Motor / Transmisie
Motorul de 2.4 litri pe benzina este preluat de-a gata de la Mitsubishi, astfel ca singura grija a celor de la Citroen a fost sa isi anunte clientii ca modelul lor a primit si o versiunea pe benzina, pe langa cea diesel de 2.4 litri deja existenta si adoptata de piata. Acesta este cuplat la o transmisie automata secventiala care poate fi comandata si manual prin padelele din spatele coroanei volanului. De altfel, transmisia este principalul motiv pentru care Citroen sustine ca un cumparator de SUV si-ar dori sa cumpere versiunea pe benzina in detrimentul celei diesel. Si francezii au partial dreptate. Asta pentru ca un alt motiv interesant este reprezentat de faptul ca, desi are cu doar 10 cai in plus fata de HDi, motorul pe benzina se dovedeste usor mai sprinten la pornirea de pe loc decat cel pe motorina. Exista si o explicatie fizica in tot acest amestec de detalii, in conditiile in care masa proprie a versiunii testate este cu peste 100 de kilograme mai redusa. Nu vorbim insa de un atlet, ci de un model care simte in continuare ca are in spate un colos de 1750 de kilograme. In aceste conditii, demarajul nu este chiar demn de 100 de metri plat, in timp ce adaptabilitatea la o sosea aglomerata, in care ai nevoie de zvac pentru depasiri, este medie. Cutia se comporta in limitele unei transmisii automate si atat, fara a impresiona sau deziluziona. Timpul de reactie este mediu, iar modul manual nu reuseste sa se ridice la inaltimea celui automat din cauza unui comportament care pare artificial. Un punct pozitiv al cutiei este insa faptul ca perioada zapezilor care a atacat tara in ultimul timp nu se vede cu aceiasi ochi plini de zapezi vesnice de la volanul unui C-Crosser cu transmisie automata. Totul pare mult simplificat, impresia fiind una accentuata in acest sens, chiar daca evident temporara.
eu unul ii dau nota 10 acestei masini