Chevrolet Orlando

Motor / Transmisie

4.0
La fel ca în cazul platformei împrumutate, Chevrolet Cruze a sărit în ajutorul fratelui Orlando și la capitolul motorizări. Modelul este oferit alături de patru opţiuni de motorizare, una pe benzină şi trei diesel-uri. Dintre acestea, o unitate diesel este echipată cu o transmisie automată cu convertor de cuplu şi şase rapoarte. Pe aceasta din urmă am testat-o noi în cadrul lansării din Valencia. Motorul furnizează 163 CP la 3.800 rpm şi 360 Nm la 2.000 rpm. La gol, modelul are o masă de 1.659 kilograme, ceea ce îl transformă într-o versiune mai îngrăşată a lui Cruze, care explică comportamentul dinamic schimbat. Deşi nu primeşte o transmisie cu două ambreiaje şi are o gamă de motorizări de cilindree relativ ridicată, Orlando oferă un pachet rezonabil de propulsie, arhisuficient pentru a îndeplini nevoile de locomoţie ale familiştilor înrăiţi. În ceea ce priveşte reprizele, cei 163 CP şi 360 Nm îşi fac datoria onorabil pe caroseria lui Orlando. Această versiune de echipare pare să fie cea mai bună atât pentru călătorii pe distanţe lungi, cât şi pe distanţe scurte, totul graţie relaxării oferite de cutie. Dacă vreţi să înlăturaţi monotonia şi să schimbaţi treptele în modul manual, nu veţi fi dezamăgiţi dacă vă adaptaţi aşteptările. Cutia nu are reacţii mai rapide decât un Powershift sau un DSG, dar se descurcă onorabil pentru preţul său când punem în funcţiune modul manual. De altfel, această versiune de motorizare are cele mai bune reprize din gama Orlando, semn că automatele clasice încă au o viaţă în viitor. În ceea ce priveşte rivalii săi, doar Ford şi Citroen oferă un monovolum cu şapte locuri, motor diesel de doi litri şi transmisie automată pe piaţa din România. Rivalii de la Ford vin cu Grand C-Max de 163 CP, 340 Nm şi transmisia Powershift cu dublu ambreiaj şi şase rapoarte, în timp ce francezii de la Citroen trimit la luptă modelul C4 Grand Picasso cu 2.0 HDi de 138 CP şi 270 Nm alături de o transmisie automată convenţională cu şase rapoarte. Renault oferă pe alte pieţe o versiune automată şi cu şapte locuri a lui Grand Scenic, dar nu va fi luată în considerare în comparație din moment ce nu poate fi cumpărată direct din România.
  • andrey11, vineri, 10.12.2010 10:41
    Chevrolet

    Masina arata foarte bine, cu un pret de achizitie exceptional. Familistii au o misiune grea, destule modele in segmentul asta.

  • Thor, vineri, 10.12.2010 12:48

    "Modelul este oferit alături de patru opţiuni de motorizare, una pe benzină şi trei diesel-uri" Una pe benzina si doua diesel-uri !

  • slv83, vineri, 10.12.2010 13:06
    fali

    Chevrolet=GM=faliment=plastic ieftin=masinele pt. naivi! Doar Camarro si Corvette e de ei!

  • aky, vineri, 10.12.2010 13:14

    slv83 Stiai ca Chevrolet separat de alte marci GM e numarul 4 in lume ca vanzari? Stiai ca GM a fost scoasa din nou la tranzactie la bursa americana cu sume record? Si tu vorbesti de faliment? Au venit cu niste produse interesante in ultima perioada.

