Citroen C-Crosser

2.4i 170 Seduction auto 4WD

Motor / Transmisie

3.5
Motorul de 2.4 litri pe benzina este preluat de-a gata de la Mitsubishi, astfel ca singura grija a celor de la Citroen a fost sa isi anunte clientii ca modelul lor a primit si o versiunea pe benzina, pe langa cea diesel de 2.4 litri deja existenta si adoptata de piata. Acesta este cuplat la o transmisie automata secventiala care poate fi comandata si manual prin padelele din spatele coroanei volanului. De altfel, transmisia este principalul motiv pentru care Citroen sustine ca un cumparator de SUV si-ar dori sa cumpere versiunea pe benzina in detrimentul celei diesel. Si francezii au partial dreptate. Asta pentru ca un alt motiv interesant este reprezentat de faptul ca, desi are cu doar 10 cai in plus fata de HDi, motorul pe benzina se dovedeste usor mai sprinten la pornirea de pe loc decat cel pe motorina. Exista si o explicatie fizica in tot acest amestec de detalii, in conditiile in care masa proprie a versiunii testate este cu peste 100 de kilograme mai redusa. Nu vorbim insa de un atlet, ci de un model care simte in continuare ca are in spate un colos de 1750 de kilograme. In aceste conditii, demarajul nu este chiar demn de 100 de metri plat, in timp ce adaptabilitatea la o sosea aglomerata, in care ai nevoie de zvac pentru depasiri, este medie. Cutia se comporta in limitele unei transmisii automate si atat, fara a impresiona sau deziluziona. Timpul de reactie este mediu, iar modul manual nu reuseste sa se ridice la inaltimea celui automat din cauza unui comportament care pare artificial. Un punct pozitiv al cutiei este insa faptul ca perioada zapezilor care a atacat tara in ultimul timp nu se vede cu aceiasi ochi plini de zapezi vesnice de la volanul unui C-Crosser cu transmisie automata. Totul pare mult simplificat, impresia fiind una accentuata in acest sens, chiar daca evident temporara.
  • Claus-Claudel, joi, 28.01.2010 10:19
    ........

    eu unul ii dau nota 10 acestei masini

  • Carlos, joi, 28.01.2010 10:27
    citroen c-crosser?? nu, multumesc!

    pentru solutii de interior, gadget-uri, consum, performante si aptitudini 4x4 aleg in orice ora Renault Koleos 2.0dci 175 CP

  • ion, joi, 28.01.2010 11:17
    @Carlos

    ce sa zici si tu!!

  • Victor, joi, 28.01.2010 13:01
    Asa nu.

    Pai cu motorul asta e normal sa obtina punctajul asta. Nu cred ca il cumpara nimeni. Daca era test drive cu motorul 2.2 HDI ( prezent pe Outlander, Freelander 2, 4007, C5, Jaguar X-Type, Mondeo si cam atat imi amintesc) se schimba povestea. Obtinea performante bune ( la anumite capitole nu la fel de bune ca benzina) si era mult mai tentant.

  • Castravetele, joi, 28.01.2010 13:54

    asa... si scopul unui camion de 1,8 tone??? nu vad cu ce ar fi mai bun asta decat orice alt model sedan sau break. Chiar am vizionat zilele trecute un documentar despre SUV-uri si despre urmasul lor mai modest Crossover-ul... 50% din cumparatori sunt femei, in 80% din cazuri o femeie este implicata in cumpararea unui astfel de model. Motivul? atat la barbati cat si la femei: nesiguranta in spatele volanului. Atata vreme cat capacitatile offroad ale acestor modele sunt egale cu multimiea vida, nu gasesc o justificare. Eu nu, dar altii care se potrivesc profilului cumparatorului de suv-uri si crossovere vor gasi cu siguranta.

  • persinaru, joi, 28.01.2010 13:57

    Am mers si eu cu c-crosser-ul anul trecut, in varianta 2.2 HDI si mi-a placut foarte mult masina. L-am dus pe dealuri, pe drumuri desfundate, pe la Capidava, prin muntii Macinului, dar si pe serpentine, unde se tine f bine. http://www.persinaru.ro/blog/citroen-c-crosser-22-hdi-exclusive-7-surprize-placute N-as merge cu unul pe benzina si in niciun caz cu acea cutie automata. Am mers cu un C2 cu cutie automata/secventiala si nu mi-a placut raspunsul greoi. Nu stiu daca are acelasi comportament cutia asta.

  • Maka, joi, 28.01.2010 23:25

    Oare asta e una din masinile alea care erau promovate anul tre/cut print toamna pe site-ul Citroen la promotie pe la 30000 de euro? Daca da, inseamna ca in sfarsit promotia aia are si un stoc si poate vreun dealer stie sa spuna si altceva decat minciuni. Oricum e prea tarziu; pentru un exemplar s-a ratat vanzarea la un client cu banii in mana...

  • Gica, luni, 08.03.2010 12:22
    Scularu

    Domnu' jurnalist de new media, cutia aia de viteze este una tip CVT, ceea ce pentru o masina cu tractiune integrala e o maaare smecherie. Iar ca nota, sa o cotezi sub Captiva... mi se pare ridicol. E mai masina din multe puncte de vedere. Singurul neajuns este intr-adevar consumul. Iar ca bani parca e mai ieftina de cat ai spus matale. Ia incearca "versiunea testata" sub 20k de euroi. Poate-ti iese...