Motor / Transmisie
La fel ca în cazul platformei împrumutate, Chevrolet Cruze a sărit în ajutorul fratelui Orlando și la capitolul motorizări. Modelul este oferit alături de patru opţiuni de motorizare, una pe benzină şi trei diesel-uri. Dintre acestea, o unitate diesel este echipată cu o transmisie automată cu convertor de cuplu şi şase rapoarte. Pe aceasta din urmă am testat-o noi în cadrul lansării din Valencia. Motorul furnizează 163 CP la 3.800 rpm şi 360 Nm la 2.000 rpm. La gol, modelul are o masă de 1.659 kilograme, ceea ce îl transformă într-o versiune mai îngrăşată a lui Cruze, care explică comportamentul dinamic schimbat.
Deşi nu primeşte o transmisie cu două ambreiaje şi are o gamă de motorizări de cilindree relativ ridicată, Orlando oferă un pachet rezonabil de propulsie, arhisuficient pentru a îndeplini nevoile de locomoţie ale familiştilor înrăiţi.
În ceea ce priveşte reprizele, cei 163 CP şi 360 Nm îşi fac datoria onorabil pe caroseria lui Orlando. Această versiune de echipare pare să fie cea mai bună atât pentru călătorii pe distanţe lungi, cât şi pe distanţe scurte, totul graţie relaxării oferite de cutie. Dacă vreţi să înlăturaţi monotonia şi să schimbaţi treptele în modul manual, nu veţi fi dezamăgiţi dacă vă adaptaţi aşteptările. Cutia nu are reacţii mai rapide decât un Powershift sau un DSG, dar se descurcă onorabil pentru preţul său când punem în funcţiune modul manual. De altfel, această versiune de motorizare are cele mai bune reprize din gama Orlando, semn că automatele clasice încă au o viaţă în viitor.
În ceea ce priveşte rivalii săi, doar Ford şi Citroen oferă un monovolum cu şapte locuri, motor diesel de doi litri şi transmisie automată pe piaţa din România. Rivalii de la Ford vin cu Grand C-Max de 163 CP, 340 Nm şi transmisia Powershift cu dublu ambreiaj şi şase rapoarte, în timp ce francezii de la Citroen trimit la luptă modelul C4 Grand Picasso cu 2.0 HDi de 138 CP şi 270 Nm alături de o transmisie automată convenţională cu şase rapoarte. Renault oferă pe alte pieţe o versiune automată şi cu şapte locuri a lui Grand Scenic, dar nu va fi luată în considerare în comparație din moment ce nu poate fi cumpărată direct din România.
Masina arata foarte bine, cu un pret de achizitie exceptional. Familistii au o misiune grea, destule modele in segmentul asta.