Motor / Transmisie
Exemplarul testat de Automarket dispunea de un motor diesel D5 de 185 CP si 400 Nm care, cuplat cu o cutie automata cu sase rapoarte, a reusit sa se achite cu succes de sarcinile trasate in cei 1000 de kilometri de test. Am dispus de un traseu in care propulsorul a fost nevoit sa se transforme dintr-un aliat al soselei intr-un prieten al orasului. Motorul a reusit sa treaca cu bine de probleme, cele aproape doua tone ale masinii fiind impinse in 9.9 secunde de la 0 la 100 km/h. Viteza maxima a modelului este de 200 km/h. In conditiile in care Volvo XC60 are un profil concentrat pe confort, cutia automata se dovedeste solutia optima pentru cei care abordeaza drumuri lungi la bordul modelului suedez. Cuplul de 400 Nm, disponibil inca de la 2000 rpm, poate fi considerat aliatul celui de la volan atunci cand acesta incearca depasiri in forta. Boostul de avant nu are loc insa imediat, cutia automata demonstrandu-si limitele in conditii de maxima presiune. De asemenea, puterea este relativ redusa pentru capacitatea cilindrica a motorului testat, cei 2400 cmc lasand loc de mai mult in acest context.
Foarte bun testul. Si felicitari celor de la Volvo pentru modelul asta. Volvo rulz. Mult mai tare decat Q5 si alte germanaturi.