Volvo XC60

Consum

4.0
8.5 litri la suta de kilometri in conditii de rulare extraurbana si 11 litri/100 km atunci cand XC60 e nevoit sa isi petreaca mai mult timp in aglomeratia urbana. Daca nu am fi stiut despre ce model vorbim, am fi jurat ca e vorba de un hatchback ceva mai nervos si dotat cu un motor mare. Si totusi, vorbim de o masina de aproape doua tone si de un propulsor de 2.4 litri. In conditiile in care am avut la dispozitie un rezervor de 70 de litri, un calcul simplu ne arata ca XC60 reuseste sa parcurga, in cazul in care va avantati in concediu cu el, 800 de kilometri fara a vizita benzinariile de pe traseu. E adevarat, se poate si mai bine: versiunea de 163 de cai putere a acestui motor reuseste consum in medie cu un litru mai coborat. Insa cei 20 de cai putere si 60 Nm ar putea sa va faca sa regretati ulterior alegerea facuta.
  • Line_one, duminică, 08.03.2009 19:11
    Volvo

    Foarte bun testul. Si felicitari celor de la Volvo pentru modelul asta. Volvo rulz. Mult mai tare decat Q5 si alte germanaturi.

  • davyd, duminică, 08.03.2009 20:09
    bv volvo

    mda....chiar e cel mai frumos volvo creat vreodata........si da...este cu un mic pas in fatza lui Q5.....insa cred ca GLK ar fi o alegere mai buna.......astept sa testati si GLK.........si astept si un test comparativ intre cele 3 plus X3.....succes in continuare automarket

  • Gigel80, luni, 09.03.2009 08:27
    PREA Subiectiv

    "Impresia lasata este una de maxima siguranta intr-un context tehnologic ridicat" Ce text absolut subiectiv. Ce inseamna impresie de siguranta? Ati intrat in copaci si ati ramas intregi si cu o impresie pozitiva?

  • mircea, luni, 09.03.2009 10:13
    @Gigel80

    Nu e nevoie sa urci pe copaci pentru a simti faptul ca suedezii s-au concentrat putin pentru a da tot ce au mai bun la capitolul asta. "Prea subiectiv"? Nu cred ca "subiectiv" are grade de comparatie. Insa, daca te lamureste cu ceva, un test drive este, din punctul de vedere al genurilor jurnalistice, un reportaj, un feature. Ceea ce inseamna automat si faptul ca autorul sau isi expirma opiniile personale legate de evenimente/subiect. Pentru orice alt tip de material jurnalistic, caleaza-te cu incredere pe sectiunea de stiri.

  • Eugen, luni, 09.03.2009 15:55
    Idee Buna

    davyd a dat o idee buna. Pe cand vedem si peautomarket un test comparativ( cu orice fle de modele)?Cred ca ar fi interesant zic eu.

  • lexion, luni, 09.03.2009 20:44
    Lov

    Daca nuantele interiorului la modelul testat nu au fost pe placul vostru, de ce penalizati intregul model? Probabil, unor viitori proprietari, le-ar fi placut, sau, probabil, acele nuante nu se vor mai gasi in niciun alt Volvo XC60....Nu cred ca este un punct slab al masinii.... G'day

  • vizitator, marţi, 23.03.2010 18:48

    @Gigel80 - Impresia de maxima siguranta e atunci cand conduci o masina cu cadru de ranforsare a structurii caroseriei, airbaguri multiple si un sistem revolutionar ca CitySafety, pe care apropo, nu`l gasesti pe GLK sau X3, X5, Q7, Q5 etc. Impresia de siguranta maxima e atunci cand simti ca drumul pe care il ai de parcurs este o calatorie cu rezultat definit din punctul A in B indiferent de variabilele care pot aparea pe drum. Iar rezultatul dorit in toate situatiile ce implica un drum cu masina, este acela ca in cel mai rau caz pleci pe picioare mai departe. Impresia de siguranta este data de faptul ca mii de oameni au muncit pentru a se asigura ca orice ai face tu pe drum, asta implica oricat de prost sofer ai fi, o sa dispui de cele mai mari sanse din segmentul masinii pe care o conduci, de a depasi cu bine impasul. Si cand spun a fi sofer mai mult sau mai putin bun, ma refer la citysafety care face toti banii in cazul soferilor care apreciaza prost distanta de franare in raport cu viteza de deplasare sau sunt complet ocupati sa dea un "bip" sau sa pupe "gajica" in scurtul drum catre semafor. Desi o sa intalnesti cam putini din astia care sa conduca un Volvo. Majoritatea sunt concentrati pe seria 5 x5 Q7 si altele. CitySafety te poate scuti de o gramada de batai de cap si timp pierdut cu reparatii datorate unor accidente stupide produse la viteze mici. Context tehnologic ridicat inseamna exact ce-ti spuneam mai devreme, sisteme tehnologice care asista soferul pe timpul calaotoriei, in special atunci cand sistemele respective nu sunt gasite pe alte modele din segment sau de pe intreaga piata. Iti recomand sa citesti manualul complet XC60 si sa revii aici cu noi impresii legate de contextul tehnolic sau sa vizitezi iihs.org ori euroncap.com pentru rezultate palpabile cu privire la siguranta pe care o ofera modelul asta de masina. una din putinele marci de autoturisme care a obtinut "top safety pick" la IIHS (insurance institute for highway safety) este Volvo. Nu bmw, nu mercedes, etc. Aceste rezultate sunt obtinute in urma unor teste riguroase (din fericire nu facute de romani ca tine), si bazate pe studii stiintifice si senzori de inalta fidelitate, in medii atent controlate. Poti sa iti dai cu parerea despre volvo cand o sa faci tu o masina mai buna, sau un sistem mai inteligent care asista masina la drum. pana atunci plimba ursul.

  • bugimafia, vineri, 03.12.2010 14:49

    pai normal ca nu ia dat nota mare la interior trebuiau sa aleaga alta culoaare