Motor / Transmisie
Motorizarea pe care am testat-o in cadrul lansarii de presa a noului Spark a fost cea de 1.2 litri si 81 de cai putere, cea mai puternica din gama noului model de oras semnat Chevrolet. Si, am concluzionat in urma testului nostru, una dintre optiunile demne de luat in seama in intreg segmentul mic. Daca la capitolul performante nu aveam sa ne asteptam la artificii de la un motor care trece cu putin peste 80 de cai, una dintre surprizele mari pe care le-am avut in ceea ce priveste motorul noului Spark este silentiozitatea acestuia. Desi ne asteptam - in virtutea segmentului din care face parte - ca motorul noului model sa ne zgarie urechile la relanti si la viteze inalte, comportamentul sonor al acestuia este extrem de bine conceput de inginerii Chevrolet Europe. Acest aspect face ca intreg comportamentul dinamic al modelului Chevrolet sa se schimbe, cel putin la nivel senzorial. Desi cuplul maxim al motorului de 1.2 litri (111 Nm) este atins abia la 4800 de rotatii pe minut, nu veti avea virtual nicio problema sa urcati pana la acest nivel, deoarece habitaclul este izolat foarte bine impotriva sunetelor agasante. Altfel spus, veti putea sa scoateti maximum din modelul Chevrolet, chiar daca acest nivel maxim inseamna o abordare ceva mai sportiva a motorului si o accedere intr-un regim superior de turatii. Transmisia montata de Chevrolet pentru a acompania motorul de 1.2 litri este una cu cinci rapoarte, etajarea treptelor fiind perfectibila. Tocmai de aceea, cuplul atins abia la o turatie inalta lasa perceptia unui motor care ajunge greu la varful de putere si cuplu, fiind destul de zgarcit la regim jos si mediu.
Imi place bordul. E funky. Vad ca are si climatizare automata. Misto.