Siguranta
Simpla numerotare a sistemelor de siguranta de care dispune XC60 face inutil orice comentariu. Incepem cu elementele de baza, regasite din start si pe modelele de volum: airbag-uri frontale, laterale si de tip cortina, senzori de parcare plus camera posterioara, sistem de monitorizare a presiunii din pneuri. Urmeaza apoi "artileria grea": pachetul BLIS il avertizeaza pe sofer cu privire la masinile care se afla in unghiul mort prin aprinderea unui martor luminos aflat in raza vizuala a oglinzilor laterale. Sistemul de avertizare a schimbarii involuntare a benzii prin calcarea liniei continue reprezinta un alt plus, desi personal mi se pare inutil: atunci cand rulezi pe o sosea libera il vei dezactiva pentru ca sunetul e deranjant, iar atunci cand esti obosit si esti aproape de a adormi e bine sa opresti masina si sa dormi. Urmeaza sistemul de Cruise Control adaptiv, care e de mare ajutor pe autostrada. Un mare plus al masinii este pachetul de semnalizare prin proiectie pe parbriz in momentul in care masina din fata franeaza. Acesta se bazeaza pe un radar care poate fi reglat in functie de distanta de actionare dorita. In sfarsit, marea noutate a lui XC60 este pachetul City Safety, prin care masina raspunde imediat eventualelor neatentii a soferului in traficul aglomerat, actionand automat franele in conditiile in care sistemul considera ca cel de la volan nu e pe faza atunci cand masina din fata opreste sau reduce brusc viteza. L-am testat cu grija si functioneaza.
Per total, XC60 te face sa te simti intr-un cocon, sentimentul fiind de siguranta deplina.
Foarte bun testul. Si felicitari celor de la Volvo pentru modelul asta. Volvo rulz. Mult mai tare decat Q5 si alte germanaturi.