Chevrolet Spark

1.2 LT

Motor / Transmisie

4.0
Motorizarea pe care am testat-o in cadrul lansarii de presa a noului Spark a fost cea de 1.2 litri si 81 de cai putere, cea mai puternica din gama noului model de oras semnat Chevrolet. Si, am concluzionat in urma testului nostru, una dintre optiunile demne de luat in seama in intreg segmentul mic. Daca la capitolul performante nu aveam sa ne asteptam la artificii de la un motor care trece cu putin peste 80 de cai, una dintre surprizele mari pe care le-am avut in ceea ce priveste motorul noului Spark este silentiozitatea acestuia. Desi ne asteptam - in virtutea segmentului din care face parte - ca motorul noului model sa ne zgarie urechile la relanti si la viteze inalte, comportamentul sonor al acestuia este extrem de bine conceput de inginerii Chevrolet Europe. Acest aspect face ca intreg comportamentul dinamic al modelului Chevrolet sa se schimbe, cel putin la nivel senzorial. Desi cuplul maxim al motorului de 1.2 litri (111 Nm) este atins abia la 4800 de rotatii pe minut, nu veti avea virtual nicio problema sa urcati pana la acest nivel, deoarece habitaclul este izolat foarte bine impotriva sunetelor agasante. Altfel spus, veti putea sa scoateti maximum din modelul Chevrolet, chiar daca acest nivel maxim inseamna o abordare ceva mai sportiva a motorului si o accedere intr-un regim superior de turatii. Transmisia montata de Chevrolet pentru a acompania motorul de 1.2 litri este una cu cinci rapoarte, etajarea treptelor fiind perfectibila. Tocmai de aceea, cuplul atins abia la o turatie inalta lasa perceptia unui motor care ajunge greu la varful de putere si cuplu, fiind destul de zgarcit la regim jos si mediu.
  • Alex Radoi, duminică, 13.12.2009 23:35

    Imi place bordul. E funky. Vad ca are si climatizare automata. Misto.

  • olteanul, duminică, 13.12.2009 23:51

    Trebuia sa il dati acum 3 zile ... Mircea Mester sau alt administrator imi poate da o explicatie logica ?

  • Seniorul, luni, 14.12.2009 00:15

    Domnule Mircea Mester, ce platforma are acest Chevrolet? Este cea de pe vechiul model sau platforma Suzuki Splash?

  • mircea, luni, 14.12.2009 00:34
    @seniorul

    Nici una, nici alta. Noul Spark este construit pe o platforma globala nou- nouta, acest model fiind primul care beneficiaza de aportul acesteia. @olteanul Boli de sezon. E destul de logic? :)

  • you_hoooo, luni, 14.12.2009 00:47
    NOUL BESTSELLER

    Faina masinutza! Nu vom sta mult si vom afla ca e un nou bestseller la nivel european. Bafta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Merita.

  • olteanul, luni, 14.12.2009 00:53

    mda...dar oricum ati dat c-am mult la design , mie nu imi place de 10

  • Adimo, luni, 14.12.2009 00:58

    "Insipidul Matiz"?????. Domnule, imi pun reale intrebari despre jobul dumneavoastra de jurnalist auto. Invechit da, insipid in nici un caz. Pentru vremea respectiva a fost o adevarata lectie de design, refuzata de Fiat, promovata de Daewoo, dar mai ales apreciata de multime (vanzarile o confirma). Nu stiu daca atunci gaseai masina mai frumoasa la clasa sa. Stilul sau de "Buggy" poate fi si azi poate fi o lectie de design pentru multe "tentative chinuite" din clasa mica. Are anumite finisaje la interior chiar si peste Logan. Si noul spark e dragut, dar asta nu inseamna ca "bunicutul" trebuia jignit in scopul obtinerii de efecte literare

  • k_a_t_a, luni, 14.12.2009 04:08
    frana

    ma, n-are nicio treaba forta de franare a pedalei de acceleratie cu cresterea consumului. nu sunt nici direct proportionale, nici invers proportionale. daca nu vrei sa modifici textul prea mult, inlocuieste cu "viteza" de apasare.... are mai multa logica. forta de apasare conteaza la celelalte doua pedale. crede-ma! si nu mai cerceta :))

  • k_a_t_a, luni, 14.12.2009 04:09
    erata

    forta de apasare

  • Dr Felix, luni, 14.12.2009 09:04
    nu e cam scump?!?!?!

