Motor / Transmisie
Ne-am întâlnit cu cea mai puternică motorizare disponibilă în gama DS3. Vorbim de un motor THP de 150 CP care oferă un cuplu motor de 240 Nm între 1.400 şi 4.000 rpm. Vi se pare cunoscut? Este normal, vorbim de o versiune lucrată a unităţii de 152 CP pe care o regăsim pe o versiune specială a fratelui mai mare: Citroen C4 by Loeb. Sau, şi mai interesant, vorbim de o versiune mai nouă a motorului regăsit pe rivalul direct din gama Mini. Unitatea este cuplată la o transmisie manuală cu şase rapoarte care s-a dovedit a fi extrem de precisă şi foarte bine etajată. În primă fază, vă veţi imagina că puterea acestui motor îl face pe DS3 un rival serios al lui Mini Cooper S, dar diferenţa dintre cele două modele stă şi în modul în care este furnizată puterea. Astfel, în cazul lui DS3, vorbim de o livrare progresivă a puterii motorului, spre deosebire de explozia de forţă prezentată de Mini. În aceste condiţii, chiar dacă blocul motor şi alte elemente tehnice ale motorului sunt comune, cele două propulsoare sunt complet diferite la reacţii şi răspuns. Evident, sunetul motorului diferă şi el, DS3 oferind un sunet pe frecvenţe joase la turaţii mici spre medii, care dispare treptat pe măsură ce urci în ture. Cum se comportă acesta pe măsură ce acceleraţi? Citroen DS3 oferă reprize extrem de bune, în special pe treptele superioare de viteză. La prima vedere, modelul pare să fie ceva mai lent, în special în prima treaptă. Impresia dispare rapid, odată ce începi să accelerezi şi să schimbi rapoartele. Propulsorul modelului francez nu impresionează prin performanţele explozive, ci prin comportamentul extrem de similar cu cel al unei unităţi aspirate de cilindree mult mai mare, fără consumul de carburant aferent şi masa extrem de ridicată pe puntea faţă. După cum puteţi observa, avem la dispoziţie cuplul motor al unei unităţi aspirate de 2.0 litri pe o plajă de turaţii mult mai generoasă, utilizată de zi cu zi, şi o putere mai mult decât rezonabilă, controlată de o transmisie etajată corect, ce poate oferi performanţe bune la nevoie şi un consum scăzut de carburant.
Mi se pare mie sau de la spate seamana cu un VW Polo 6? Si LED-urile fata sunt putin supradimensionate. Acum hai, sariti ca vulpea nu ajunge la struguri. Acesta este scopul spatiului de discutii, sa impartim pareri si idei despre masini.