Tinuta de drum
Începând cu a treia generaţie a lui X5, aveţi de gândit în momentul în care vă configuraţi maşina. Reprezentantul BMW te va întreba, într-un mod cât mai diplomat posibil, dacă vrei reţeta germană (fără sauerkraut) pentru serpentine sau dacă doreşti confortul maxim disponibil într-un SAV de la BMW.
Există două pachete pe care poţi să le comanzi. Este vorba de Comfort Adaptive Suspension (CAS) şi de Dynamic Adaptive Suspension (DAS), acestea prestând exact "munca" pe care o descriu denumirile lor. Evident, ambele dispun de aceleaşi setări multiple (Eco Pro, Comfort, Sport şi Sport Plus), care modifică în acelaşi timp şi direcţia, răspunsul motorului şi al pedalelor sau sunetul dezvoltat de propulsor. Diferenţa e făcută de faptul că primul are suspensii pneumatice, al doilea vine cu Dynamic Drive, traducerea bavareză pentru "Stă foarte bine pe şosea": bare stabilizatoare pe cele două axe așezate astfel încât mașina să minimizeze ruliul în virajele atacate agresiv.
Exemplarul testat de noi avea suspensia sport, mai pe româneşte. Asta înseamnă că ai adrenalină din plin, dar şi un "masaj" pentru rinichi la denivelări şi gropi, accentuat de jantele de 20 inch, comandate curajos de reprezentanţii mărcii în România. Pentru cei care vor puţin din tot, există un compromis (scump, desigur) numit Professional Adaptive Suspension, care promite să amestece DAS şi CAS pentru a rezulta o maşină care poate găti şi juca fotbal deodată.
Cel mai ciudat lucru la noul X5 este direcţia. Pe modurile Confort şi ECO PRO, se comportă fix cum mă aşteptam şi fix cum îmi doream. Cum ai comutat modurile Sport sau Sport + (doar pentru cei experimentaţi), direcţia devine uşor artificială şi îşi pierde din feeling de parcă n-ar mai fi BMW-ul de care te-ai îndrăgostit cândva, în 2013 spre 2014, când te împiedicai de 100.000 de euro prin casă.
Este foarte simplu, sunt redactori diferiti, nu e normal sa existe pareri usor diferite?