Chevrolet Captiva

2.2D 16v 184CP AWD (7 locuri) M6 LTZ titan leather

Motor / Transmisie

4.0
Să ne ocupăm mai întâi de ceea ce se află ascuns sub caroseria restilizată a modelului Captiva. Practic, aici sunt noutăţile, Chevrolet modificând radical gama de motorizări pentru a îndeplini cerinţele publicului. Vor exista două unităţi pe benzină, una de 2.4 litri, 167 de cai, şi una de 3.0 litri, 258 de cai putere. Pentru cei care preferă dieselul, adică publicul din România, americanii propun o motorizare de 2.2 litri, ce oferă două versiuni de putere, una de 163 de cai şi una de 184 de cai putere. De-a lungul celor două zile de test ne-am împrietenit cu cea mai puternică alternativă diesel, cuplată la o cutie manuală cu şase rapoarte, la rândul său de generaţie nouă. Propulsorul cu patru cilindri ne-a încântat pe şoselele şerpuite cu cuplul său generos, de 400 de Nm, resimţit complet de la 2000 de rotaţii. Am fi găsit utilă distribuirea cuplului ceva mai devreme şi pe o plajă de turaţii mai mare, dar abundenţa de Nm, care năvăleşte atunci când turometrul indică 2000 de rpm, este suficientă pentru a induce un comportament dinamic SUV-ului. Cei 184 de cai putere se resimt şi ei la 3800 de rotaţii, tipic pentru un diesel. Propulsorul a fost izolat ceva mai bine, zgomotul său fiind foarte discret în habitaclu. Cu toate acestea, o urcare către zona roşie a turometrului poate fi echivalentă cu o manifestare ceva mai zgomotoasă a dieselului. Unitatea este cuplată la o transmisie manuală, cu şase rapoarte, care exploatează destul de bine resursele motorului. Succesiunea se face firesc, etajarea este bună, însă cursa schimbătorului poate părea, pentru unii, ceva mai greu de ghicit.
  • Bentley, joi, 17.02.2011 17:48
    Lup flamand

    Aceeasi eroare ca si in cazul lui Outlander... I-au pus un bot de lup flamand, in locul fetei destul de simpatice pe care o avea inainte... Bordul arata totusi bine...

  • gtrazvan, joi, 17.02.2011 19:37

    Pai era mai frumos, dar a lovit un zid inainte de sedinta foto. :P

  • slv83, joi, 17.02.2011 21:35
    WHY?

    De ce si-ar cumpara cineva asa ceva? Calitate slaba a fabricatiei, design corean, cilindree mult prea mare si valoare de revanzare foarte redusa?!

  • Eu2, joi, 17.02.2011 21:46
    slv83

    Pt ca nu vrei Duster si nici sa-ti vinzi o garsoniera sau un apartament ca sa'ti iei un suv nemtesc.

  • Adimo, vineri, 18.02.2011 00:18

    motor de 2.2 inseamna o cotizatie la impozit de 8 milioane anual la jepcarul de stat roman.

  • fny.ro, vineri, 18.02.2011 08:49
    @automarket

    Tanti din poza a doua face parte din echipa voastra?! :) Sau este mesterul deghizat?

  • al, vineri, 18.02.2011 12:12

    1. Cica l-ati testat 2 zile. Pai de ce nu i-ati facut voi pozele si ati luat astea de la producator? 2. Probabil stiti ca aveti un stil foarte diferit de celelalte site-uri auto. Incercati prea tare sa fiti obiectivi, folositi limbaj tehnicist ca sa dati impresia ca stiti mecanica - ori nu cred ca-i cazul sau ca ar fi necesar pentru publicul tinta - si scrieti prea mult in review-uri si putine chestii interesante. Plus ca stilul usor metaforic de eseu literar din liceu mi se pare nepotrivit. 3. Punctajele sunt cam aiurea. Aveti categorii de notare egale ca pondere in nota finala.Ori numai pentru voi par a fi asa. Vizibilitatea, tehnologia moderna (nu prea vad rolul atator gadgeturi dar ma rog), desginul si interiorul cantaresc la fel ca pretul, nu ziceti nimic de intretinere etc, motorul si comportamentul rutier. E oare corect?

  • alinusu, sâmbătă, 19.02.2011 22:58
    filmulet

    n-ar fi rau daca la teste ati face si cate un filmulet de cateva minute,in care sa prezentati masina pe scurt!