    Nu pot sa nu compar pretul (asta e cand nu prea ai bani ;-))) cu cel al uni Logan. Deci, l-a acelasi pret iti iei o familiala, poate nu atat de accesorizata precum Spark. In plus Fiat ofera Panda la pret mai mic si pare mai bun.

  • hmm, luni, 14.12.2009 10:39

    Masina asta o fi frumoasa pentru americani, dar nu inseamna ca si pentru europeni... nota 10 la design nu e justificata.

  • raaul, luni, 14.12.2009 11:06

    in sfarsit designul masinii in special interiorul arata si merita sa fie pus sub emblema chevrolet.cel putin se vad inspiratiile din celebrele chevrolet...

  • Etienne, luni, 14.12.2009 12:24
    [email protected]

    Din testul vostru se pare ca noul Spark intrece toate asteptarile. Concluzia ar fi ca e cea mai buna alegere din segmentul mini, Panda fiind mai putin economic si mai slab accesorizat, C1/107 fiind finisate prea ieftin , cu mult prea multa tabla la vedere in interior, singurii concurenti reali fiind Picanto si I10; probabil viitoarele teste comparative care vor aparea ne vor edifica problema ierarhiei modelelor mini. Ar fi interesant de vazut si consumul variantei cu motor de un litru, daca va fi si mai economic de 6l/100km. Comparatia cu Logan nu-si are rostul , masinile fiind mult prea diferite (personal, am preferat acum cativa ani, un Matiz oltenesc in fata unui Logan - era mai bine echipat, la un pret de achizitie si exploatare inferior, si nu aveam nevoie de prea mult spatiu). Sunt de acord cu Adimo, batranul Matiz nu era deloc insipid (e drept ca nu e o masina "macho", dar nu asta e scopul unei masini mici), poate doar numarul mare de exemplare de pe strada facandu-l intr-o oarecare masura comun, dar in nici un caz plictisitor. Daca va demonstra si o fiabilitate buna, succesul e asigurat si il va atinge pe cel al vechiului Matiz/Spark.

  • jiji-piperatu, luni, 14.12.2009 13:02
    raedeti voi

    partoleta asta era sa ia 5 stele la euro ncap in enele locuri cred ca isi merita punctele

  • ......, luni, 14.12.2009 13:48
    ..........

    najpa rau

  • bozzo26, luni, 14.12.2009 14:58

    ce faruri de camion are :)))).......iti vin aproape de parbriz, plus k pare a kitch.

  • anca, luni, 14.12.2009 18:47

    draguta masina

  • dmc, luni, 14.12.2009 20:22
    portbagaj????

    Naspa cu portbagajul cand te duci la hypermarket!!!Pana si mai micul Fiat 500 are un porbagaj de 185 l !!!!!

  • kim_vl, luni, 14.12.2009 20:25
    [email protected]

    D-le Mircea Mester, ce norme euro au motoarele de pe noul Spark ?

  • HA HA HA, luni, 21.12.2009 22:43
    HA HA HA

    ...DA SI VREM SA STIM DACA MOS CRACIUN ARE LOC IN EL.NEAPARAT...

  • HA HA HA, luni, 21.12.2009 22:49
    HA HA HA

    FATA DE OPEL CORSA,DIN LATERAL SEAMANA CU FORD FIESTA,SPATE DE PEUGEOT 107 SI PRIVITA DE DEASUPRA PARCA E CITROEN C1.E OK, ATITA TIMP CAT NU E DACIE,NU-I ASA?CA DACA ERA,SIGUR ERA NASPA...

  • alin, sâmbătă, 20.03.2010 20:04
    e varya

    e praf

  • alyx91, luni, 21.06.2010 14:39
    spark

    singurul lucru la bord ma deranjeasa ca nu au pus turometrul pe ceas si viteza pe display-ul digital, ceva ca la motociclete.