  • NewsFlash, vineri, 10.12.2010 14:31
    versiunea testata de voi ajunge aproape de 20.000 euro

    De ce nu dati oamenilor o imagine corecta? nu cred eu ca masina testata de voi, un 2.0 diesel de 163 CP costa 14.500 euro... pretul asta e mai degraba pt motorul de 1.8 pe benzina, normal aspirat. Un Orlando DIESEL de 131 CP costa minim 17.500 euro in versiune DE BAZA ! In conditiile astea un Renault Grand Scenic diesel 130 cp, e 21.850 euro, dar e FULL-OPTIONS frate, nu saracie ca la Chevrolet... Scenic ramane totusi "taticul" tuturor monovolumelor compacte

  • ar85dan, vineri, 10.12.2010 14:42
    pret

    Potrivit primelor informaţii de la oficialii Chevrolet, Orlando 1.8 LS Plus (nivelul de echipare standard) va pleca de la 14.790 de euro cu TVA inclus... nu au spus niciunde ca asta e pretul pentru diesel

  • Sebastian Toma, vineri, 10.12.2010 14:56
    @ar85dan

    Şi unde am scris că diesel-ul pleacă de la 14.790? Versiunea entry-level diesel cu transmisie manuală pleacă de la 17.494 euro cu TVA inclus în România.

  • Sebastian Toma, vineri, 10.12.2010 14:57
    @Thor

    Avem aşa: 1.Un motor pe benzina 2. Două motoare diesel, în (3) două versiuni de putere cu tranmisii manuale şi o (4)versiune diesel cu transmisie automată. O versiune = o opţiune. Get it?

  • Cosmin @ S Toma, vineri, 10.12.2010 19:47

    "Pentru a contracara SUV-urile care atrag din ce în ce mai mulţi familişti, Chevrolet i-a aplicat lui Orlando un aspect de SUV şi au înlăturat deficienţele acestui tip de autovehicul.." Daca ai fi putin interesat de targetul fiecaruia segment poate ai afla ca intre cumparatorii de SUV-uri si cei de MPV-C e o diferenta mare ca si categorie sociala, venituri si medie varsta si nu doar aspectul este factorul care face diferenta, asa cum cu mare convingere spui tu. Orlando arata ca un calup pentru ca initial trebuia sa fie fabricat in SUA, dar ulterior au hotarat sa nu il mai ofere americanilor si sa il arunce in curtea europenilor. Ceea ce este o mare prostie, pentru ca MPV-urile europene fac legea ca si calitate si vanzari in Europa. Deci succesul acestui model va fi la fel de incert ca si acordul in fraza pe care am dat-o mai sus exemplu. P.S. Mai mult nu am mai citit, mi-a ajuns atata intelegere a fenomenului auto...

  • kretzoooo, vineri, 10.12.2010 20:20
    Orlando

    Chevrolet nu a auzit de faruri cu xenon ?

  • Dragos, vineri, 10.12.2010 20:27
    borlando

    e urata cu spume !

  • Thor, vineri, 10.12.2010 20:28

    "Două motoare diesel, în (3) două versiuni de putere cu tranmisii manuale şi o (4)versiune diesel cu transmisie automată." Motorizarea nu are legatura cu transmisia. Buna incercare, multa vointa.

  • sd, sâmbătă, 11.12.2010 10:56
    design american = esec european

    ce bot de camion american are... total disproportionata ! oglinzile alea grosolane si forma caroseriei tip conserva nu au cum sa placa... sunt de-a dreptul dizgratioase !

  • Lsd, sâmbătă, 11.12.2010 15:13
    orlando...

    Arata bine masina,interiorul e chiar reusit pentru un monovolum!

  • George, sâmbătă, 11.12.2010 20:26
    o porcarie

    Interiorul nu aduce nimic nou in lume monovolumelor, iar exteriorul e urat de-a dreptul ! E o masina facuta in doru` lelii, ca sa nu zica lumea ca n-au si ei un monovolum compact ca orice constructor respectabil.

  • Semtex82, sâmbătă, 11.12.2010 21:36
    chiar asa

    parca-i porcul de craciun

  • Alexa, miercuri, 23.11.2011 22:50

    Masina asta rade si cu c_uru de renou cazan ' scenic sau alte masini cu greierasi apartinand celei mai slabe marci auto cel putin la nivel european - reno. chevrolet orlando este probabil cea mai buna alegere din segment dupa referinta clasei opel zafira care de altfel are si cel mai mare punctaj si dupa ford focus c-max. GG GM ! Arata superb !