trecut... masina asta m-a facut sa fiu frustrat, blocat, ingenios, "adaptabil", penibil, fericit, satisfacut, etc... Ce m-a mai chinuit sistemul asta Start-Stop, spalarea esterioara cu jet de apa, capacul de la delcou, contactul, etc... dar pe masina asta am invatat mecanica de baza care azi imi foloseste cand merg la service si incearca aia sa ma prosteasca pe fata. Dar ati uitat un capitol: accesul in masina care se putea realiza cu orice tip de cheie de la alt automobil asemanator deoarece comunitatea de soferi este extrem de excusivista iar cheile se potrivesc dela o masina la alta nu ca la cele din ziua de azi la care daca ai uitat cheile inauntru esti mort :).

  • LauCalin, miercuri, 03.04.2013 14:11

    "Dar ati uitat un capitol: accesul in masina care se putea realiza cu orice tip de cheie de la alt automobil asemanator deoarece comunitatea de soferi este extrem de excusivista iar cheile se potrivesc dela o masina la alta nu ca la cele din ziua de azi la care daca ai uitat cheile inauntru esti mort :)." Foarte adevarat! Nici la Vertu nu ai asemenea exclusivitate Oricum masina asta demonstreaza ca zicala "De mă voi scula, pre mulţi am să popesc şi eu!", este cat se poate de adevarata. ))

  • COSMIN, miercuri, 03.04.2013 21:23

    o Dacie 1410 nu o sa te lese nici o data.

  • M788, joi, 04.04.2013 11:51

    @Bogdan: ca se reproduc pe net, asta n-ar fi o problema! Partea proasta e ca se reproduc in realitate! @Gelu: Seriozitatea este masca sub care mediocrii isi fac loc in societate. (G.B. Show)

  • rochi, sâmbătă, 06.04.2013 20:48

    nici o Dacieta nu era full option daca nu-i puneai aftermarket diagonala de Volvo! Toti care aveau acea diagonala sustineau ca e deja alta masina!

  • Gicu-criticu', duminică, 07.04.2013 11:31

    Exceptional articol, pare scris in transa! Dar numai o muza perfecta cum este DACIA, ar fi putut revarsa in penelul vostru atat incantare si extaz. Voi nu ati scris, ati pictat cu cuvinte tabloul unui personaj, devenit de mult legenda, mit (urban). DACIA, si sufletu-mi vibreaza rostind aceste vorbe, a rasucut multe capete, si a lasat multi oameni in drum cu privirile goale, intrebandu-se, dupa intalnirea cu aceasta "iela", daca viata lor va mai fi la fel. Bravo, bravisimo, un echilibru perfect intre pamflet si acuratetea datelor tehnice, cu adevarat, la inaltimea modelului ::). Va pup ma ciocoflenderi, dr.Gicu, combatant critic de cultura, fin analist politic si culinar, Combat orice, oriunde si oricand, cu material propriu sau cu materialul clientului. PS. in timpul ,liber montez gresie-faianta-parchet ... (ca-i greu de trait din cultura) tel. 0700-fixpix sunati dupa ora 16...rog seriozitate!

  • Gicu-criticu, is back, duminică, 07.04.2013 11:58

    Am o suparare, ma i veche, ma sacaie, de vreo 5 minute. D-mle daca tot ii criticati pe cei de la EuroNCAP, ca le-a dat Dacia odometru de siguranta peste cap, cred ca trebuie sa recalibrati serios sistemul de punctaj. Pret 2*???, PRICELESS, oameni buni, restul ie mastercard! Dacia merita, macar 6* din 5 si introduse noi criterii.

  • mihais, vineri, 26.04.2013 22:14

    greu de pornit, greu de oprit

  • VITEZOMANU, joi, 20.06.2013 15:16

    dacia solenza ar fi fost mai bun

  • Costel, sâmbătă, 27.07.2013 19:34

    Noroc, ca e o farsa! Dacia 1410 este o relicva! "Tehnologie futuristă greu de înţeles"?! Coolines efect "Vedeta"?! Cu...masina asta mi-ar fi rusine sa ies pe strada! Pretul "mai coborât faţă de cel al unui Audi A8"?! LAUDATA FIE ZIUA DE 1 APRILIE!!!

  • XxX, joi, 22.08.2013 18:13

    Mi-a placut mai mult gluma lui Gelu, decat cea a baietilor de la Automarket:P Pacat ca-s multi in tara asta care inteleg pe deplin umorul fin, ar fi trebuit sa fim britanici:)

  • Ionut, luni, 02.09.2013 17:53

    Ma astept si la un test cu Dacia Sport :)

  • Viorel Palade, sâmbătă, 05.03.2016 11:43

    Sunteti criminali !