Tinuta de drum
Am avut ocazia de a testa ţinuta de drum a noului Captiva facelift în situaţii diferite, fiind plăcut surprins de comportamentul tracţiunii integrale. Pe asfalt, traseul virajat, croit printre munţii stâncoşi şi acoperiţi de zăpadă, a solicitat intens capacităţile SUV-ului. Fie că vorbim de ace de păr, de curbe accentuate sau cu grad mare de înclinare, sistemul 4x4 a reuşit să menţină o aderenţă bună, transferând eficient cuplul la fiecare traiectorie abordată mai curajos. Ruliul şi-a făcut simţită prezenţa, însă nu atât de propnunţat ca în cazul vechiului model, graţie modificărilor operate de ingineri. De asemenea, şi direcţia a căpătat ceva mai mult răspuns, însă păstrează mici lacune, nefiind încă deosebit de intuitivă. Proba de foc a fost însă traseul pus la cale de organizatori la poalele unui versant înzăpezit. Experienţa off-road s-a întins pe 1.5 kilometri şi a inclus porţiuni de pante abrupte, de viraje strânse şi urcări anevoioase. Tracţiunea integrală s-a achitat bine de funcţii, o rulare adaptată condiţiilor de drum aducând cu sine o stabilitate de invidiat, fără derapaje neaşteptate. În situaţiile în care maşina are de coborât o pantă abruptă, acoperită cu zăpadă, sare în ajutor funcţia DCS. Fără a acţiona frâna sau acceleraţia, şoferul reuşeşte să coboare în siguranţă. Organizatorii au pregătit însă şi un traseu cu obstacole, unde am putut observa intervenţia brutală, dar sigură a sistemului ESP. Tracţiunea integrală şi-a făcut datoria şi aici, până în momentul în care legile fizicii şi-au intrat în drepturi şi au transformat totul într-un spectacol de drift pe zăpadă.
Aceeasi eroare ca si in cazul lui Outlander... I-au pus un bot de lup flamand, in locul fetei destul de simpatice pe care o avea inainte... Bordul arata totusi bine...